American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Altijd leuk zo'n gratis upgrade! US airways personeel is vaak ook nog eens een stuk vriendelijker dan AA.

    Je hoort gewoon miles te krijgen. Zoals @zegt kun je dat online formulier invullen, maar ik heb het ook al eens via Twitter geregeld. Dat gaat vaak razendsnel!
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Mooi! Op de service van die vlucht viel inderdaad niks op aan te merken. Ik heb mijn claim al ingediend. Hopelijk zie ik de miles snel in m'n account, aangezien ik er nog een paar tekort kom om ze allemaal te redeemen voor 22 maart!
    Mijn 15K miles van Wyndham Rewards zijn ook al bijgeschreven. Voor één van de vijf hotelverblijven moest wel ik een claim indienen, maar ze werden daarna gelijk in m'n account geplaatst. Die hotels had ik trouwens geboekt puur alleen voor de miles. Het waren echt niet mijn beste hotelervaringen... Kamer was niet schoon, verwarming was kapot en hotels zaten soms op hele afgelegen plekken. Nou ja... die EY vlucht in F maakt dat vast weer helemaal goed:p
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het lijkt er op dat het met SWU's weer business as usual is. Voor de meeste vluchten moet je weer gewoon op de wachtlijst geplaatst worden, in tegenstelling tot de afgelopen weken.
     
  4. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Ik dacht dat mileageruns voor stress konden zorgen ... ben award vluchten aan het zoeken en plannen, dat levert ook wel wat stress op.... maar dan leuke stress :p Probeer de route van @jongesander uit te breiden met een extra a380 first vlucht naar Bombay
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De route met BA F Dme lhr? Als je Bombay er aan vast knoopt kun ja Vaasa waarschijnlijk overslaan. Scheelt weer, want daar is welgeteld 1 lokaal taxibedrijf en lastig openbaar vervoer.
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heb het hier nog niet gelezen, maar een goede tip.

    Als je de app "tripcase" (www.tripcase.com) download en daar je PNR invoert dan kun je onder het kopje "documents" zien of je SWU gewaitlist is.

    Schermafbeelding 2016-03-01 om 00.09.47.png

    Schermafbeelding 2016-03-01 om 00.03.52.png
    Mocht je dus twijfelen of het allemaal gelukt is na je telefoontje naar de EXP desk dan kun je het hier even checken. Handig aangezien je geen confirmation krijgt.
    Credits naar zig2 op FT
     
    Woody, Lionell, FlyRicky en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Hi, ik twijfel een beetje voor de beste strategie voor oneworld ff programmas.
    Als ik straks thuis ben dan heb ik me als het goed is weer opnieuw gekwalificeerd als exec plat. Helaas dit keer maar 4 SWU's, maar toch leuk. Mijn toekomstige reserveringen leveren minimaal nog 2 keer de benodigde 100k mqm op. Ik zou ook kunnen switchen naar BA en de rest daar boeken, ik heb het even uitgerekend en dat levert 3650 TP op, na de zomer is het vele vliegen voorbij, dus de 5000 TP voor de concorde kaart zal ik niet halen. Zouden jullie switchen naar een ander programma of gewoon doorsparen bij AA? Is er dat iemand weet een Oneworld programma dat je de overgekwalificeerde punten laat meenemen naar volgend jaar?
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als je nog 100/k eqm haalt bovenop die 100/k basis dan ontvang je in totaal 8 SWU's.

    Verder hangt het er een beetje vanaf hoe je "seizoen" loopt bij BA, mogelijk ben je daar net iets langer gold als dat goed uitkomt.

    Wat wil je precies bereiken met switchen naar BA? Welke voordelen beoog je?
     
  9. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Het grootste voordeel zie ik na de zomer dan nog steeds distance based kan sparen, om dit een beetje interessant te maken moet ik alleen wel eerst gold halen voor de 100% bonus miles.
    Verder heeft BA ook een soort upgrade certificaten vanaf 2500 TP.

    Maar het meeste hoop ik dat er misschien een Oneworld programma bestaat dat je de overgekwalificeerde miles laat meenemen naar volgend jaar zoals flying blue.
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Bij mijn weten zijn er binnen OW helaas geen ff programma's met Rollover Miles. Ik weet niet wat je ervaringen zijn met miles redeemen, maar In jouw geval zou ik gewoon door sparen bij AA, aangezien de waarde van die miles in veel gevallen (ook na 22 maart als je het mij vraagt) nog steeds beter is dan BA Avios. Ik heb zelf recentelijk nog een AA Award booking gemaakt met 7 segmenten zonder extra miles bij te betalen. Denk er ook aan dat je als je door spaart bij AA ook spaart voor het Million Miler Program. 2.000.000 EQM's voor Lifetime Platinum klinkt misschien wat ver naar de toekomst, maar neem het wel mee in je beslissing.
     
    Woody vindt dit leuk.
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De afwegingen zijn natuurlijk altijd persoonlijk. Maar ik geloof dat jij ook best vaak met een premium ticket vliegt. Met 11X de basefare kan het dan in sommige gevallen nog wel aardig in de buurt van de miles based award miles komen.
     
  12. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg nu heel vaak de zuid Amerika aanbieding ams-cdg met een week stopover in Amerika. Tickets kosten vaak rond 1600 euro en levert met de bonus al gauw 60k aan miles op. Straks is dit kwa miles niet zo interessant meer, de mqms tellen wel net zo hard door.

    Ik vraag me trouwens af of ze bij het million miler programma de mqms tellen of de werkelijk gevlogen afstand. De million teller staat bij mij nog rond 70k en mijn program to date miles op 380k. Waarschijnlijk tellen ze de Iberia en BA vluchten niet mee.
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Welke aanbieding is dit precies?
     
  14. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Mijn million miler teller staat op 57K. Ik ben sinds september vorig jaar beginnen met sparen en vloog eerst vooral BA/IB, dus die tellen wel mee. Ik denk dat die miles nu gewoon berekend worden per EQM's. Met Business Class vluchten van bijvoorbeeld BA/IB spaar je dus drie keer zoveel dan met deep discount economy fares van BA/IB.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Je kan op je accountpagina het transactieoverzicht zien van million miler, bij mij staat er altijd de echte afstand ongeacht of het een C ticket was of niet. De 200k mqm die ik nog aan reserveringen open heb staan levert dan dus max 100k op in het million miler programma en daar moet ik me echt een slag in de rondte voor vliegen, voor mij geen korte termijn strategie dus :)
     
    Goffe de Boer en Lionell vinden dit leuk.
  17. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    1.183
    Trofeepunten:
    428
    Je hebt gelijk. In de voorwaarden staat inderdaad dat million miler miles bij AAdvantage berekend worden per base miles en niet per EQM's. In dat geval leveren deep discount Y fares van BA/IB slechts 25% million miler miles op C tickets inderdaad gewoon 100%. Ik had dit niet verwacht, omdat dit bij Delta Skymiles namelijk wel berekend wordt per MQM's. Weer wat geleerd dus. Als AA vluchten spend based berekend gaan worden in de toekomst worden als het goed is million miler miles berekend op het bedrag dat je ervoor besteed.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2016
    Woody en Lionell vinden dit leuk.
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Een verzoek van mijn kant, zo kort voor de devaluatie: ik kom nog 25k AAdvantage miles te kort om een award ticket te boeken. Nu heb ik niet meer de mogelijkheid om deze bij elkaar te vliegen vóór de devaluatie van 22 maart. Met hotelovernachtingen en andere acties wordt het ook een race tegen de klok. Is er daarom iemand, die net als ik, na de devaluatie van plan is AAdvantage links te laten liggen en daarom van z'n miles af wil? Ik neem de transferkosten + 'prijs' van de miles aan de verkoper voor m'n rekening. Mocht iemand mij kunnen helpen, dan stuur ik je eeuwige dankbaarheid toe:):p
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Komende week komt er nog een artikel van me op de front page over het maximaliseren van AA miles voor de devaluatie :)
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik zal hem lezen! Zet je mij erbij als 'miles zoekende'?:p
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina