Milaan is ook een goede optie voor CX F, heb ik eind vorig jaar gedaan. Heb ff gezocht op BA site en op 8-9-11-12-13 april is er nog 1 F seat...
Ik zit te zoeken voor een awardvlucht van VVO naar AMS, BRU, DUS in business/first class zonder te vliegen op S7. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een europa-europa vlucht zou niet meer dan 20.000 miles moeten zijn...
Forumers, graag zou ik advies/bevesting zoeken voor mijn volgende vluchten: BAQ-MIA MIA-LAX LAX-HNL HNL-PHX PHX-DEN DEN-MIA MIA-BAQ. Deze vluchten zijn geboekt in J, F. Totale milage distance is 12,310, met de huidige AA promotie kom ik dan uit op 36,930 EQP. Mijn vraag is, kan ik hier meer uit halen, zijn er passende promoties (challenges) die ik kan doen? Tevens heb ik geen ervaring met lounges op deze bestemmingen, dus als er tips zijn (welke ik wel en niet in mag (zonder status)) is ook welkom. Alvast bedankt
Probeer HNL-PHX te vervangen door HNL-LAX of HNL-DFW. Het toestel HNL-PHX (757-200 US airways) schijnt vreselijk te zijn, zelfs in F. Ik ga m zelf nog ervaren, maar achteraf had ik deze liever vermeden. Verder vroeg ik me af hoe je aan die 36/k eqm komt? Het is toch maal 1,5?
Ook de 757-200 die AA transatlantisch gebruikt is alles behalve goed, vooral de stoelen vond ik alles behalve comfortabel.
Momenteel is er een challenge gaande, waarmee je met 9K EQP PLAT status behaald en bij 25K EQP EXP status. Nu is het wel zo dat je je op had moeten geven voor deze challenge. Als je dat niet hebt gedaan, dan kan je helaas geen gebruik meer maken van deze challenge, de inschrijving is gesloten. AA biedt sinds eind september ook geen betaalde PLAT/Gold status challenges aan, dus je zal status op de 'gewone' manier moeten halen. Door de huidige promotie van 3,0EQP/mile kom je al een heel eind richting de 50K EQP die benodigd is voor PLAT status. Over het optimaliseren van het ticket (zowel qua afstand als qua vliegcomfort): ik denk dat @jongesander een goed punt heeft. Ik zal later vandaag eens even achter de computer duiken, om te kijken of er meer uit te halen valt. Ik kom er op terug als ik iets in elkaar heb weten te puzzelen!
Zie https://www.american-airlines.nl/i18n/AAdvantage/newsOffers/more-eqps.jsp?locale=nl_NL&anchorLocation=undefined&reportedTitle=Loyaliteit was nog nooit zo lonend&reportedPosition=1&url=undefined&_locale=&repositoryName=undefined&repositoryId=undefined Deze extra EQP tellen niet mee richting elitestatus, wanneer je deze gaat behalen op basis van een promotie, wat volgensmij bij jou het geval is Je krijgt ze wel, en of je er wat aan hebt? Vrij weinig!
Heel erg bedankt, als je wat vindt dan hoor ik het graag. Ik heb mijn positioneringsvluchten ook al geboekt, dus ik heb geen datum keuzes meer. Vertrek 26 oktober en aankomst 3 nov.
Okay, dus ik boost wel door naar 'gold'. Dus als ik dit jaar nog een vlucht doe met AA, dan heb ik nog 14000 nodig voor platinum. Thanks
Ik heb nog even gepuzzeld. Kom op BAQ-MIA-CLT-LAX-HNL-LAX-AUS-MIA-BAQ uit voor € 1331,00 (COP 4.223.169) via Google Flights. In ITA krijg ik 'm niet helemaal op deze manier, maar wat me wel opvalt is dat alle vluchten in de discount business categorie vallen. De totale mileage van deze trip is dan weliswaar 12.405, maar dit gaat maal 2. Je zit na deze trip dus nog niet aan gold. Mocht je de positioneringsvlucht ook met OW hebben geboekt dan natuurlijk wel. Ik heb nog even gezocht op de boekingsklassen voor 3 EQP per mile, maar dan kom je echt veel duurder uit. Dan zit je tegen de € 4/K. Omdat eigenlijk alle vluchten vrij kort zijn, is alles in domestic first (recliners). Voor de vlucht op HNL kun je, als je de route via DFW kiest, hooguit een angle-lie flat stoel kiezen. Voor de rest van de routes zijn het allemaal recliners.
