Het blijft suggestie twee: rustig afwachten. Ze konden het niet zien gaven ze aan. Jammer dan, was te proberen.
Heeft iemand een idee, hoe het zich met arrival lounges binnen OW? In mijn specifieke geval gaat het over MUC airport: ik kom daar aan met een BA vlucht vanaf LHR, en zal na aankomst een aantal uur moeten wachten op locatie. Heb ik met AA EXP recht op lounge toegang bij aankomst?
Arrivals lounges zijn uitgesloten voor OW elites. Maar volgens mij is er ook geen arrivals lounge op MUC.
Wie gaat er dit jaar toch een poging doen om zichzelf te herkwalificeren voor z'n PLT of EXP status? Al concrete plannen ervoor of laten jullie AA voor wat het is en dan kijken naar een andere OneWorld carrier (bijvoorbeeld met BA voor TP runs)? Ik moet na volgend weekend nog 31k vliegen om me te herkwalificeren als PLT member voor 2018... Probleem is dat m'n jaar qua vakantie al helemaal gepland is en daar geen enkele vlucht bij zit waarvan ik miles bij AA kan parkeren...
Ik ga mij denk ik niet herkwalificeren. Met het vooruitzicht dat AAdvantage revenue based gaat en daarnaast de award charts ook nog eens devalueert, neemt mijn interesse in deze FFP zeer sterk af. Ik ga nog 26k miles bij elkaar vliegen eind van de maand, en probeer daar m'n SWU's voor in te zetten. De rest van het jaar probeer ik nog 1 of 2 tripjes te maken, waar ik de overige 6 SWU's voor in kan zetten. Voor 22 maart wil ik al m'n miles binnen AA hebben geburnt. Mijn concrete plannen wat betreft FFP's voor na dit jaar? Ik heb nog geen enkel idee Zal ik nog eens goed over na moeten denken. Hebben anderen al een duidelijke strategie?
40 k travel met AA gepland tot begin maart, de tijd zal het leren of er eind van het jaar nog een kleine mileagerun nodig is( i do hope so )
Het gros van m'n geplande trips zijn awards, in september nog een grote trip maar de airline waarmee ik vlieg is geen AA partner jammer genoeg dus die miles moet ik ergens anders parkeren. Ik ga proberen om voor de omschakeling van het AA programma nog ergens een aantal MR in te plannen, dit zullen hele korte weekend returns moeten zijn want heb geen vakantiedagen meer. De status is het me waard voor de lounge access en priority check in, lukt het niet jammer dan maar ik ga het wel proberen.
Vraagje, ik ben even in de war. Ik heb boeking met N-Code voor BA in mei, en ik wil dit laten crediten op AA. Nu geeft wheretocredit aan dat de beloning op codeshare bij AA per 1 februari van 100% naar 50% gaat. Houdt dit in dat ik 50% ga krijgen, of is dit van toepassing op boekingen die na 1 februari gemaakt worden en krijg ik in mei nog 100% omdat ik voor 1 februari geboekt heb?
Vast wel. Ik zou nog een same day flight change kunnen toepassen, en rechtstreeks naar MIA kunnen vliegen. Daar is momenteel 7 confirmable SWU ruimte. Maar dan zit ik in een oude, niet gerefitte business class. Dus ik laat het zo. Weer wat geleerd: als je SWU wilt gebruiken moet je niet op vrijdag vertrekken. Enige wat nog zou kunnen gebeuren, is dat mensen met een flexibel J ticket een andere vlucht nemen. Dat leek afgelopen vrijdag ook te gebeuren, maar ik moet er maar niet teveel op rekenen.