American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Als het koud is wel. Vluchten uit Scandinavië die moeten de-icen lopen vaak wat vertraging op etc.
     
    Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hi Sander,

    Nog steeds niets geboekt. Je noemde een aantal QR vluchten, maar waar kan ik die boeken? Op de AA site kan ik alleen vluchten met EY en BA boeken.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Klopt inderdaad! Op de site kun je geen QR vlucht boeken. Het makkelijkst is een BA executive club account aanmaken. Na het inloggen kun je middels die site zoeken. Dat je ook EY vluchten kunt boeken op de AA site is nieuw voor me. Ik zocht altijd op de site van EY.

    Voor vluchten van Finnair kun je zowel bij BA als AA goed terecht. Klik dan wel even door, want hier is helaas soms sprake van schijnbeschikbaarheid (helaas vaak bij Lhr - hel met de A350).

    Edit: boeken doe je vervolgens telefonisch. Vluchtnummers en tijden noteren dan moet het goedkomen.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2016
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ah,
    Dus vluchten die beschikbaar staan op de website van BA kan ik via AA telefonisch boeken?
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Aha, dan is de drempel dus iets veranderd. Was er van uit gegaan dat deze gelijk waren gebleven. Goede toevoeging:D
     
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik kom 257 miles tekort voor een bepaalde vlucht. Heeft iemand een idee hoe ik daar het snelst/goedkoopst aan kan komen? Als ik 1000 punten koop is dat weliswaar 29 dollar wat acceptabel is, maar helaas komen er taxen en een administratieve fee van meer dan 30 dollar bij waardoor ik ruim over de 60 dollar zou moeten betalen.
     
  8. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Hoe snel heb je ze nodig? Je zou wat punten kunnen verdienen met hotel reviews doen (holidaycheck). Je zou een goedkope hotelovernachting < 60 euro kunnen zoeken via een van de punten/hotel sites en zo je miles bij elkaar kunnen snorkelen?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Of een auto huren. Worden vaak redelijk snel gepost, soms kun je een goedkope huren die minder dan een hotel kost (aangezien je betrekkelijk weinig miles nodig hebt).
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zijn er hier mensen die reviews schrijven op holidaycheck.com en daarmee AA miles sparen? Ik wilde mij aanmelden, maar zie nergens meer staan dat AA partner is. Ik zie alleen nog logo's van Miles & More, Topbonus en Etihad Guest voorbij komen. Zou mooi zijn als ik toch nog 700 AA miles per maand zou kunnen sparen..:)
     
  11. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    171
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb in het verleden wel AA miles gespaard, maar heb nu even een dummy review gemaakt en kan niet meer voor AA kiezen. Lijkt er inderdaad op dat ze geen partner meer zijn. Kan kiezen uit PINS, Miles and More en Top Bonus. Ook Etihad die eerder kon, kan ik niet meer kiezen.
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Bummer, dan is de partnership verbroken.. Dan moet ik maar voor de 22ste maart op een andere manier aan m'n miles zien te komen:D
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zou gewoon even een nachtje Wyndham boeken @BWempe. Miles worden snel geplaatst. Je zou zelfs kunnen proberen een goedkoop Wyndham te boeken in USa. Heb pp FT gelezen dat als je ze belt en vraagt of ze je willen inchecken en factuur willen opmaken je miles gepost worden. 3/K miles per keer.

    Ik moet trouwens zeggen dat ik dit weekend positief verrast ben over de flexibiliteit van American. Natuurlijk heb ik veel hinder gehad van de sneeuwstorm, vooral bespottelijk lange wachttijden (heb meer dan twee uur in de wacht gestaan). Maar als je dan iemand aan de lijn had, regelden ze alles.

    Ik had in eerste instantie gekozen voor lax-lhr rechtstreeks, met ruimschoots voldoende ruimte in J. Toen kwam ik er middels Expertflyer achter dat ze het toestel hebben veranderd naar een 772 in oude configuratie. Mijn MCE stoel was niet beschikbaar. Business class vol.