Bedankt voor je moeite en zoekwerk! Ik denk dat ik het bij bovenstaande trip laat, ondanks de vreselijke stoelen! Mijn stoelen zijn ook deep business, dus 2x kom ik op 24k. Ik heb dit jaar al wel wat punten gespaard dus komt goed! Thanks
Even een update van mijn platinum challenge: platinum behaald! Heb er twee keer op twee Error fares naar Azië voor moeten vliegen. Een keer met BA naar HKG en een keer met IB/BA codeshare vlucten (MAD-LHR-KUL-LHR-MAD). Bij deze laatste zat ik nog te twijfelen of deze vluchten wel zouden kwalificeren en op het flyertalk forum werd mij geadviseerd voorzichtig te zijn met codeshare vluchten. Alle vluchten hadden namelijk een IB vluchtnummer en op de site van AA staat dat vluchten met IB nummers naar Azië niet kwalificeren om miles te verdienen (achteraf: IB vliegt zelf ook helemaal niet op Azië). Ook stond er onder dat je miles krijgt op vluchten met een IB nummer of vluchten die worden verkocht door IB, maar door een OneWorld partner worden uitgevoerd. Toch zat ik nog met de vraag of dat dan ook voor vluchten naar Azië geldt. Zoals gewoonlijk in de FF wereld verandert er nog al eens wat en werd mijn terugvlucht van KUL naar LHR gecancelled. Ik heb direct Iberia opgebeld en werd overgeplaatst op een vlucht van twee uur later en kreeg ook direct een BA vluchtnummer! Sowieso een meevaller aangezien je bij AAdvantage op vluchten van IB slechts 80% van de gevlogen miles verdient en bij BA 100%. Een paar dagen na mijn aankomende vlucht in KUL keek ik op de AA site en zag dat ik op de door IB verkochte vlucht, maar door BA werd uitgevoerd toch miles heb gekregen, weliswaar 80% maar hij telde wel mee! AA Platinum is dus binnen en de mooiste voordelen vind ik zelf de loungetoegang, de 100% miles en het 500 miles upgrade systeem op AA vluchten. Maar op welke vluchten kan ik deze nu precies toepassen? Alleen op vluchten die verkocht en uitgevoerd worden op AA neem ik aan, maar komt een vlucht als ORD-LHR met AA dan ook in aanmerking voor een upgrade? En hoe zit het nu precies met loungetoegang binnen de VS op vluchten met AA. Ik heb geen toegang tot de AA lounges, maar heb ik nu wel toegang tot andere lounges binnen de OneWorld zoals de BA Galleries lounge? Heb alleen status bij AA.
Welkom bij de club De 500 mile upgrades zijn alleen geldig op binnenlandse vluchten(helaas) en op AA metal. Lounge toegang voor AA elite's is in de US heel beperkt als het een binnenlandse vlucht betreft. Een andere OW lounge is in zulke gevallen vaak niet aan de orde omdat domestic flights vaak vanaf een andere terminal of zelfs vanaf een ander vliegveld vertrekken. Dus daar schiet je niet zo veel mee op. Ik weet trouwens niet of het bij AA net als bij DL werkt. Daar mag je namelijk wel de lounge in als je de zelfde dag een international segment hebt.
Jammer dat die upgrades alleen op binnenlandse vluchten zijn. Ik kan ze dan gelukkig wel gebruiken vanaf Hawaii Wat betreft de lounges, het wordt dus afwachten of ik bij een andere OW lounge kan komen en afwachten of ik er toegang tot heb. Op veel Amerikaanse luchthavens kon ik overal komen (ATL, DTW, MSP). Ben benieuwd! Hoe zit het trouwens met stoelkeuze. Sinds een half jaar moet je daar op BA vluchten tientallen euro's voor betalen. Kunnen AA platinum leden dit gratis doen?
Ook tijdens een binnenlandse vlucht? ATL en DFW hebben aparte terminals voor binnenlandse vluchten dacht ik. Ja plat leden kunnen gratis stoelen kiezen. Zelfs exit row seats. Als het een bestaande BA booking betreft moet je een paar dagen wachten en dan even je AA nummer opnieuw invoeren. Dan word je nieuwe status weergegeven.
Dat is bij AA ook zo, uiterlijk de volgende dag om 6.00AM. Ik betwijfel trouwens of je een andere OW lounge wel in komt als AA plat op een binnenlands segment.
Wat ik wel jammer vind is dat er bij AA nogal veel verschil zit in de toestellen. Ik heb destijds mijn boeking gemaakt o.b.v. het vlootoverzicht op AA.com. Op mijn komende route blijken het echter allemaal voormalig US airways toestellen te zijn. Qua voorzieningen komen deze totaal niet overeen met hetgeen op de website staat. Dus via expert flyer uitgezocht of er alternatieven waren, en die waren er volop. Helaas wilde men van niets weten bij AA reservations, € 300,00 change fee will apply! Mail gestuurd met uitleg, aangegeven dat ik hun site niet zo duidelijk vind hierin. Verwijzen me door naar reservations. Achteraf had ik hier zelf natuurlijk veel beter op moeten letten, maar het leek me goed dit te delen voor wie nog wil boeken.