Dat snap ik Om mijn voorbeeld aan te houden: Stel je vliegt met ba in s van ams naar lhr, stel dat dat 300 Miles is. Dan ontvang je 150 eqm. Maar omdat de eqp op basis van de eqm is en niet op basis van gevlogen miles krijg je ook slechts 150 eqp ipv 300. 1 x 150 eqm = 150.... Als in de laatste kolom .5 staat dan zou het in dit voorbeeld .5 x 150 = 75 eqp.
Ik zit al tijden te zoeken voor een JNB-HLE ticket, het liefst een award. Maar kan het nergens vinden, comair zou deze vanaf begin volgend jaar moeten uitvoeren. Iemand enig idee hoe ik dit alvast kan boeken?
Wat is jullie ervaring eigenlijk verder met beschikbaarheid van Award tickets (first met name) en systemwide upgrades?
Ik doel hier bijvoorbeeld op het boeken van een F ticket bij een OneWorld partner. Op zich ben ik zelf qua tijd flexibel en kan ook wel wachten, maar heb ook berichten gelezen dat bijvoorbeeld Etihad deze award tickets blokt. Helder. Maar wat ik nog niet helemaal begrijp is het boekingsproces. Klopt het dat je op het online boekingssysteem kunt zien of er beschikbaarheid is, waarna je kunt boeken? Of is er bijvoorbeeld ook een mogelijkheid dat je een ticket (non refundable) en achteraf blijkt toch geen beschikbaarheid?
Voor CX zou ik ook ex DUS kijken. Vanaf daar vliegen ze ook met hun F product en die zit niet vaak vol.
En vanaf AMS is dat een optie? Ik heb geen idee qua beschikbaarheid. Ik heb een trip op het oog volgend jaar met AA, maar momenteel nog aan het wachten met boeken op eventuele AA veranderingen. Indien er geen veranderingen komen dan is het een trip van 39K miles met Platinum bonus, zal lekker aantikken
Het hangt volledig af van wat ze met de EQM en EQP gaan doen... Blijft het onveranderd dan ben ik blij en kan ik m'n AA Plat status tot februari 2017 "misbruiken" Ik wil gewoon geen trip boeken om er dan weinig aan over te houden, dan kan ik net zo goed rechtstreeks vliegen naar de bestemming waar ik naar toe wil.
Vanaf AMS vliegen ze niet met de 4 maar de 3 class config. En dan routen ze je via LHR waar zelden beschikbaarheid is. Ik ben ook benieuwd wat ze gaan veranderen. Ik vermoed dat de chart van BA die op de NL site staat wel een voorproefje is en die laat zien dat er qua miles veel veranderingen zijn dus dat is niet echt positief. Ik hoop vooral dat ze van de award chart afblijven.
Ik hoop het ook. Zou wel heel zuur zijn als ik die EX PLAT ticket er door krijg en vervolgens geen F award meer kan boeken ;-).
Heb net met de AAdvantage klantenservice in Amerika gebeld. De mevrouw aan de telefoon wist helemaal niets af van de veranderingen. Overigens vind ik het wat vreemd en niet klantvriendelijk om slechts twee weken van te voren de balans te veranderen. Bij BAEX kreeg je nog gewoon de 100% van de gevolgen miles als je vóór 28 april had geboekt. Ben benieuwd hoe AAdvantage hiermee om zal gaan.
In de terms & conditions staat in de kleine letters dat AA wijzigingen kan doorvoeren zonder daarvan de klanten op de hoogte te brengen...
Meer uitleg over de andere mileage earnings op de blog van Gary Leff die het met een contact bij AA heeft gecheckt. Dit is via @Basjep gemeld aan Lucky en (zo via FT) bij Gary terecht gekomen, props! (http://viewfromthewing.boardingarea...age-earning-on-cheap-british-airways-flights/)
De balans op de Nederlandstalige site van AAdvantage is in ieder geval weer aangepast. Was dit even schrikken... Zit zelf midden in mijn platinum challenge (6.470 EQP al binnen). Hierdoor zou ik veel miles en loungetoegang mislopen. Maar het is goed om er bij stil te staan dat AAdvantage in de toekomst de voorwaarden per direct kan wijzigen.
Yes. Ik kreeg maar geen duidelijk antwoord van AA na 10x aan de telefoon te hebben gehangen en een paar mails te hebben gestuurd. Dus had het even in de grote groep gegooid. Dan gaat het wel ineens snel. Ben blij met het antwoord. Volgende week boeken voor Nov/Dec. Overigens vandaag wel een mail, en @WorldTraveller13 dacht ik ook, ontvangen waarin ze inderdaad de veranderingen ontkennen.
Volgens mij mag dat niet. Je moet de meest directe route nemen en met SEA-YVR ga je zelfs een stukje backtracken. Daarnaast dacht ik is ergens gelezen te hebben dat je bij een vlucht vanuit de US niet mag overstappen in Canada of Mexico, maar dat weet ik niet 100% zeker.