American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Daar had ik ook nog aan gedacht inderdaad. Thanks voor de tip. Het puzzelen gaat momenteel gestaag verder; vandaag laatste dag om de 'verjaardagsawards' van FB te boeken als feeder;)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vol verwachting klopt ons hart....
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik had echt een gruwelijke itinerary (in positieve zin:D), maar overnacht is de beschikbaarheid verdwenen van een van de segmenten. Vanmorgen alles uit m'n handen laten vallen, nu hele dag knutselen;):rolleyes:
     
    jongesander vindt dit leuk.
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ook, of het me gaat lukken:rolleyes:

    EDIT: aha, je bedoelt vast over welk segment ik het heb. Ging over LHR-KEF op 5feb. Gisteravond nog 1 stoel in C beschikbaar, wat überhaupt de enige stoel voor een lange periode was. Nu is deze helaas weg, dus de Blue Lagoon moet ik bewaren voor een volgende keer:p
     
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dit was het laatste gedeelte van de itinerary;)
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hoe het er momenteel voor staat: heb alleen een optie op een EY F apartment AUH-LHR, met een segment BA C LHR-MRS er aan vast..
    Krijg alle eindjes van de andere itinerary momenteel nog niet aan elkaar geknoopt: drama met beschikbaarheid. Daarnaast zat ik qua kosten ook al zo'n 50% boven m'n budget, dus moet nog maar eens even gaan kijken wat ik er nog voor moois van kan maken!:rolleyes:
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Want? Ik zie daar geen potentieel gevaar in haha:rolleyes:
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Omdat de beschikbaarheid ineens weg is :D
    It wasnt me :p
     
    SVDH vindt dit leuk.
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Als dat het probleem was; ik heb hem op hold staan:D
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Nou, de kogel is door de kerk. Het is een gezamenlijke vakantie in de emiraten geworden, waar ik m'n miles voor ga gebruiken, in plaats van een trip waarvan ik iedere mile uit m'n redeemable mile probeer te halen:rolleyes:

    Het oorspronkelijke plan van gisteravond, voordat er overnacht een heel hoop gebeurde met de beschikbaarheid van een aantal segmenten:
    -->AMS-DXB KL Y /\ FB award (die ik nu alsnog heb geboekt, maar wel met een ander doel:))
    --> DXB-DOH-MLE QR Y /\ GOL Smiles award
    --> MLE-AUH EY F Suite /\ AA award
    --> AUH-DOH EY C /\ AA award
    --> DOH-CDG QR F /\ AA award
    --> CDG-LHR BA C /\ AA award
    --> LHR-KEF BA C /\ AA award
    --> KEF-LHR BA C /\ AA award
    --> LHR-AMS KL Y /\ revenue ticket

    Met deze itinerary zat ik 180 miles van de MPM af, op een totale afstand van ruim 7800mi.

    Ondanks dat ik twee volle dagen heb gepuzzeld en het uiteindelijk een redelijk 'simpel' tripje is geworden, moet ik zeggen dat dit me wel weer heeft doen beseffen hoe leuk het spelletje eigenlijk is:D Nog snel een aantal miles bij elkaar harken voor de devaluatie sluit ik daarom ook niet uit;)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2015
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuke trip @BWempe !

    Ik ben bezig een tripje in elkaar te zetten om nog wat miles bij elkaar te harken in januari. Nu ga ik mijn SWU's daarop inzetten. Ik vlieg op zondagavond terug, wat in mijn ogen niet de meest gunstige avond is i.v.m. business class reizigers. Kan in mijn ogen echter niet anders.

    Bij welke vluchten verwachten jullie de hoogste kans op een geclearde SWU:
    - MIA - LHR
    - CLT - LHR
    - PHL - LHR
    - DFW - LHR
    - LAX - LHR
    - JFK - LHR

    Hoor graag!
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    enigzins afhankelijk van welk toestel wordt ingezet. Ik denk dat de 77W's populairder zijn. LAX-LHR zou een moeilijke moeten zijn, maar ik ben laatst op de HNL trip in beide richtingen gecleared.

    Misschien dat PHL-LHR een sweet spot is, dat is ex US metal, dus goeie stoelen. Nadeel is dat die vlucht nog geen zes uur duurt en daarom een beetje zonde is van een SWU misschien?
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ...en nu ik mijn AA runs er op heb zitten en de bank vol zit met miles moet ik toch echt eens beginnen aan het in elkaar knutselen van een leuk reisje :)
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx voor de hulp! Trip gepland. Heb de gegokt op LHR-JFK v.v. en de andere reeds laten clearen. Goede ervaring met de Executive Platinum desk. Had eerst LHR-JFK met BA gepland, dat lukte niet anders bij het boeken. Na een half uurtje aan de telefoon hangen (met Skype, wederom thanks voor de tip) was het geregeld.

    Tot nu toe niet zoveel stoelen gevuld op LHR-JFK en terug, dus hopelijk goede kansen dat mijn SWU gecleared wordt. Vooralsnog een exit row seat geselecteerd (suggesties zijn welkom als er betere plekken zijn).
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als je voor 31/12 een hotel boekt bij Rocketmiles dan krijg je 3000 bonusmiles.
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heeft toevallig iemand ervaring met de bulkhead seats in de gerefitte 772? Ik heb een gangpad stoel in de middelste rij geselecteerd, waarbij de eerste twee geblokt zijn (waarom eigenlijk?).

    Aangezien de business class op deze vrijdag aardig snel volloopt bereid ik me er maar op voor dat een upgrade lastig wordt :-|.
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heeft Aadvantage wel eens aanbieding zoals bijvoorbeeld de promo awards van Flying Blue?
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou ja "nooit" durf ik niet te zeggen, maar na 22 maart gaan de prijzen zelfs flink omhoog. Zeer onwaarschijnlijk dus dat dit nog goedkoper gaat worden. Meestal hebben ze bij AA acties - al dan niet met partners - om relatief makkelijk wat meer miles te scoren.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina