Forum

Meldingen
Alles wissen

InsideFlyer Café

7,278 Berichten
260 Gebruikers
11420 Reactions
984.3 K Bekeken
(@pjotr)
Reputable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

@Fripsmaster
Ik heb nog wel wat muntjes van Cyprus om te ruilen.
Ben nog op zoek naar 1 cent van Malta, en 2 en 5 cent van Litouwen
Ik verzamel ook de speciale 2-euromunten, heb veel dubbelen

Fripsmaster reacted
BeantwoordenCiteren
ErwinLansing
(@erwinlansing)
Noble Member

lloydje33 wrote:Ik weet wel dat Noorwegen een uitstekend stelsel heeft voor elektrische auto's. Daarom rijden veel mensen daar in Tela's. Is dit iets waar jij ook gebruik van maakt? Hier in NL draaide alles jaren lang om de bijtelling als je prive rijd met je lease auto. Daarom rijden veel mensen hier in dat soort auto's..

Een tijdje waren er geen accijnzen op elektrische auto's hier, juist om de verkoop te stimuleren. Helaas het de nieuwe regering besloten dat dat niet meer hoeft, en is de accijnzen gelijk aan het trekken. De goedkoopste fabrieksnieuws Tesla begint vanaf goed €100.000,-. En ja, vorig jaar redelijk wat elektrische auto's verkocht (niet zo veel als in Noorwegen) en na 1 januari bijna geen enkele. De politici beginnen nu toch wel te twijfelen of het wel zo'n goed idee was...

Flying Blue Platinum | Accor Silver | Hilton Gold | Radisson Gold | Marriott/SPG Gold | SAS EB Silver

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Over geld gesproken: ik verzamel euromunten van elk EU-land die deze uitgeeft (m.u.v. de ministaten). Twee weken terug heb ik aan die collectie Litouwen en Letland toegevoegd. Nu mis ik alleen nog Cyprus en Malta. Naast het feit dat ik nog niet in deze landen ben geweest en dan ook kan afstrepen, kan ik ook de fifth freedom van EK uitproberen tussen MLA en LCA.:)

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member

Estevan wrote:Bij elke trip die ik en mij vriendin maken hebben wij de traditie om 1 keer sushi te eten. In Januari naar Denemarken geweest en gegeten bij Sticks'n'Sushi in Kopenhagen. De prijs ligt daar toch wel behoorlijk hoog...

Dat geldt niet alleen voor sushi:). In Kopenhagen is alles duur.

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

Estevan reacted
BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member

Tim82 wrote:Over de tarieven in de Scandinavische horeca, ik was vorig jaar in Stockholm en daar viel het me eigenlijk wel mee. 3€ voor een biertje betaalde ik doorgaans, en dat kost het in Amsterdam intussen ook wel. Een 3 gangen menu is een grand-cafe setting was iets van 25-40€, net als hier. Wel opletten dat je niet perongeluk van dat slappe 2% bier krijgt. 😉

Iemand hier die weet hoe dat in Canada gaat? Ik was er vorige zomer en wilde voor bij een picknick een fles wijn kopen in een grote supermarkt in Toronto, maar na alle gangpaden afgestruind te hebben had ik niet 1 alcoholisch product gevonden...

Afgelopen september was ik in Toronto. Er zijn speciale overheidswinkels voor alcohol. Google maar eens op LCBO.

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

BeantwoordenCiteren
Estevan
(@estevan)
Trusted Member

Bij elke trip die ik en mij vriendin maken hebben wij de traditie om 1 keer sushi te eten. In Januari naar Denemarken geweest en gegeten bij Sticks'n'Sushi in Kopenhagen. De prijs ligt daar toch wel behoorlijk hoog...

Visit my Youtube channel!
Gratis 1e jaar American Express Flying Blue Gold Card met 10.000 FB Miles!

BeantwoordenCiteren
(@tim82)
Noble Member

Over de tarieven in de Scandinavische horeca, ik was vorig jaar in Stockholm en daar viel het me eigenlijk wel mee. 3€ voor een biertje betaalde ik doorgaans, en dat kost het in Amsterdam intussen ook wel. Een 3 gangen menu is een grand-cafe setting was iets van 25-40€, net als hier. Wel opletten dat je niet perongeluk van dat slappe 2% bier krijgt. 😉

Iemand hier die weet hoe dat in Canada gaat? Ik was er vorige zomer en wilde voor bij een picknick een fles wijn kopen in een grote supermarkt in Toronto, maar na alle gangpaden afgestruind te hebben had ik niet 1 alcoholisch product gevonden...

