Nog even voor de mensen met al bestaande boekingen: Qualification is based on AAdvantage elite-qualifying points earned on eligible, purchased, published fare tickets on select airlines between September 14 and December 23, 2015. ...
Volgens mij staat er gewoon dat je moet vliegen tussen 14 sep en 23 dec op een geldig, betaald en openbaar ticket. Dat hoop ik althans Moet maar is bellen.
Dit staat op de nieuwe link/pagina van de desbetreffende promo: Als je het letterelijk neemt dan gaat het ook over de aankoop van tickets tussen de datum van registratie en 23 december. Maar ik zou in jullie geval bellen naar het gratis nummer in de VS met skype, dan weet je het meteen
bericht op de telegraaf.nl do 17 sep 2015, 19:23 American Airlines zet toestellen in VS stil NEW YORK - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij American Airlines heeft alle toestellen in de Verenigde Staten aan de grond gezet vanwege computerproblemen. Dat meldt de Amerikaanse zender CNBC donderdag op gezag van de luchtvaartautoriteit FAA.. Het gaat om binnenlandse vluchten naar Chicago, Dallas en Miami, meldt de autoriteit op de site. De beperking duurt zeker nog een uur. De computerproblemen zitten onder meer in het boekingssysteem. Wie een reservering wil maken via de site, krijgt te zien dat er sprake is van een systeemfout.
De mail begint met: 'Here’s a reminder of how it works: Fly on American, US Airways and other select airlines* and earn the required elite-qualifying points between September 14 and December 23, 2015, and you'll receive status through February 28, 2017.' Daar wordt niks gezegd over wanneer het ticket gekocht is. En als je de regel leest als: 'Qualification is based on AAdvantage elite-qualifying points earned between September 14 and December 23, 2015, op basis van: eligible, purchased, published fare tickets on select airlines' Dan zou AMS-HNL wel meetellen. (is ook wat @Basjep aangaf) Misschien zie ik dingen die er niet zijn? (zou zomaar kunnen)
De site van AA is op sommige pagina's geupdate, het reservatie gedeelte ziet er anders uit dan voorheen. Ik vind het er iets overzichtelijker uitzien.
Als AA Platinum krijg je toegang tot Oneworld lounges wanneer je Oneworld vliegt. Nu lees ik op sommige sites dat dit alleen intercontinentaal zou zijn. Hoe zit dit nu precies? Een Iberia vlucht Amsterdam - Madrid zou dus uitgesloten zijn?
Dit is gezien vanuit de VS. Domestic VS krijg je geen lounge toegang tenzij je intercontinentaal vliegt. Op de vlucht van AMS naar MAD krijg je dus wel lounge toegang
Makkelijk uit te zoeken via de Oneworld benefits site of anders via LoungeBuddy app als je daarin je elite status hebt toegevoegd.
Volgens de NL website komt er een nieuw schema m.b.t. British Airways vanaf 1 oktober. Er is echter niets te zien op de USA website van American Airlines..
Ik had gelezen dat je eqp krijgt op basis van eqm. Dus is het dan zo dat als je met ba vliegt in s en daarmee 50% miles krijgt je in essentie ook "maar" 50% eqp krijgt?