Inderdaad wel jammer dat ze de upgrades last minute vrijgeven. Die goedkope fares vanuit ARN/CPH/GOT zijn zeker interessant! Ik heb daarnaast begrepen dat als er niet gelijk beschikbaarheid is, je op de wachtlijst gezet kan worden. Als je ver vooruit wilt boeken kan dat best interessant zijn. Je zult er dan op moeten gokken dat er uiteindelijk voldoende plaats vrij is. Het kan dan helpen op een relatief rustige dag te boeken (bijv. woensdag schijnt redelijk rustig te zijn), en natuurlijk in een rustige periode. Als je datum iets dichterbij is kun je checken hoeveel plekken in MCE beschikbaar zijn. Zijn deze allemaal al bezet, dan is de kans groot dat dit PLAT/EXPLAT members zijn. Waar ik zelf tegenaan loop is dat ik vaak wel goede fares kan vinden voor 1 persoon, maar niet voor twee personen. Daarnaast schijn je als EX PLAT redelijk veel kans te maken dat de upgrade wordt toegepast, als je ruim vooraf op de wachtlijst bent gezet, maar dat je reispartner zonder status dan niet geupgrade wordt.
Waar ook relatief goede beschikbaarheid bij is (ook op lange termijn), is JFK-LAX in de A321 transcon. Vaak staan er wel twee C fares open!
als je dan maar vroeg genoeg geboekt hebt, dan heb je vast wel één van die 7 interessante info, ik vlieg deze route nl. ivm de HNL error fare van een tijdje terug...
Oef, dat is een lange zit in Y..! Hoop het voor je, maar ik ben tot nu toe geen enkele beschikbare upgrade tegen gekomen in Expertflyer, geen enkele keer. Desondanks help ik het je hopen
Heb je in ieder geval wel een stoel in MCE kunnen reserveren? Op FT geven ze aan dat de hoeveelheid beschikbare stoelen in MCE impliciet de kans op een upgrade weerspiegelen. De beredenatie is: volle MCE = veel EX PLAT's aan boord en dus een lage kans op een upgrade.
Er is weer een nieuwe promo om extra miles te verdienen bij AA, dit keer tussen de VS of Canada en Australië, meer details over de promo en registreren kan via deze link.
Op dit moment wordt de 757 nog veel ingezet om vanuit Europa naar de VS te vliegen, of om vanuit de VS door te vliegen naar Zuid Amerika. Ik heb begrepen dat hier ook lie-flat stoelen in zullen komen ter vervanging van de huidige Envoy stoelen. De Hawaii 757's die vooral vanaf PHX vliegen, zullen worden vervangen door voormalig Europa 757's van US Airways. Deze zullen helaas waarschijnlijk wel eerst worden omgebouwd naar een Domestic First indeling. Op dit moment staan er twee van deze toestellen bij Mobile Downtown Airport, waar ze geherconfigureerd worden. De voormalig America West toestellen die nu ingezet worden, zullen worden geschrapt. Dit lijkt vrij aannemelijk, omdat deze toestellen bijna 30 jaar oud zijn. Ze zijn ook niet in de nieuwe AA kleuren gespoten. De voormalig AA 757's met ETOPS certificering mogen niet worden ingezet wegens contractuele beperkingen met voormalig US piloten. Dit aldus FT en de American Fleet Site. Wel handig dat die 757's lie flat's krijgen, daarmee kunnen de SWU's wat breder ingezet worden.