Jammer... Heb in april nog een retourtje vs staan met BA. Het wordt alsmaar beperkter om op (deep) discount economy tickets veel miles te verdienen. O.a. Finnair, LAN, TAM en Etihad zijn nog opties bij AAdvantage...
Bovengenoemde zijn inderdaad nog de vier maatschappijen die vrijwel altijd 100% base miles toekennen op Y-tickets. Echter, bij Etihad verdien je geen bonus miles afhankelijk van je status. Daar moet je het dus altijd met de base miles doen! Toch nog een goede optie, met de hoeveelheid error fares van EY die er voorbij kwamen de afgelopen tijd!
En er is natuurlijk nog American Airlines zelf. Op vluchten uitgevoerd door IB/BA maar met een AA ticketnummer krijg je nog wel 100% miles of meer afhankelijk van je status. http://loyaltylobby.com/2015/11/03/...rnings-by-up-to-75-effective-february-1-2016/. Op goedkope tickets van IB/BA wordt het ook een stuk moeilijker om status te behalen en zelfs moeilijker dan bij UA/DL waar je vrijwel altijd 100% EQM's krijgt. Wie bijvoorbeeld met BA op een goedkoop ticket reist en geen status heeft krijgt maar 12,5% levelmiles... Platinum challenge op goedkope tickets is dus eigenlijk alleen nog maar mogelijk op American Airlines en Finnair.
En we hopen dan ook van harte dat dit zo blijft. We moeten natuurlijk wel miles verdienen tijdens het inwisselen van onze SWU'tjes
Hmm, dan is Etihad voor mij volgend jaar niet interessant. Voor een herkwalificatie voor volgend jaar wordt het dus vliegen op goedkope economy tickets van American Airlines, Finnair, LAN en TAM of gewoon hopen op goedkope/error fare tickets in Business Class.
Je zal al maar een trip in 2016 geboekt hebben op BA/IB deep discount economy... dan wordt je niet lekker
Heb een retourtje naar de vs met BA staan voor april. Enige wat ik kan hopen is een wijziging, bijvoorbeeld overgeplaatst worden op een AA of AY ticketnummer/vlucht of vlucht met een hogere boekingsklasse. Het is jammer inderdaad, maar heb mijn platinum status al wel binnen. Er zijn ook mensen die al veel trips met IB/BA ver vooruit hebben geboekt, dan wordt je inderdaad niet vrolijk nee... Het is dus slim om niet te ver vooruit te boeken als je gaat mileage-runnen.
Dan wordt het al helemaal interessant om met AA te vliegen naar de VS. Dan sla je direct twee vliegen in één klap! Conclusie: net als andere programma's doet de airline van het loyaliteitsprogramma zelf er tegenwoordig alles aan om met de eigen airline te vliegen (off-peak award bij BA, promo awards van Flying Blue en United doet het bij MileagePlus). Zij moeten tenslotte wel alle dure award tickets in Business Class bij hun partners betalen...
De eerste veranderingen zijn aangekondigd op FT, via Ben sinds vannacht ook op de blogs. Info komt via JonNYC, AA moderator op FT die interne connecties heeft. Jammer dat dit soort info hier niet op de front page verschijnt ivm frequent reizen, is toch een van de grootste veranderingen in het wereldje samen met de merger van AA en US.
Voor zover ik gelezen heb zijn het allemaal nog geruchten en is er alleen nog maar concreet bekend dat er iets gaat veranderen, niet wat.
Inderdaad! Zelf wil ik de miles die ik met mijn EXPLAT run DUB-HNL gebruiken voor een retour F met Etihad & Qatar A380. Dan zou het een beetje sneu zijn als er een significante verhoging aankomt..... Ik probeer gewoon direct begin december te boeken, dan staat het maar vast.
In het kader van "niet geschoten is altijd mis": is hier nog iemand in het bezit van een admirals club day pass?
En daar was de devaluatie. Na 22 maart kost een ticket in F naar het midden oosten 62,5/K ipv 40/k! Ik hoop dat ik nog voldoende beschikbaarheid kan vinden na mijn vlucht van volgend weekend!