Ik heb het afgelopen jaar nog nooit een speciale promo voor awards gezien en zou me verbazen moest het er nog van komen met de aangekondigde veranderingen. Je kan tot 22 maart boeken aan de oude award tarieven voor travel na 22 maart.
Er zijn momenteel zoveel deals te boeken voor eerste helft van 2016, dat herkwalificatie voor AA Plat kan voor onder 1400 euro, je moet alleen wel genoeg vakantiedagen wat in mijn geval niet is ondanks dat ik er 36-38 dagen heb Nieuwe strategie gaan bedenken!
Het ligt er ook aan met welk doel je dit wilt. BAEC gold is redelijk goed haalbaar met een Dublin - Hawaii run, die stond laatst weer voor 1150 ofzo in de etalage. Heb je niet zo heel veel dagen voor nodig.
Zulke dingen moet je tegen mij niet vertellen... Dan wil ik ze allebei haha AA deals vliegen voor de miles en BA voor de status.
Lieve mensen, Advies gevraagd. Ongeveer 40.000 punten beschikbaar bij AA. Ik begrijp dat ik het beste voor 22 maart kan boeken omdat het meeste dan duurder wordt. Wat kan ik het beste doen? Enkele reis in Business van Europa naar azia of de states... retourticket economy... betere opties? Thanks!
First class one way naar Doha met Ethihad. Retour Moscow met BA in BC. Op maandag en vrijdag met 777 in internationale configuratie.
Zijn best wat opties. Ik zou zelf wel voor een premium cabin kiezen. Fyi, weet niet of je ook EXP bent maar SWU's kan je niet op award tickets gebruiken. Ken een hoop mensen die Y retour naar de US boeken met de hoop te kunnen upgraden, maar dat kan dus niet.
Persoonlijk zou ik voor een F ticket gaan, en proberen nog een paar J/F segmenten aan te plakken met layovers. Bijvoorbeeld AUH-LHR in F met Etihad, LHR-mad in J (A330) met IB en Mad-Fra in J met La (787). Maar zo zijn er talloze opties.
Nog een voorbeeldje: - FRA - MAD (LAN 787), J; - MAD - LHR (IB A330), J; - LHR - CDG (BA A320), J; - CDG - DOH (QR A380), F; - DOH - AUH (QR A320), F; - AUH - BOM (EY 777), F; Maar waar gaat je voorkeur naar uit? En zoals al eerder hier geschreven in: je kunt tot aan de Malediven gaan met een oneway naar het midden Oosten. Ook bijvoorbeeld Kathmandu. Zelf heb ik een tijdje naar Cochi gekeken, omdat deze stad voor Indiase begrippen redelijk schoon is, hotels betaalbaar zijn, en een one-way terug naar AUH ongeveer € 100,00 kost met EY.
Thanks voor de opties. alleen als ik dan door wil vliegen naar willekeurige Aziatische steden en vanuit daar terug naar doha of Europa wil vliegen betaal ik de hoofdprijs.
In dat geval zou je nog kunnen overwegen om alles in J te doen, terug in Y. Dan moet je alsnog miles bijkopen of bijverdienen. Als je voor het eerste kiest, dan kun je nog tot uiterlijk morgen miles kopen. Mocht je dit nu allemaal niet willen, dan zijn je opties beperkt tot : Een Off peak award RT in Y naar Usa ; Een retour in Y naar het midden oosten / India ; Een retour in J binnen Europa, waarbij je zou kunnen proberen een aantal widebodys aan elkaar te ritsen (fra-mad-lhr-dme vice versa). Ik heb de laatste route even niet gechecked op Maximum Mileage trouwens, maar je zult een aardig eind kunnen komen.
AA heeft gisteren toch weer tijdelijke Gold & Platinum challenges aangekondigd. Info te vinden op een van de grote Amerikaanse blogs. Challenges zouden duren tot het volledige revenue based programma van start gaat, eind juni dus... Denk eraan dat je maar 1 keer een challenge mag doen.
Ik vlieg 22 januari van Londen naar Jfk met AA101 (10.15). Ik maak me een beetje zorgen over mijn SWU, aangezien de business class toch vrij snel volloopt. Nu nog 17/45 stoelen beschikbaar. De business class van een week eerder is nagenoeg vol (5 vrije stoelen ofzo). Ik was daarnaast niet de eerste met een MCE seat (4/5), wat impliceert dat we meer gewaitliste vliegers zijn. Wat is jullie ervaring, welk deel die MCE geboekt heeft zou EXP zijn?
Bij het boeken konden ze niet aangeven de hoeveelste ik ben op de waitlist. Is jouw ervaringen dat dit wel kan?
Zal zo nog wel eens bellen. Rustig afwachten is niet een van mijn sterkste punten. Allicht doe ik mezelf een plezier door niet iedere dag Expertflyer te checken