Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

1. Maan

Maan Guest

Je kan ook gewoon het hotel een bericht sturen, meestal wordt het wel doorgestuurd aan iemand. Ze hebben genoeg loyalty members die langs komen.

2. Patrick Dijkstra

Patrick Dijkstra Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben dan wel benieuwd, wat je zo'n manager precies schrijft......

3. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Heeft iemand ervaring met Pullman in Xiamen? Ik dacht nl om begin oktober 4 dgn daar te boeken maar wil eerst graag de ervaringen hier horen;)

high_class vindt dit leuk.
  4. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Oké, dus toch het proberen waard!

Ben er laatst een keer naar binnen gelopen, vond het nogal tegenvallen. Man achter de receptie deed erg moeilijk toen ik een kamer wilde zien. Upgrade voor Accor gold en platinum had hij nog nooit van gehoord.

5. LVH

LVH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    en toen was ik opeens gold in de app, maar wel een plat kaart :S watskuburt?

6. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat heb ik ook een tijd gehad, duurt even en dan ben je volledig Gold :p

Ik heb trouwens ook nog steeds geen card ontvangen, het systeem vond ook dat ik nog voorwaarden moest accepteren. Toen ik dat gedaan had kreeg ik de melding 'uw member card wordt opgestuurd'. Dus ik wacht hem nog even af :p

7. stijnec

stijnec Blue Tier

Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Heb voor oktober het mgallery muse hotel in Bangkok geboekt. Ben erg benieuwd, ook naar de voordelen die le club des actionnaires gaat opleveren. Mijn profiel staat nog steeds op platinum.....

Merel67 en Ipponmaster vinden dit leuk.
  8. Maan

Maan Guest

10000 punten promo tot 31 december komt er aan. Zie loyaltylobby

Arjan69 vindt dit leuk.
  9. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Had het al gelezen inderdaad. Dan ben ik er zeker van dat ik Platinum weer terug krijg :)

10. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ja zag hem ook al, had direct een vraag gesteld maar geen antwoord op gekregen. Ben benieuwd of je later nog je boekingen aan kunt passen.
    Ik weet dat ik nog zeker drie reizen naar Azië ga maken alleen de exacte dagen zijn nog niet bekend.

11. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    348
    Iemand enig idee hoe Accor omgaat met annuleringen i.c.m. een nieuwe reservering? Op de één of andere manier ben ik de fout in gegaan met de datum en heb ik de overnachting een dag te vroeg geboekt. Toen ik dit zag direct boeking geannuleerd en voor een dag later de boeking gemaakt. In de bevestiging van de annulering zag ik ineens staan dat "De kosten kunnen niet worden teruggestort, ook niet als de boeking wordt geannuleerd of gewijzigd."

Kan het persoonlijk haast niet geloven dat ze hier zo rigide mee om gaan als je overduidelijk gewoon een foutje in de datum hebt gemaakt en direct een nieuwe boeking plaatst. Zo zou het van een aantrekkelijke geprijsde overnachting ineens een duur geintje worden... Betreft trouwens het Sofitel in Marrakesh.

12. stijnec

stijnec Blue Tier

Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Tja, als je een goedkope, non refundable fare boekt, is de consequentie dat je je geld kwijt bent als je annuleert, dit wordt ook altijd duidelijk vermeld. Je zou het hotel even kunnen mailen en vragen om coulance, maar als men weigert is er weinig aan te doen

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.721
    Trofeepunten:
    523
    Voor wie naar Chengdu gaat, het Mercure daar kan je wel overslaan :confused: heb een klacht lopen bij Accor. Executive kamer geboekt, is de lounge gesloten. Hotel is verder ook geen aanrader.

high_class vindt dit leuk.
  14. Maan

Maan Guest

Kleine review Novotel Osaka Koshien West.
    Dit hotel wordt geadverteerd als hotel vlakbij kobe/Osaka. Aangezien ik nog twee nachten nodig had voor de 10k promo en geen andere opties had koos ik maar voor dit hotel. Kosten per nacht voor goedkoopste kamer: 50€ 80€ 50€. Blijkbaar was m'n tweede nacht duurder.

De locatie is vrij goed en valt me mee, ik had eigenlijk weinig research gedaan naar de locatie. Het hotel ligt naast het station Koshien op de Hanshin lijn. Helaas is dit een private railway en je kan dus geen regio passen gebruiken. 500 yen voor een dag valt trouwens nog best mee voor Japanse begrippen. Alle Hanshin treinen stoppen op Koshien: local, express en Ltd express. Dit betekent dat je binnen 10 minuten op het hoofdstation in osaka kan zijn. (Vanuit osaka kan je naar Kyoto met de JR)
    Ook de andere kant op, naar Kobe en Himeji kan dus gebruik worden gemaakt van de snelle treinen waardoor het reizen nog wel meevalt.

De kamer die ik geboekt had was de superior room (uit mijn hoofd) , deze is twee categorieën onder de executive room. Toen ik de kamer boekte was ik nog platinum en heb ik ze nog even gemaild om te laten weten dat ik bij hun ga verblijven en dat ik graag de executive room wilde hebben (niet wetend dat er geen lounge is :( ). Hun antwoord was dat ze niets konden garanderen en dat het lag aan de availability. Bij de checkin vandaag bleek dat ik toch een executive room kreeg op de 15e (hoogste) verdieping. De kamer is voor Japanse standaarden erg groot, met een zitruimte en bureau. Ook de badkamer is iets groter dan de geminimaliseerde japanse standaard. De welkomstgift op m'n kamer was een wafel, en natuurlijk de standaard drinkvoucher.

Eindconclusie is dat het geen hotel is midden in een stad, maar om kosten te besparen maar toch een beetje lux te overnachten is Novotel Osaka Koshien West een prima optie.

15. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Accor in China is sowieso waardeloos.

Was vorige week even op bezoek bij een vriend (Accor Gold) van mij die verbleef in het Grand Mercure Shanghai Central (5 sterren). Internet was traag, zelfs met VPN. Stond een leuk bureau in zijn kamer, maar zonder stopcontact in de buurt. In de gangen lagen sigaretten, inclusief op de non-smoking floor. Bed was aan de korte kant en het personeel sprak nauwelijks Engels.

Paar dagen terug wilde ik met mijn reisgenoot een nachtje slapen in het Mercure Royalton Shanghai (4 sterren). We wilde dicht bij bij de luchthaven Hongqiao blijven en de portemonnee sparen omdat we laat zouden arriveren en weer vroeg zouden vertrekken. Het eerste wat de receptioniste tegen mij zei was: "Passport!" Lekker begin. Ze kon onze reservering niet vinden en liet daarom mijn reserveringsbevestiging zien op mijn telefoon. Ze gaf hem terug en vroeg ons om verderop plaats te nemen. Ze ging wat rondbellen en op een gegeven moment schreeuwde ze naar mij dat ze mijn telefoon nodig had... Hoe ze vervolgens met ons communiceerde was gewoon lachwekkend. Ze schreven op hun telefoon iets in het Chinees, en een soort Google Translate vertaalde het naar het Engels. Mijn reisgenoot besloot om maar met haar Chinees te gaan praten, want dit schoot natuurlijk niet op. Nadat ze eindelijk de reservering had gevonden, overhandigde ik mijn AMEX. "We don't accept that, MasterCard or Visa." Ik keek naar mijn reisgenoot en haar blik zei genoeg. "Give me back my passport, we are leaving!" Uber besteld en tijdens de rit het Mercure geannuleerd en het Hilton geboekt.

16. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Afgelopen week en komende week meerendeel in Novotel/Mercure. Had dit wel kunnen gebruiken om richting Platinum te gaan.. Ben benieuwd wanneer het start. Kan nog nergens een mogelijke datum vinden.. iemand?

17. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Afgelopen week kreeg ik een dag na mijn laatste verblijf in een Novotel een Accor-mailing. Als ik gebruik maakte van 1 overnachting via de link kreeg ik de ontbrekende punten tot aan 2000. Dat zijn in totaal 725 punten.
    Echter had ik al weer een overnachting gehad en ontbreken er nu nog maar 33 punten.
    Zou ik die 725 alsnog krijgen als ik gebruik maak van die link?

18. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hoop echt dat ze hem er maandag ingooien :D

Arjan69 vindt dit leuk.
  19. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dat zou mij heeeeel goed uitkomen.. :;)

20. Ipponmaster

Ipponmaster Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad :D Dan ben ik ook weer goed op weg naar Plat status. Begin volgend jaar zullen ze waarschijnlijk ook weer een vergelijkbare promo doen. Dan is plat ook weer binnen :D

Deel Deze Pagina