    Weer gebeld, uurtje in de wacht, en zonder problemen gewijzigd naar Lax-mia-lhr met confirmed upgrade van lax - mia. Toen ik er achter kwam dat ook hier business class uitverkocht was, kon ik probleemloos wijzigen naar een vlucht later. Weliswaar met oude 772, maar wel met confirmed business class stoel.

    Service van lax naar MIA was erg goed voor domestic first begrippen (waarschijnlijk omdat het een transcon is).
     
  14. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Iemand al de 'nieuwe' AAdvantage Card binnengekregen? Ik heb vandaag dan eindelijk m'n AAdvantage Platinum Card ontvangen. Ik had in december nog naar AA gebeld en ze zeiden dat ze in 2015 geen nieuwe kaarten meer toezenden. Vandaag dus mijn kaart ontvangen en dat was nog op het nippertje aangezien ik tot 31 januari de tijd had om een status match bij Alitalia aan te vragen. Heb komende tijd nog wat SkyTeam vluchten op de planning te staan, dus dat is mooi meegenomen. Of ik mij ga herkwalificeren weet ik nog niet. Ik ben net terug van m'n mileage run naar GIG met AA (gelukkig net vóór de sneeuwstorm!) en m'n EQM staat nu op 17,8K. Tot 30 juni (dacht ik) is het nog aantrekkelijk om met AA veel miles te verdienen, daarna eventueel nog met partners. Wat me echter vooral tegenzit is dat je op de lage tarieven bij alle partners maar 0,5 EQM's krijgt. Dan is het misschien toch slim om naar Business Class of Premium Economy tarieven te kijken, maar wil eerst weten of de 100% bonus miles bij Platinum leden blijft bestaan... Ik heb voor volgende week m'n eerste 500 upgrade mogelijkheid op binnenlandse vluchten in de VS ingezet (zit ondertussen al op 12, maar denk dat ik die nooit allemaal ga gebruiken). Hoe snel en hoe zeker is het eigenlijk dat die upgrades doorgaan? Alleen als er beschikbaarheid is of krijg je daadwerkelijk voorrang op mensen die een echt business class ticket kopen?
     
  15. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb dat inderdaad ook overwogen, maar ik las dat het posten van de miles tot 8 weken kan duren.. Als ik dus even pech heb, komen ze te laat. Jou ervaringen zijn hier dus wel positief mee?

    Helaas zul je niet heel lang meer gebruik kunnen maken, mocht je gematcht worden: de matches die in 2016 worden gedaan, zijn nog maar geldig tot 03-2016. Heel genereus is het niet..
     
    Flying doc en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De 500 mile upgrades geven geen voorrang op betaalde first class klanten. Prioriteit is bepaald aan de hand van status en dan datum van verzoek.

    Je kunt het beste een rustige vlucht uitzoeken (met behulp van Expertflyer). De meeste upgrades gaan naar executive platinum mensen. Zo heb ik eergisteren een nieuw ticket naar Las Vegas en terug geboekt voor de vlucht van gister. De upgrade werd confirmed, terwijl er ook platinum members waren die upgrades hadden aangevraagd.

    Maar het komt op rustige vluchten nog voldoende voor dat je als platinum een upgrade krijgt. Kijk daarbij vooral naar het aantal plekken in MCE.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja ik heb goede ervaringen. Zodra de punten in je Wyndham account staan, staan ze de dinsdag erna in je AA account.

    De Amerikaanse Wyndham hotels hebben een interface, en dan staan ze binnen een week op je account. Binnen Europa kan dit helaas langer duren. In mijn geval twee weken.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Hmm, dat dan weer minder. In februari vlieg ik KUL-AMS met KL, heb ik er igg van gebruik gemaakt. Echter las ik op loyaltylobby dat veel mensen een match hebben gekregen die geldig is tot maart 2017, dus ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.

    Bedankt, zoiets verwachte ik al... Ik zal er eens naar op zoek gaan. Het gaat om een A321 tussen IAH-PHX.
     
  19. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Dat is geweldig nieuws! Dan kan ik er ook vanuit gaan dat ik ze voor 22 maart krijg. Heb zelf twee hotels in Houston en drie hotels in Phoenix geboekt.
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor de goede orde: je hebt je voor de actie geregistreerd?
     

Deel Deze Pagina