American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    We zullen zien, ik houd jullie op de hoogte;) Ik begrijp nu ineens waarom binnenlandse vluchten in de VS zoveel goedkoper zijn dan vluchten met bijvoorbeeld KLM binnen Europa. Geen loungetoegang, buy on board service...
     
    jongesander vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Vliegen binnen de US doe je alleen als het nodig is, niet voor je plezier.
     
    SVDH, jongesander, Basjep en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Haha. Daar kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Naast stoelen ook goed om even te kijken naar/vanaf welke hub je vliegt. CLT en PHL (en er is er nog één) zijn bv. ex-US Airways hubs en dus vlieg je ook met ex-US metal.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat zal PHX zijn en daarnaast was DCA ook een echt een US hub. Daarbij ook de US toestellen die ik gevlogen heb waren inderdaad niet technisch hoogstaand en behoorlijk oud :p
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg in november EWR-PHL-CLT-IAD/DCA-DFW-ORD-YUL. Behoorlijk wat ex-US metal dus...
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Er zijn ook vrij veel A321 toestellen die pas recent afgeleverd zijn. Desondanks hebben deze geen IFE in de stoelen. Dit in tegenstelling tot hetgeen op aa.com vermeld staan. Die A321's hebben wel IFE, power en qua stoelen ziet het er ook veel beter uit.

    Op de route PHX - HNL vliegen ze met oude 757's die voorheen van America West Airlines waren. Dit toestel zouden ze wel willen vervangen, maar er is geen geschikte narrow body die deze afstand kunnen overbruggen. Er gaan wel wat geruchten dat de AW 757's worden vervangen door AA 757's maar dit is nog nergens bevestigd. Ik ga er maar vanuit dat "mijn" vlucht op 29 November hiervoor te vroeg komt.

    LAX - HNL wordt wel weer gevlogen met A321 (AA configuratie). Dit is een ETOPS variant die deze afstand wel kan overbruggen.

    Alles in domestic configuratie, omdat Hawaii een leisure markt is.

    Qua comfort kun je een route naar Hawaii dus het beste via LAX routeren. Of via DFW, dan heb je semi lie flat stoelen. Mocht je ook JFK aandoen zorg dan dat je de A321T boekt. Vreemd genoeg zit er als stopover helemaal geen verschil in de prijs, terwijl je hierbij wel lie flat stoelen hebt.

    Ik heb dit per abuis allemaal niet gedaan, vandaar dat ik het inmiddels weet ;-)
     
    SVDH vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    American Airlines wil mee doen aan de onderkant van de markt als het gaat om het aanbieden van een uitgekleed vliegproduct tegen een lage prijs, meer info op deze link.
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik had het gelezen inderdaad. Gaat dan wel om domestic producten. Persoonlijk denk ik dat dit een goede keuze kan zijn. De nieuwe vloot van AA is een goed "hard" product. Als ze aan MCE (inclusief FF'ers natuurlijk ;-) )en First passagiers een goed "soft" product leveren dan segmenteer je m.i. ook goed.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja als je tegenwoordig de prijzenslag al ziet om het Amerikaanse continent, de fares zijn er soms belachelijk laag. Mij maken de produkten weinig uit, tenzij ik business/first zou vliegen, maar als het neerkomt op het verzamelen van segmenten/miles dan neem ik gewoon m'n kussentje mee :D
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En volledige miles blijven geven op deze goedkoper vluchten is natuurlijk een heel mooi onderscheidend product ;-).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik hoop stiekem dat ze dat blijven doen, zij zijn als airline destijds als eerste begonnen met het hele miles concept, dus fingers crossed dat het in 2016 niet drastisch veranderd. Op FT is een goeie thread bezig over de mogelijke veranderingen.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoe zit het eigenlijk met die minimum mileage. Als je een enkeltje RTM-AMS boekt, via LHR met BA, ontvang je dan 2/K miles? Oftewel , krijg je per segment 500 miles + 100% bonus miles?
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee je krijgt 500 miles als basis miles + bonus miles < zijn dan 500.

    In onderstaand voorbeeld is links base miles, midden bonus, en rechts het totaal. Je miles worden dus in de bonus aangevuld tot 500.

    Schermafbeelding 2015-10-25 om 20.24.13.png
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor het antwoord. Overigens valt me op dat miles kopen bij AA ook niet overdreven duur is. Anders gezegd, ik kom waarschijnlijk 4/K tekort voor een retour in F. Dit kost € 107,00. Daar kun je niet tegen vliegen, behalve als je grotere afstanden gaat vliegen. Als dat wel kan, is dat natuurlijk leuker :).
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt! Daarnaast zijn ze ook nog is regelmatig in de aanbieding. Vliegen is inderdaad leuker maar kopen is vaak goedkoper:)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Aangezien ik na de afronding van m'n AA EXP challenge de beschikking heb over 8 SWU-certificaten, heb ik eens een tijdje zitten spelen met Expertflyer, om te zien waar je deze voordeling in kan zetten. Zoals algemeen bekend is de beschikbaarheid van upgrade inventory vanuit Europa naar de States vrij laag. Toch heb ik wel een idee waar de mogelijkheden zitten:

    • LHR-LAX: dé ultieme route om je SWU's in te zetten, gezien de lange vluchtduur en het feit dat er met de nieuwe business class wordt gevlogen op de 77W. Vrijwel geen beschikbaarheid van upgrades, behalve op de dag voorafgaand aan de vlucht. Heb nu 8 dagen achter elkaar getrackd, en iedere keer kwamen er 7 upgrades vrij, 1 dag pre-departure. LAX-LHR heb ik niet gecheckt.
      Ex. CPH is een RT te boeken voor zo'n €420 (beperkte data).
    • LHR-JFK: verschillende tijdstippen waarop upgrades vrij komen, maar over het algemeen vrij goede beschikbaarheid, kort voor de vlucht. Voor aanstaande zaterdag bijvoorbeeld: voor beide vluchten uitgevoerd door AA zijn er 7 upgrades beschikbaar. Ex. CPH voor €393 te boeken, ex. AMS voor €459. Zeer goede value for money, mag ik denk ik wel concluderen:) (ook op deze route wordt de 77W met reverse herringbone seats ingezet).
    Er zijn nog een flink aantal andere routes (bijvoorbeeld CDG-MIA, CDG-JFK, ZRH-BOS) waar er zo nu en dan genoeg upgrades beschikbaar zijn om met een aantal personen tegelijkertijd de SWU's in te zetten. Het is dan echter wel afwachten met wat voor metal je vliegt: als je pech hebt vlieg je met de oude 777 of 767, als je mazzel hebt vlieg je met een refitted version van deze kisten;)

    Ik kan in ieder geval niet wachten om m'n EXP status binnen te hebben en weekendje naar The Big Apple te gaan, in style:cool::p
     
    FlyRicky, WorldTraveller en Jan van Putten vinden dit leuk.
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Voor de mensen die in een gekke bui vandaag nog naar LAX willen;) @WorldTraveller13, iets voor jou?! Moet je wel snel zijn:p;)
    Schermafbeelding 2015-10-29 om 11.18.23.png
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hét ultieme luxeprobleem;) En dan vlieg je ook nog eens in een premium cabin (ga ik van uit:p), ik neem wel een vluchtje van je over hoor:rolleyes:
     
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wanneer reis je af naar Singapore? Wellicht kunnen we dan meeten in het vliegtuig;)
     

Deel Deze Pagina