Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

1. Maan

Maan Guest

Hetzelfde geldt voor mercure chiang mai. Service is uitermate slecht. Oude niet onderhouden kamers. Slechte geluidsisolatie (kan m'n Chinese buren horen). Kost weinig maar doet de naam Mercure geen eer aan.

2. Foodandflying

Foodandflying Blue Tier

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Mercure in Berlijn (CPC) is dan wel weer erg goed. Zoveel kamerruimte dat je niet weet wat je er mee moet...

AnthonySneek vindt dit leuk.
  3. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Eind juni had ik nog even snel twee nachtjes geboekt bij Mercure Nieuwegein tijdens die 40% kortingsactie. Ik wilde even mijn reservering controleren op mijn accor account.
    Nu kan ik hem nergens vinden en ben ik er ook achter gekomen dat per 1 juli 2015, Mercure Nieuwegein is overgenomen door Fletcher Hotels. Neem aan dat ik dus geen punten meer krijg.

Maan vindt dit leuk.
  4. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Mailtje sturen naar de klantenservice en je punten opeisen:)

[email protected]-customercare.com

Heb al een paar keer met ze in de clinch gelegen over mijn punten.
    Niet gelijk accoord gaan met het eerste antwoord, gewoon je poot stijf houden:p

Ipponmaster vindt dit leuk.
  5. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Heb ze een mailtje gestuurd en ze hebben mijn account 1100 punten gecrediteerd. Mijn reservering was maar € 90 voor twee nachtjes. Dus die 1100 punten zijn dikke prima :D

Laatst bewerkt: 28 jul 2015
    Merel67 en Maan vinden dit leuk.
  6. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Maar je wilt meer punten omdat het bed nu een stuk minder lekker ligt nu het geen Accor property meer is!

Ipponmaster vindt dit leuk.
  7. Maan

Maan Guest

Mercure Bangkok Siam heeft mooie locatie! Had een superior room geboekt en kreeg upgrade naar deluxe. Deluxe kamer is zelfde kamer als superior alleen dan nespresso machine. Ik had verwacht dat ik executive kamer zou krijgen want ik kan die deluxe kamer niet terugvinden op de website. Ook had ik verwacht privilege lounge access te krijgen door m'n upgrade. Dit ging dus allemaal niet door. Erg teleurstellend, hoewel ik wel gratis drinkvoucher kreeg. Toen ik op m'n kamer was en dus zag dat het basicly superior was werd ik erg geïrriteerd. Had net zo goed het twee keer zo goedkopere ibis onder het mercure kunnen boeken. Ik besloot de front office te bellen om een klacht in te dienen. Verschillende excuses werden opgevoerd, u bent gold, alleen platinum krijgt lounge, onze executive suite zitten vol. Ik had bijna het punt van opgeven bereikt totdat ik besloot om de manager aan de telefoon te krijgen. Deze stelde na een kwartiertje on hold voor dat ik morgen een suite krijg en vandaag en morgen lounge access. Ze zei dat dit zeer uitzonderlijk was en ze hoopte dat ik er genoegen mee nam. En daar zit ik nu met m'n gratis ginT in de lounge :D

Flying doc vindt dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ik heb er ook een hekel aan als het verschil tussen een kamer categorie letterlijk een Nespresso of hogere verdieping is. Meestal vraag ik dan wel expliciet om lounge access ook al kunnen ze de executive kamer niet bieden.

9. Maan

Maan Guest

Nog twee positieve punten, veel fruit gratis en gratis drankjes in minibar. En gratis dessert of gratis wijn bij een hoofdmenu roomservice!

10. Maan

Maan Guest

Ik moet zeggen, mét de privilege lounge erbij (gratis drankjes en snacks 7 am -10pm) is het mercure Bangkok Siam een uitstekend hotel :) ook locatie is chill met om de hoek de skytrain en een grote mall. Een aanrader (en zeker als ie in de sale is)

Ready2Board vindt dit leuk.
  11. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Met veel interesse heb ik dit forum gelezen sinds april. Ik was altijd frequente lezer op Flyertalk.
    Via via kwam ik hier terecht bij het topic over Accor aandelen.

Inmiddels is alles geregeld en ben ik van Silver naar Gold ge-upgrade. Nou kwam ik met enige regelmaat voor m'n werk in Accor hotels, maar Gold zou ik niet snel bereikt hebben op de 'normale' manier. Dus allen bedankt voor de tip!

In augustus ga ik een week naar Mercure Thalasso Frejus. Ik heb daar niet de duurste kamer geboekt, ook niet de goedkoopste optie. Hoe werkt dit nu met eventuele upgrades? Vragen jullie hier specifiek om, sturen jullie een mail vooraf naar het hotel?
    Ik wil niet te bedelend overkomen...in eerste instantie had ik vooral interesse in de vroege checkin en late checkiut optie die de Gold kaart biedt. Echter afgelopen week bij een verblijf in Ibis Styles in Leipzig merkte ik weinig verandering tov normaal. Moest om 2 uur de kamer uit en geen gratis welkomstdrankje...

Dus ik ben benieuwd hoe profiteren jullie van je status, zonder al te cheap over te komen ;-)

Dank voor jullie antwoorden

SVDH vindt dit leuk.
  12. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    @SanHor, ik stuur altijd een mailtje naar de manager in de week dat ik in het hotel verblijf. Dat ik zin heb in het verblijf en met de melding dat ik als Accor Gold (of A3 zoals zij dat noemen) wil gebruiken van de voordelen die bij mijn status horen. O.a. een late check-out (je kan kiezen of late check out of vroeg check-in, niet allebei) en een upgrade van de kamer. Als ze het welkomstdrankje vergeten, dan kan je daar gerust om vragen. Gebeurde onlangs in Groningen Mercure; de receptioniste was vergeten de voucher te geven. Gevraagd aan de balie hoe het zat, ik kreeg excuses en alsnog de voucher plus ministroopwafels als welkomstgeschenk!:)
    Ik heb geleerd om niet bang zijn om te vragen, want je hebt er recht op met je status. Succes ermee!

SanHor vindt dit leuk.
  13. Maan

Maan Guest

Imo kom je niet cheap over als je vraagt waar je recht op hebt. Bij late check out moet je dat sowieso doen! Upgrade kan je om vragen als je hem niet automatisch krijgt.

SanHor vindt dit leuk.
  14. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor jullie reacties.

Ik voelde me zo bezwaard om te vragen om een upgrade...

Maar ik neem aan dat dit wel op basis van beschikbaarheid is, dus volgeboekt hotel is pech en moet je genoegen nemen met wat je boekt? Of gokken jullie er altijd op?
    Voor mijn werk maakt het me minder uit dan als prive. Maar als ik ergens een week verblijf wil ik wel een lekkere kamer.

15. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Uiteraard is dit op basis van beschikbaarheid, je moet wel opletten of er evenementen zijn in de stad. Vorige week was ik in Novotel Maastricht, geen kans op upgrade omdat er dat hele weekend Ironman aan de gang was. Wel een kleine attentie van de manager op de kamer.:)En ja, ik had haar gemaild.;)

16. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    bezwaard voelen om te vragen naar je voordelen als elite-lid kan iets zijn om je overheen te zetten. Vaak, helaas lang niet altijd, maar toch vaak, krijg je het wel automatisch. Krijg je het niet, gewoon vragen.

17. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Hoe is Novotel Maastricht?

Omdat ik regelmatig een lang weekend naar Maastricht ga, zou ik dit mooi kunnen gebruiken om wat extra punten te verzamelen.

18. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Maastricht Novotel is ok. Ouderwets interieur, ok kamers. Ze bieden wel een gratis shuttle busje naar het centrum maar op de terug kan je een taxi boeken voor 8 euro tot maximaal 4 personen. Dus een taxi met 4 voor 8 euro :). Novotel heeft een zwembad en het is heel erg kindvriendelijk. Ontbijt daarentegen is wel uitgebreid. Je kan met gemak met een ov-fiets naar het Novotel fietsen. Receptie is vriendelijk maar duurde wel lang om in te checken vanwege anderen voor mij. Dan mis je wel een priority lane zoals bij Mercure.:) Als je er gaat verblijven met status, zeker eventjes de manager mailen.

19. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hoe kom je te weten wat het email adres is van de manager? :rolleyes:

20. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Als je via de Accor site naar een hotel kijkt, dan zie je bij de beschrijving van het hotel vaak "X, the manager of hotel Y, would like to welcome you." Vervolgens staan er links de contactgegevens van het hotel, o.a. adres, telefoon en email. Ik adresseer de email altijd aan de manager.

TravelTheWorld195 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina