RickJansen wrote:Ok...ik heb dus 2 tickets geboekt voor morgen via IST naar DXB te vliegen. Eergisteren kreeg ik een mail met een annulerling, rechtstreeks van TK met het verzoek te bellen. Gedaan. Daar werd gezegd dat ze de vluchten geannuleerd hadden, maar omdat ik bij een 3e partij geboekt had, dat ik bij hun moest zijn voor een full refund. 1 ticket is via Kilroy geboekt, de ander via Mytrip. Beide contact proberen op te nemen, maar door de drukte geen gehoor (denk ik). Moet ik nu nog meer doen? Ik heb ze beide maar een mailtje en een berichtje via de website gedaan waarbij ik voor beide boekingen het geld terugvraag...meer lijkt me niet te doen toch?
Het voordeel is dat de maatschappij jouw vluchten heeft geannuleerd, en dan zou ik e.e.a. maar gewoon afwachten, je hebt de mail al gestuurd en men gaat daarmee aan de slag.
Het is natuurlijk ook gekkenwerk. Ik had zelf een vlucht naar Kuala Lumpur morgen, en omdat ik een onmogelijke constructie voor KLM wilde bij een OTA geboekt en daar moet ik zijn, maar men reageert maar niet, maar gelukkig heeft KLM nu zelf de vlucht geannuleerd en zit ik iets rustiger op mijn stoel omdat ik nu dus geen no show ben, immers KLM heeft dit zelf geannuleerd.
Ik heb overigens alle begrip voor de drukte die er is en dat men echt wel doet wat men kan.
Ik hoop vooral dat KLM de crisis kan doorstaan.
Ok...ik heb dus 2 tickets geboekt voor morgen via IST naar DXB te vliegen. Eergisteren kreeg ik een mail met een annulerling, rechtstreeks van TK met het verzoek te bellen. Gedaan. Daar werd gezegd dat ze de vluchten geannuleerd hadden, maar omdat ik bij een 3e partij geboekt had, dat ik bij hun moest zijn voor een full refund. 1 ticket is via Kilroy geboekt, de ander via Mytrip. Beide contact proberen op te nemen, maar door de drukte geen gehoor (denk ik). Moet ik nu nog meer doen? Ik heb ze beide maar een mailtje en een berichtje via de website gedaan waarbij ik voor beide boekingen het geld terugvraag...meer lijkt me niet te doen toch?
FlyingDutch wrote:Vrijwel alle maatschappijen zullen omvallen. Vrijwel het hele luchtruim wordt beetje bij beetje gesloten. De experts verwachten dat medio mei geen enkele maatschappij nog solvabel is
Echter is de bron van dit artikel, Daily Mail kennende niet cited, wel degelijk een betrouwbare bron. Ik werk zelf voor een airline, op een commerciële afdeling en ik ken de intakes van afgelopen en komende tijd, en kan bevestigen dat dit voor het merendeel van de luchtvaartmaatschappijen ook echt waar is.
Zie: https://centreforaviation.com/analysis/reports/covid-19-by-the-end-of-may-most-world-airlines-will-be-bankrupt-517512
Alitalia inderdaad ook gekocht door overheid. Enige publiekelijke link die ik even snel kon vinden:
https://www.paddleyourownkanoo.com/2020/03/17/alitalia-to-be-renationalised-by-italian-government-with-initial-e600-million-bailout/
Edit: En deze, showt niet op op een UK ingestelde laptop 🙂
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/alitalia-wordt-opnieuw-genationaliseerd
Joost82 wrote:Vanacht is bekend geworden dat Alitalia daadwerkelijk wordt genationaliseerd. Ben benieuwd hoe die club zich nu verder gaat ontwikkelen.
Dat ze daar het geld voor hebben in deze tijden. Met zo een enorme staatsschuld en zoveel problemen in het land dat ze dan het geld wat ze hebben in een zwaar verliesgevende maatschappij gaan stoppen...
Joost82 wrote:Vanacht is bekend geworden dat Alitalia daadwerkelijk wordt genationaliseerd. Ben benieuwd hoe die club zich nu verder gaat ontwikkelen.
Heb dit nog niet bevestigd gezien, heb je een linkje?
FB Platinum | Hilton Honors Gold | Hyatt Explorist
Ook ik heb een AMEX linkje waarmee je 20.000 punten kunt verdienen 😉
Niet.
Vanacht is bekend geworden dat Alitalia daadwerkelijk wordt genationaliseerd. Ben benieuwd hoe die club zich nu verder gaat ontwikkelen.
Miya wrote:De Daily Mail heeft meer waarde als Toilet Papier vervanger, dan als leesvoer.
Dat dus. Overigens kan dat op dit moment prima van pas komen.
petert wrote:Ik zie de daily mail als een flinke sensatiekrant en hoop dat ze het mis hebben :confused:
De Daily Mail heeft meer waarde als Toilet Papier vervanger, dan als leesvoer.
FlyingDutch wrote:Vrijwel alle maatschappijen zullen omvallen. Vrijwel het hele luchtruim wordt beetje bij beetje gesloten. De experts verwachten dat medio mei geen enkele maatschappij nog solvabel is
Ik zie de daily mail als een flinke sensatiekrant en hoop dat ze het mis hebben :confused:
Vrijwel alle maatschappijen zullen omvallen. Vrijwel het hele luchtruim wordt beetje bij beetje gesloten. De experts verwachten dat medio mei geen enkele maatschappij nog solvabel is
Ik vermoed dat onze vakantie TPE/SIN/DPS/CNS/BNE ook in het water gaat vallen half april. Jammer de bammer!
Carel1 wrote:Jammer @KieWie, maar ik zou hetzelfde hebben gedaan.
Ik heb gisteren een trip naar Londen begin april en een trip naar CPH medio april geannuleerd.
Balen inderdaad, maar het is gelukkig niet het ergste dat je kan overkomen. Nu de mijlen maar inzetten voor iets anders moois wanneer deze ellende voorbij is 🙂
Ik heb begin mei nog steeds weekendje Isle Of man staan. Geen idee of dat doorgaat. 17 april verloopt het gratis annuleren via booking...dan maar naar bewind van zaken een keuze maken..
Air Malta, Air Baltic, Cathay Pacific, Korean Airlines, Kuwait Airways, La Compagnie, Norwegian, TUI, Virgin Australia en Vietnam Airlines.
En dan vooral de maatschappijen die geen land achter zich hebben staan.
Delta - Diamond Medallion MM
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 202 Online
- 5,344 Leden