American Airlines; AAdvantage

Discussie in 'oneworld' gestart door Kilian, 2 jul 2014.

  1. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Hier ook nog gelukt om DME - BOM te boeken ergens volgend jaar. Hopelijk is de first class lounge in Abu Dhabi klaar en twee vluchten in de A380. Ticketing via US desk was binnen een dag gelukt :)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag is D-day voor American Airlines... de dag van de veranderingen, we hebben het nog eens kort samengevat in een artikel op de frontpage.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik denk dat AA mee heeft zitten lezen:p Na m'n post van gister over de vertraging in het ticketen van awards met partner airlines, is de award vandaag alsnog geticket. Het heeft vier dagen geduurd, erg redelijk. Ze zullen zich daar in Fiji momenteel een slag in de rondte werken:rolleyes:
     
  4. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448

    Geduld is een schone zaak, daarom bel ik ze elke avond even om te pushen :p
     
    FlyRicky, lloydje33 en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb zondag en maandag ook mijn miles opgemaakt voor begin 2017. Op het nipje!
    Mijn trips zijn niet zo spannend, vergeleken met wat ik hier soms lees, maar ik ben blij met o.a. m'n AMS-LHR-AUH vlucht in EY first.
    Tickets zijn nog niet ge-issued, maar dat zal vast goedkomen heel binnenkort...
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  6. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    R
    Wanneer vlieg je lhr-auh?
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In augustus vlieg ik LHR-LAX-LHR en dacht laat ik er eens een tweet aan wagen. Gevraagd of ik miles krijg op basis van afstand of prijs. Ik kreeg tot mijn tevredenheid het volgende antwoord:

    "At that time, it will still be based on distance."

    Helaas kan ik op basis hiervan dus nog geen antwoord geven op de vraag wanneer men precies over zal schakelen op het revenue based programma, maar het leek me goed hier te melden.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Oh moet ik dan misschien als nog een weekend mileage run boeken? :D
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ook op flyertalk werd hier een paar weken geleden over gesproken. Deskundigen denken dat het nog wel even KAN duren voordat het revenue based programma ingaat. Waar ze die info vandaan hebben weet ik niet. Als je een ticket boekt op de website van AA met AA vluchten voor bijvoorbeeld augustus staat er ook in de voorwaarden dat je 100% miles krijgt.
     
  10. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    28 jan 2017
    Wanneer ga jij?
     
  11. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik vlieg de 12e al :)
     
    TheoS vindt dit leuk.
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vanochtend vroeg even paniek toen ik ineens een email van AA kreeg met een record locator erin met de melding dat ze m'n vlucht rebooked hadden. Er stond in de mail niet in om welke vlucht het ging...

    Later gecheckt en het bleek m'n Etihad F award te zijn, gelukkig niks aan de hand, de vlucht vertrekt gewoon een half uur vroeger uit AUH.
     
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Net terug van een retourtje USA. Met de error fare die ik vorig jaar boekte zou ik dankzij mijn AA Platinum status zo’n 23K miles verdienen. Echter kondigde AA in november vorig jaar aan dat je op (deep) discount economy vluchten met een BA vluchtnummer slechts 50% of zelfs 25% van de gevlogen miles krijgt op vluchten na 1 februari 2016. Hiermee zou ik slechts 7K miles sparen in plaats van de voorziene 23K. De heenreis verliep zonder problemen en vertragingen. Toen ik voor mijn terugreis ’s ochtends op mijn Ipad keek zag ik dat ik een e-mail had ontvangen van AA met het bericht dat mijn vlucht was geannuleerd. De meeste reizigers zouden denken van bah… wat een ellende weer, maar de mileage runner denkt van dit is mijn kans! Ik nam de trein naar de luchthaven van SFO en ging direct naar ticketing. Ik legde het hele verhaal uit en vroeg of ze me konden omboeken op AA vluchten. Na wat telefoontjes en wat getik in de computer zei de AA medewerkster dat ik met AA via ORD naar LHR zou vliegen. Doordat AA vluchten nog steeds 100% van de gevlogen miles verdienen had ik hier gelukkig een deel van de ‘schade’ hersteld. Daarnaast was ik in de dure Y tariefklasse geboekt waardoor ik ook nog eens 1,5 EQM's zou verdienen op mijn vlucht van ORD naar LHR. Toen ik in ORD wilde boarden voor mijn vlucht naar LHR bleek deze twee uur vertraagd te zijn omdat het toestel net met vertraging uit PVG was aangekomen en bovendien een kapotte deur bleek te hebben. Ik ging weer terug naar de lounge en toen ik uiteindelijk in het toestel zat vertrokken we met maarliefst vier uur vertraging! Toen ik uiteindelijk na mijn vluchten was aangekomen op AMS keek ik op mijn Ipad en zag ik dat AA mij de volgende e-mail had verstuurd:


    When your flight didn't operate on schedule, we, too, were disappointed. Please accept our apology for the inconveniences this flight delay caused you. We know how valuable our customers' time is and all our efforts are focused on the on time departure of each and every flight. We'll continue that focus, and the next time you fly with us we'll do our best to ensure you arrive at your destination as scheduled!

    Just to give you a little encouragement to fly with us again sometime soon, I've credited your AAdvantage® account with 5000 bonus miles. This mileage adjustment will appear in a few days. To view your account, go tohttp://www.aa.com/aadvantage.

    Again, we are sorry for the delay of your flight. We'll do better next time.

    Uiteindelijk heb ik dus toch nog de voorziene 23K miles verdiend!
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2016
  14. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ondanks de goede tip van @Basjep om Tripcase te gebruiken, werkt de synchronisatie helaas niet helemaal goed bij mij.

    Daarom nog even verder gekeken naar mogelijkheden om er achter te komen of het waitlisten is gelukt. Min of meer bij toeval kwam ik er toen op de volgende manier achter. Mocht je dus geen Tripcase gebruiken en dit toch willen zien, dit kan op de volgende manier:

    - Op AA.Com ga je naar "Mijn reizen". Je logt dus niet in op je AA account, maar zoekt op PNR, voor en achternaam. Daar zie je vervolgens wat er zoal met je vlucht is gedaan, waaronder of je op de waitlist staat.

    Ziet er als volgt uit:
    Waitlist.JPG
     
    TheoS vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Woody, DirkOnTour en Lionell vinden dit leuk.
  17. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks! En bedankt voor je berichtje trouwens :)
    Meteen geregistreerd en nu hopen dat er een soortgelijke actie komt voor vluchten van Noord-Amerika naar Zuid-Amerika, dan zit ik helemaal gebakken :D
     
    Woody en jongesander vinden dit leuk.
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ook maar geregistreerd. Alle beetjes helpen!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  19. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Helemaal mee eens, binnenkort ga ik naar EZE via MIA in J, dus dat zou echt top zijn.

    Bedankt voor het delen jongesander!
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het enige wat dan nog roet in het eten kan gooien is dit:

    Is there a maximum number of base award miles that can be earned on a ticket?
    Yes, a maximum of 75,000 miles will be awarded per ticket (inclusive of any class of service and elite status bonus miles).

    Maar dit staat vooralsnog alleen op de site waarop de wijzigingen worden aangekondigd. Zou dus ook kunnen zijn dat dit pas na invoering van het RB Earning systeem in gaat, is me helaas niet helemaal duidelijk.

    Ik zou trouwens niet zo snel meer aan 75/K miles komen na rev. based denk ik.
     
    Woody en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina