American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Paspoort

    Paspoort Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Staat ook al op de AA website.
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Daar is een weg om heen te vinden :D
     
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Jammer... Heb in april nog een retourtje vs staan met BA. Het wordt alsmaar beperkter om op (deep) discount economy tickets veel miles te verdienen. O.a. Finnair, LAN, TAM en Etihad zijn nog opties bij AAdvantage...
     
  4. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Bovengenoemde zijn inderdaad nog de vier maatschappijen die vrijwel altijd 100% base miles toekennen op Y-tickets. Echter, bij Etihad verdien je geen bonus miles afhankelijk van je status. Daar moet je het dus altijd met de base miles doen! Toch nog een goede optie, met de hoeveelheid error fares van EY die er voorbij kwamen de afgelopen tijd!
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    En er is natuurlijk nog American Airlines zelf. Op vluchten uitgevoerd door IB/BA maar met een AA ticketnummer krijg je nog wel 100% miles of meer afhankelijk van je status. http://loyaltylobby.com/2015/11/03/...rnings-by-up-to-75-effective-february-1-2016/. Op goedkope tickets van IB/BA wordt het ook een stuk moeilijker om status te behalen en zelfs moeilijker dan bij UA/DL waar je vrijwel altijd 100% EQM's krijgt. Wie bijvoorbeeld met BA op een goedkoop ticket reist en geen status heeft krijgt maar 12,5% levelmiles... Platinum challenge op goedkope tickets is dus eigenlijk alleen nog maar mogelijk op American Airlines en Finnair.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2015
    jongesander en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En we hopen dan ook van harte dat dit zo blijft. We moeten natuurlijk wel miles verdienen tijdens het inwisselen van onze SWU'tjes :)
     
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Hmm, dan is Etihad voor mij volgend jaar niet interessant. Voor een herkwalificatie voor volgend jaar wordt het dus vliegen op goedkope economy tickets van American Airlines, Finnair, LAN en TAM of gewoon hopen op goedkope/error fare tickets in Business Class:).
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Je zal al maar een trip in 2016 geboekt hebben op BA/IB deep discount economy... dan wordt je niet lekker o_O
     
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Heb een retourtje naar de vs met BA staan voor april. Enige wat ik kan hopen is een wijziging, bijvoorbeeld overgeplaatst worden op een AA of AY ticketnummer/vlucht of vlucht met een hogere boekingsklasse. Het is jammer inderdaad, maar heb mijn platinum status al wel binnen:). Er zijn ook mensen die al veel trips met IB/BA ver vooruit hebben geboekt, dan wordt je inderdaad niet vrolijk nee... Het is dus slim om niet te ver vooruit te boeken als je gaat mileage-runnen.
     
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Dan wordt het al helemaal interessant om met AA te vliegen naar de VS. Dan sla je direct twee vliegen in één klap! Conclusie: net als andere programma's doet de airline van het loyaliteitsprogramma zelf er tegenwoordig alles aan om met de eigen airline te vliegen (off-peak award bij BA, promo awards van Flying Blue en United doet het bij MileagePlus). Zij moeten tenslotte wel alle dure award tickets in Business Class bij hun partners betalen...
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    De eerste veranderingen zijn aangekondigd op FT, via Ben sinds vannacht ook op de blogs.
    Info komt via JonNYC, AA moderator op FT die interne connecties heeft.

    Jammer dat dit soort info hier niet op de front page verschijnt ivm frequent reizen, is toch een van de grootste veranderingen in het wereldje samen met de merger van AA en US.
     
    jongesander en Flying doc vinden dit leuk.
  13. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    171
    Trofeepunten:
    268
    Voor zover ik gelezen heb zijn het allemaal nog geruchten en is er alleen nog maar concreet bekend dat er iets gaat veranderen, niet wat.
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het zijn geen geruchten, veranderingen staan op papier:
    Screen Shot 2015-11-06 at 08.40.06.png
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ben met name benieuwd naar aanpassingen in de award chart!
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja ik ook, want momenteel zijn vooral de first class redemptions heel gunstig.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Inderdaad! Zelf wil ik de miles die ik met mijn EXPLAT run DUB-HNL gebruiken voor een retour F met Etihad & Qatar A380. Dan zou het een beetje sneu zijn als er een significante verhoging aankomt..... Ik probeer gewoon direct begin december te boeken, dan staat het maar vast.
     
    Goffe de Boer, SVDH en Lionell vinden dit leuk.
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    same here, earn and (quickly!) burn wordt mijn aanpak t.a.v. AA miles
     
    jongesander vindt dit leuk.
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In het kader van "niet geschoten is altijd mis": is hier nog iemand in het bezit van een admirals club day pass?
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En daar was de devaluatie. Na 22 maart kost een ticket in F naar het midden oosten 62,5/K ipv 40/k!

    Ik hoop dat ik nog voldoende beschikbaarheid kan vinden na mijn vlucht van volgend weekend!
     

Deel Deze Pagina