American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zie verdere details: http://thepointsguy.com/2015/11/aa-2016-aadvantage-program/

    Je kan tot 22 maart redeemen volgens de huidige award chart; ook voor vluchten na 22 maart 2016!
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Al met al een forse verslechtering. Waarschijnlijk in April naar New York. Goedkoop ticket vanaf Dusseldorf. Zou in de huidige situatie ca. 17,5/k miles opleveren, in de nieuwe situatie ca. 5/k als executive platinum.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoog tijd om via MRs flink wat miles bij elkaar te harken! :D
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368

    Volgensmij heb je nog mazzel, Sander! Zoals ik het lees gaat het revenue based model pas vanaf half 2016 in!;)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat opent eventueel perspectieven...
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dan moet ik dat tripje toch maar serieus gaan doorzetten. Tot nu toe was er geen enkele stoel geboekt in J, en MCE was nagenoeg leeg. Grote kans dat de SWU er door komt dus!
     
  9. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Naar Azië in First is straks 20.000 punten meer, bah. Nu nog meer dan voorheen met US Dividend Miles. Ik moet nog met CX in F vliegen - had in juni m'n vlucht "gemist" (was te laat bij de incheck balie) - en wil nog een keer met JAL maar dan met de ogen open. Nadat ik m'n CX-vlucht had gemist heb ik twee dagen later een JAL-vlucht genomen maar de verhouding fitheid-voedsel-drank was niet in balans waardoor ik kort na aanvang van het diner zittend in slaap ben geraakt. En dat in First! Die vlucht moet ik nog een keer doen. Dan toch maar die AA Miles met bonus deze maand kopen of die van Alaska Airlines met 50% bones miles?
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2015
    Lionell, jongesander en Basjep vinden dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ook hier is nog een mooi overzicht te vinden van al de veranderingen.
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Met de aankomende veranderingen aan de award chart van AA op 22 maart 2016, als je vluchten boekt voor die datum maar het betreft vluchten na die datum, gelden dan de oude of de nieuwe award chart?

    Ik vermoed de oude tarieven aangezien er op de AA site staat:
    These award levels are valid for travel booked on or after March 22, 2016
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik vraag me af of Finnair vluchtnummers, die gedeeltelijk met AA metal worden uitgevoerd straks ook 100% van de gevlogen miles opleveren. Dit kan m.i. voor de SWU 's dan erg gunstig uitpakken, want die mogen bij partner's geboekt zijn. Als ze maar door AA uitgevoerd worden.

    Daarnaast blijven business deals bij Iberia en BA uiterst interessant ivm beloning o.b.v. gevlogen afstand. Met 100% bonus o.b.v status levert dat dan behoorlijk wat op.

    Kwalificeren wordt makkelijker. Hierdoor ben ik van mening dat Platinum nog steeds interessant kan zijn, en redelijk makkelijk te halen straks.

    Dit zijn de conclusies die ik voorzichtig trek. Hoe denken jullie er over? Blijf je AA elite of kies je voor een ander programma volgend jaar (en waarom)?
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hmmz, dan wordt mijn conclusie snel anders. Dan denk ik dat ik probeer de SWU's te "burnen" en ik me verder op andere programma's ga richten.

    Terwijl ik dit typ, realiseer ik me dat ik de status nog niet eens binnen heb ;-)
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat is inderdaad een nuttig advies. Ik zou waarschijnlijk nooit een top tier status halen zonder fasttrack. Daarvoor vlieg ik gewoon te weinig. Nu deze eenmaal aangeboden werd, gecombineerd met een goede deal, was dit heel makkelijk.

    Eerlijk is eerlijk, in de huidige vorm zou het dan ook wel heel makkelijk c.q. aantrekkelijk zijn om miles te verzamelen.

    Voor 2016 zal ik nog wel AA vliegen vanwege de SWU's, maar herkwalificeren lijkt mij niet haalbaar en niet aantrekkelijk genoeg.
     
  15. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou graag deze award route willen vliegen in F:
    DEL-DOH-AUH-LHR

    1e segment met Qatar Airways en 2e met Etihad.

    Het mooiste zou zijn als ik deze nog kan uitbreiden met MAD-FRA maar ik ben ban dat ik dan niet ga uitkomen met de MPM.

    Nu is het natuurlijk makkelijk om te vragen of dit toegestaan is maar wat gebruiken jullie voor hulpmiddelen om dit te berekenen?
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Weet iemand toevallig of je een optie op een award ticket kan nemen, als je momenteel nog niet genoeg award miles in je account hebt staan? En hoe lang deze optie geldig is?

    Ik vlieg vanavond vanuit SIN naar huis, en kom eind van de week weer terug. In de tussentijd wil ik als het kan een optie nemen op een EY F award, die ik dan definitief boek wanneer ik volgende week terug kom, en genoeg award miles heb. Dit in combinatie met een KL 50% award.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Volgens mij, net als een gewoon ticket, 24 uur on hold. Mij zou het ook wel goed uitkomen als het langer is.
     
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat loungetoegang betreft bij AA. Ik ben momenteel bezig met mijn run, en omdat ik alles als layover geboekt heb, deden ze niet moeilijk over loungetoegang. Strikt genomen mag het volgens de regels niet (moet dezelfde dag of uiterlijk 5.00 AM zijn), maar in praktijk geen probleem dus.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet iemand hier toevallig een partij die, met een enigszins gunstige ratio, Flying Blue miles transfert naar AAdvantage miles. Ik heb namelijk nog 8/K nodig voor een F ticket in plaats van J.
     
  20. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Voor 200 USD kan je op aa.com 7000 miles kopen en daar krijg je nu 1500 bonus miles bij. Geen topdeal, maar ik zou het wel over hebben voor het verschil tussen J en F
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina