American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat klinkt als een legend US airways vlucht. Die hebben geen MCE. Dat maakt het zoeken wat lastiger.

    Probeer gewoon een beetje te kijken hoe vol F is op de tijden dat je vliegt. Aan de hand daarvan kun je een goede inschatting maken. Mocht je nu per ongeluk op een tijdstip geboekt hebben waarin veel paid first class klanten vliegen, dan kun je een same day flight change toepassen. Maar dat kost 75 euro voor Platinum members dus zou ik niet doen.

    Mocht je niet geupgrade worden: US airways metal is niet heel geweldig. Natuurlijk heb je beter (en gratis) eten en drinken, maar beenruimte is niet heel veel meer.
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Jazeker, en goed dat Wyndham in tegenstelling tot Accor wel bevestigingsmails voor registratie stuurt.

    Bedankt. Dat is waar ook, PHX is een ex US-Airways hub... In november werd ik geüpgraded op PHL-CLT-IAD. Het waren ook ex US-Airways vluchten, maar dan onder de 500 miles. First stelde niet heel veel voor, maar voor een korte vlucht is zo'n upgrade altijd mooi meegenomen;).
     
    jongesander vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik had ontbrekende miles opgevraagd bij Wyndham voor een verblijf. Zie nu dat die dubbel gepost zijn :).

    Vannacht in de oude 772 configuratie gevlogen in J. Totaal niet te vergelijken met 77W J. Natuurlijk veel relaxter dan Economy, maar ik vond dit echt een soort domestic first ervaring.
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ga jullie hét ultieme luxeprobleem voorleggen: zojuist is voor zowel LHR-LAX (B77W) als LAX-LHR (B77W) m'n SWU gecleared! Op de heenvlucht een alleenstaande stoel aan de linker kant van de cabine, ergens in het midden.
    Voor de terugweg ook een linker stoel geselecteerd, alleen zit deze op rij 3, gezien vanaf de toiletten. Ik kan een stoel verder naar voren kiezen, alleen is dit een stoel in de middenrij.

    Nu de daadwerkelijke vraag: als alleenreizende, is een stoel aan het raam écht 'comfortabeler'? Aangezien de terugvlucht een redeye is en ik van plan ben lekker m'n ogen dicht te doen, denk ik dat een stoel dergelijk dicht bij de lavatory best hinderlijk kan zijn? Dan maar een stoel in de middenrij, ergens in het midden van de cabine?
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2016
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik probeer altijd een stoel aan het raam te krijgen, maar de stoelen in het midden zijn een beetje van elkaar afgekanteld en bieden nog steeds veel privacy.

    Je kan op het laatste moment altijd nog proberen te wisselen.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dank voor je antwoord! Ik heb voor de zekerheid nu gewoon de raamstoel geselecteerd. Kan altijd later nog wisselen. Zal eens op de heenweg kijken hoe dicht je daadwerkelijk bij de lavatory komt te zitten, dan kan ik daarna nog beslissen!
     
  7. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448

    Hoeveel dagen voor de vlucht clearden ze? Ik zit nu 8 dagen voor vertrek met 20+ vrije stoelen in business .. maar nog niet gecleared :)

    EDIT: ik zie dat mijn MIA-GRU en PHL-AMS al wel zijn gecleared :)
     
    TravelTheWorld195 en jongesander vinden dit leuk.
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ze zijn vandaag gecleared, voor vertrek komende zaterdag en de dinsdag erna! Voor een dergelijke high-yield route heb ik echt mazzel dat de SWU's überhaupt zijn gecleared; laat staan de terugvlucht nu ook al!

    American gaat stoppen met de B77W op de MIA-GRU route, dus geniet er nog maar even van! Mooie lange vlucht wel, om geüpgraded te worden!:)
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mazzelpikken ;-). Nee hoor, gun het jullie van harte! Hoop zelf op iets meer geluk op mijn volgende trip.

    Qua stoel: probeer zo ver mogelijk van de galley te zitten. De crew wil namelijk nog wel eens hele gesprekken voeren tijdens een nachtvlucht.
     
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Ik zie dat mijn LHR-LAX en LAX-LHR van begin Maart ook al zijn gecleared ;)
     
    TravelTheWorld195 en jongesander vinden dit leuk.
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Je maakt een grapje?!
    Ik baalde als een stekker vanmorgen, dat ik nu al vloog:p (voordat ik vanmiddag gecleared werd), zie hier (klik).
     
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Zowel mijn ticket als die van mijn vriendin zijn gecleared LHR-LAX en v.v. Ik zeg.. die kosten van de mileagerun Exec. Plat zijn ruimschoots terugverdiend.....
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hier word ik blij van, nice one!
    Dat gevoel had ik al dubbel en dwars na het boeken van m'n EY F Apartment, maar nu des te meer! Na dit tripje heb ik een leuk potje, kunnen we weer wat moois mee doen!:D
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt allen. Zojuist een boeking gedaan!
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  15. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Waar gaat de reis heen :D
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weer naar LAX. Vriendin en ik gaan daar een rondje parken doen.
     
    FlyRicky, SVDH en Sanne von Kriegenbergh vinden dit leuk.
  17. Maan

    Maan Guest

    Heeft iemand een mail gekregen van een fast track van AA (zie loyaltylobby)?
    Ik zou graag je promotiecode willen gebruiken voor de fasttrack, als je hem zelf niet nodig hebt :) PM me maar als je hem hebt, thanks :D
     
  18. Maan

    Maan Guest

    Laat maar, is targeted code : HVC1Q I am not eligible :(
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    heb je nog voor een leuke prijs kunnen boeken, of gewoon het 'choice' tarief?
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Niet spectaculair laag, maar in de zomer voor minder dan 600 p.p. in business class naar LAX was het mij beslist waard. En er was nog ruimte in de mini cabin op zowel de heen als de terugweg. Dus erg tevreden.
     
    SVDH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina