Forum

InsideFlyer Corona ...

Meldingen
Alles wissen

InsideFlyer Corona Café

2,696 Berichten
139 Gebruikers
3778 Reactions
474.6 K Bekeken
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

petert wrote:Dus: €12.000.000.000 / €25.000.000 = 480 dagen (!) die ze willen overbruggen? Wat speelt hier?

Winst & verlies is iets anders dan cash. Het verlies en de negatieve kasstroom zal nog wel enige tijd (jaren) duren, ook als er op korte termijn weer gevlogen kan worden.

Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.

BeantwoordenCiteren
petert
(@petert)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Inmiddels is bekend geworden dat AF/KLM een cashinjectie van maar liefst €10.000.000.000 vraagt. Hun eigen vermogen was eind 2019 ca. €2.000.000.000. Ze geven ook aan dat ze momenteel €25.000.000 per dag verliezen.

Dus: €12.000.000.000 / €25.000.000 = 480 dagen (!) die ze willen overbruggen? Wat speelt hier?

FB Platinum | Hilton Honors Gold | Hyatt Explorist

Ook ik heb een AMEX linkje waarmee je 20.000 punten kunt verdienen 😉

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

loualex1399 wrote:Geldt dit voor boekingen waarvan alleen de outbound vlucht voor 30 juni vertrekt of moeten zowel de outbound als inbound voor 30 juni plaatsvinden om kosteloos te annuleren/wijzigen?

Officieel gelden de data voor individuele vluchten tot de genoemde data. Als een gedeelte van je boeking binnen de genoemde data valt, bijv. 30 juni of 30 nov, kun je dat gedeelte wijzigen. Als je inlogt op 'mijn reis' zie je wat er van toepassing is voor jouw boeking. Als je klikt op wijzigen en alle vluchten voor een alternatieve datum staan op '+ 0 euro', dan weet je dat. Ik heb een boeking met heenvlucht BOS-AMS volgende week en terugvlucht mid-juli, daarvan kan ik nu dat eerste stuk gratis wijzigen.
Als alle vluchten uit je boeking nog moeten beginnen, kan dit alleen voor vluchten direct bij KLM geboekt overigens. Heb je via een OTA (expedia, budgetair, schipholtickets etc) geboekt, dan zul je hen moeten bellen voor de wijziging.

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

loualex1399 reacted
BeantwoordenCiteren
loualex1399
(@loualex1399)
Estimable Member

Jan van Putten wrote:Goede vraag. Zo specifiek staat er niet wat over vermeld, althans ik heb het niet kunnen vinden. Bel ze dan krijg je vast een antwoord 🙂

Ik had ze 2 keer een berichtje gestuurd en ze sturen elke keer een standaard bericht wat er online staat. Vandaag proberen te bellen en na 15 min in de wacht opgegeven. Ik zal het morgen nog eens proberen.

FB AMEX Gold 1e jaar gratis + 20.000 Miles: www.americanexpress.nl/introduceren/xIANWLHzxM?CPID=100333781

Matthijs1311 reacted
BeantwoordenCiteren
Miya
 Miya
(@miya)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden
Topic starter  

Op KLM.nl staat nu onder omboekingsbeleid VS:

2. Vraag teruggave aan
U heeft recht op volledige teruggave van de kosten van uw ticket als uw vlucht is geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij, of als uw vlucht meer dan 3 uur vertraagd was.

Teruggave aanvragen

• Als u uw ticket via KLM.com, een KLM-ticketkantoor of het KLM Contactcentrum heeft gekocht en uw ticketnummer begint met 074, kunt u online teruggave aanvragen  in slechts een paar stappen.
  • Als u via een reisbureau heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact met hen op om teruggave aan te vragen.

Lijkt er op dat je nu dus wel cash terug kan krijgen, dus ver alleen voor tickets van/naar VS.

BeantwoordenCiteren
 Jan
(@jan-van-putten)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

loualex1399 wrote:Geldt dit voor boekingen waarvan alleen de outbound vlucht voor 30 juni vertrekt of moeten zowel de outbound als inbound voor 30 juni plaatsvinden om kosteloos te annuleren/wijzigen?

Goede vraag. Zo specifiek staat er niet wat over vermeld, althans ik heb het niet kunnen vinden. Bel ze dan krijg je vast een antwoord 🙂

BeantwoordenCiteren
loualex1399
(@loualex1399)
Estimable Member

TheFlyingDutchboy wrote:KLM heeft het omboekbeleid aangepast en verlengd naar vluchten t/m 30 juni. Er is nu wel een boekingsrestrictie bijgekomen; beleid geldt voor vluchten uiterlijk 16 april geboekt.

Geldt dit voor boekingen waarvan alleen de outbound vlucht voor 30 juni vertrekt of moeten zowel de outbound als inbound voor 30 juni plaatsvinden om kosteloos te annuleren/wijzigen?

FB AMEX Gold 1e jaar gratis + 20.000 Miles: www.americanexpress.nl/introduceren/xIANWLHzxM?CPID=100333781

Matthijs1311 and MoonJ reacted
BeantwoordenCiteren
(@dirkontour)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Priority pass heeft de geldigheid met 3 maanden verlengd.

FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
westi
(@westi)
Noble Member

TheFlyingDutchboy wrote:KLM heeft het omboekbeleid aangepast en verlengd naar vluchten t/m 30 juni. Er is nu wel een boekingsrestrictie bijgekomen; beleid geldt voor vluchten uiterlijk 16 april geboekt.

Heb net deze week een vlucht van 08-04 verplaatst naar 18-06. Zou ik die dan nog een keer kunnen wijzigen?

FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle

BeantwoordenCiteren
(@theflyingdutchboy)

KLM heeft het omboekbeleid aangepast en verlengd naar vluchten t/m 30 juni. Er is nu wel een boekingsrestrictie bijgekomen; beleid geldt voor vluchten uiterlijk 16 april geboekt.

BeantwoordenCiteren
Daeni
(@daeni)
Honorable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

MichaelNight wrote:Ik zag een mail voorbijkomen van Hilton over punten doneren voor de CovidStrijd. Zijn er nog andere ketens/organisaties bekend die dit doen?

Ik weet nog van IHG:

Our True Hospitality for Good partner – the International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies – has activated a COVID-19 fund which provides medical assistance for those who need it most.

We know that many of you are looking for ways to make a difference, and by donating points you can now help to support these vital efforts.

Flying Blue Platinum4Life

Mijn vliegverleden

BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member

Ik zag een mail voorbijkomen van Hilton over punten doneren voor de CovidStrijd. Zijn er nog andere ketens/organisaties bekend die dit doen?

Amex Gold, FB Platinum, BW, Diamond, Hilton Gold. M&M niks maar bezig

Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:
www.americanexpress.nl/introduceren/michavikah?XLINK=MYCP

BeantwoordenCiteren
TimH
 TimH
(@timh)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

petert wrote:
Hebben jullie hier ook last van, of hebben jullie veel vouchers gekregen?

Klinkt bekend. Een aantal vluchten heb ik als voucher laten uitkeren, de rest is naar Amex teruggeboekt. Alleen voor een aantal KLM vluchten wacht ik nog op een terugboeking, die verzoeken waren binnen 24 uur na het boeken ingediend maar zijn na 4,5 week nog niet afgehandeld.

BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

DirkOnTour wrote:gezien de ontwikkeling van de vrachtprijzen geen slechte zet.
Heb je ook info over wanneer en hoe vaak?

Vanaf 13 April ongeveer 6-8 weken lang, 2 vluchten per week naar Beijing en 3 per week naar Shanghai. Meer weet ik niet! (bron: luchtvaartnieuws)

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

DirkOnTour reacted
BeantwoordenCiteren
(@dirkontour)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

MoonJ wrote:KLM haalt weer even de 747 Combi's van stal voor vrachtvluchten naar China! It is not over yet for the ladies

gezien de ontwikkeling van de vrachtprijzen geen slechte zet.
Heb je ook info over wanneer en hoe vaak?

MoonJ reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 160 / 180
Deel: