ja, de mini cabin is lekker rustig (totdat ze 't ijs gaan hakken )(maar dat is natuurlijk maar even )
Wat is jullie mening trouwens: zou het de moeite waard zijn om een SWU in te zetten voor een upgrade naar F? Aangezien ik in ieder geval al weer genoeg EQM's voor gold heb, overweeg ik te herkwalificeren voor Platinum. En dat zou prima lukken met een J ticket (zal wel weer een Hi achtige bestemming worden dan). Maar gevoelsmatig is de F niet echt heel bijzonder bij AA. Iemand die dit kan aanscherpen?
Wat ik er van gezien en gehoord heb (geen eigen ervaring dus) heeft het niet echt meerwaarde. Eten is vrijwel hetzelfde, alleen krijg je als extra gang een soepje. De stoel schijnt minder prive te zijn dan de C stoel. Maar: je mag wel als eerste boarden ;-) Ik heb geprobeerd een SWU in te zetten op m'n C vlucht van JFK naar LHR omdat ik graag een video wilde maken, maar zonder video zou ik er geen SWU aan besteden.
mijn 5 a 10 minuten zoeken voor data in Juli levert mij prijzen van rond de 1400 USD op. Tips? edit: Ik zie in het 'mijn volgende bestemming' topic een startpunt van OSL - ga ik ook eens ff proberen
Aaah helder, dank. Was even confused, OSL heeft afgelopen jaar dergelijke business class prijzen gehad naar de states en azie, vandaar.
Het heeft exact 7 dagen geduurd en de refund van m'n GRU run staat vandaag op m'n Amex. Uitgebreid bedankt kaartje is ondertussen ook onderweg richting de persoon die me geholpen heeft in het call center van Australië.
Voor de SWU burners onder ons, wellicht ten overvloede: probeer de 763 CIP en pre CIP 772 zoveel mogelijk te vermijden (beide te herkennen aan het ontbreken van WIFI). De 763 CIP is leuk om een keer te vliegen en domestic vond ik dat ook echt prima. Leuke frisse cabine. Maar voor een nachtvlucht is dit echt een krappe ligstoel en nee, dat ligt niet aan mijn overgewicht ;-). Bovendien geen WIFI en IFE (op lounghauls schijn je een tablet te krijgen). De 772 pre CIP in J behoeft eigenlijk geen toelichting, maar toch: de stoelen zijn echt krap om te slapen. Natuurlijk stuk prettiger dan Y, maar geen WIFI, stroom (alleen 12V DC) of degelijk entertainment systeem. Verder viel me op dat alles dan ook gelijk minder wordt: eten was echt gewoon goor, en over de crew heb ik ook gemengde gevoelens (zaten een aantal onbeschofte mensen bij). De cabine was aanvankelijk dan ook leeg, maar iedereen die standby stond werd in business geplaatst (ondanks dat er genoeg stoelen in Y vrij waren). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit systeem precies werkt. Mocht je nog wat extra miles gaan halen en een aantal domestic vluchten er tussen hebben: ik vond de transcon service die ik had tussen LAX en MIA erg goed. Was wel gewoon in een A321 maar de service was prima, had daar wel echt het idee in een premium cabine te zitten. Als je er op tijd bij bent en je hebt wat dagen over: tussen LAX en DFW vliegt AA met een Dreamliner. EXPLAT's maken grote kans op een upgrade (500 miler) naar F en dat is (denk ik) een leuke ervaring. Ik heb prijzen voorbij zien komen van € 68,00 retour (kon die nu overigens niet vinden, maar € 108,00 is ook acceptabel) en daar krijg je dan bijna 5/K miles voor. . Verder natuurlijk zoveel mogelijk LUS metal vermijden, alhoewel de crew vaak wel een stuk aardiger is. Als je twijfelt of het LUS metal is, zoek de betreffende vlucht dan even op in Google Flights, als hier bij staat "streamen naar apparaat" dan is het LUS (m.u.v. de 738, die heeft geen IFE maar US had geen 738's). Overigens wil ik het niet overdrijven: voor een korte vlucht zit de domestic first op LUS metal ook prima. Alleen op een vlucht als PHX - JFK mis je de IFE wel, en zijn de LAA toestellen simpelweg ruimer.
Voor mij planning IXZ-KEF zit ik te zoeken met GCMAP maar kom er niet precies uit wat nu de regels zijn. Zover ik weet mag je 1.25 de werkelijk afstand vliegen. Hemelsbreed; IXZ-KEF (6234) Snelste route met AA-parners: IXZ-MAA-LHR-KEF (7154) Mijn geprefereerde route: IXZ-MAA-BOM-AUH-DOH-LHR-MAD-FRA-DUS(-KEF wil ik niet meer nemen) (9334) Reken men als basis voor de 1.25 regel de snelste route met AA-partners of bekend men met de hemelsbreed afstand voor de 1.25% regel? Met andere woorden; wat is de maximale afstand die ik mag vliegen?
Leuke route! Ik haal de MQM uit Expertflyer maar deze krijg ik er helaas niet uit. Dus heb ik gezocht op MAA - KEF en dan kom je op een MQM van 6462, met 25% overschrijding dus 9693. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik ga er vanuit dat je safe zit, aangezien IXZ-MAA 853 mile is. Ik hoop voor je dat je een beetje een vlotte en vrolijke agent aan de lijn krijgt ;-)
Sorry, ik begrijp je niet helemaal betreffende de overschrijdingsregel. 6462 x 1.25 is 8077. Mag je dan toch daarboven zitten met 9693? Heb je nog tips welk call centre het best is, ik hoor goede verhalen over Oz.
Ja nee sorry. Ik bedoel dat de mileage 6462 is en de MQM 7755. Die mag je dan weer met 25% overschrijden waardoor je op did 9363 komt. Edit: probeer eerst regulier. Lukt dit niet dan inderdaad Australië proberen.