BeantwoordenCiteren
lloydje33
(@lloydje33-2)
Famed Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

ErwinLansing wrote:@Lionell Inderdaad, net buiten Kopenhagen (10 min van de luchthaven, lekker makkelijk). Nu is het bijna 20 jaar geleden dat ik verhuisde, maar mijn indruk als ik weer eens in Nederland op bezoek ben, is dat de prijzen daar een stuk harder omhoog gegaan zijn in die jaren, zeker na de invoering van de euro, dan hier, waardoor het prijsniveau een stuk gelijkgetrokken is. Over het algemeen liggen lonen hier ook hoger, belastingen ook, maar aan de andere kant is ziekenfonds hier gratis (of nou ja, inclusief in de inkomstenbelasting), bibliotheken zijn gratis, enz. Vooral accijnzen zijn een stuk hoger. Dus ja, een rondje in de kroeg kost een stuk meer (niet zo veel als in Zweden of Noorwegen), maar vooral auto's zijn hier enorm duur. Het is wat naar beneden gegaan, maar een paar jaar geleden lag dat op 180%! En dan nog eens 25% BTW over zowel de aankoopprijs en de accijnzen! Een simpele Skoda Fabia begint aan de verkeerde kant van de €20.000,-.

Maar goed, het voordeel van een hoog loon- en prijsniveau is dat de rest van de wereld goedkoop is. Dus hier werken, en geld ergens anders gebruiken, past goed bij mijn hobby 😉

Ik weet wel dat Noorwegen een uitstekend stelsel heeft voor elektrische auto's. Daarom rijden veel mensen daar in Tela's. Is dit iets waar jij ook gebruik van maakt? Hier in NL draaide alles jaren lang om de bijtelling als je prive rijd met je lease auto. Daarom rijden veel mensen hier in dat soort auto's..

Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!

Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?

(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)

Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK

FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP

ErwinLansing reacted
BeantwoordenCiteren
(@Anonymous 1083)

jongesander wrote:Heb je trouwens wel eens overwogen om weer naar NL te gaan @Lionell?

Nee eigenlijk niet, ik ben hier opgegroeid en naar school gegaan. Ik zit ondertussen bijna 20 jaar bij dezelfde werkgever. Het voordeel is dat ik nooit hoef deel te nemen aan verkiezingen 🙂

BeantwoordenCiteren
(@jongesander)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Heb je trouwens wel eens overwogen om weer naar NL te gaan @Lionell?

BeantwoordenCiteren
(@dutchie)
Estimable Member

Lionell wrote:Eén héle fijne morgen iedereen! Wie van jullie woont er eigenlijk in het buitenland? Ik ben zelf een Neder-Belg... Sinds m'n 8e naar België verhuisd en meer dan 30 jaar later woon ik hier nog steeds.

Oostenrijk (Wenen) is ook aanwezig op de Nederlandse Insideflyer!

BeantwoordenCiteren
(@Anonymous 1083)

Eén héle fijne morgen iedereen! Wie van jullie woont er eigenlijk in het buitenland? Ik ben zelf een Neder-Belg... Sinds m'n 8e naar België verhuisd en meer dan 30 jaar later woon ik hier nog steeds.

BeantwoordenCiteren
ErwinLansing
(@erwinlansing)
Noble Member

@Lionell Inderdaad, net buiten Kopenhagen (10 min van de luchthaven, lekker makkelijk). Nu is het bijna 20 jaar geleden dat ik verhuisde, maar mijn indruk als ik weer eens in Nederland op bezoek ben, is dat de prijzen daar een stuk harder omhoog gegaan zijn in die jaren, zeker na de invoering van de euro, dan hier, waardoor het prijsniveau een stuk gelijkgetrokken is. Over het algemeen liggen lonen hier ook hoger, belastingen ook, maar aan de andere kant is ziekenfonds hier gratis (of nou ja, inclusief in de inkomstenbelasting), bibliotheken zijn gratis, enz. Vooral accijnzen zijn een stuk hoger. Dus ja, een rondje in de kroeg kost een stuk meer (niet zo veel als in Zweden of Noorwegen), maar vooral auto's zijn hier enorm duur. Het is wat naar beneden gegaan, maar een paar jaar geleden lag dat op 180%! En dan nog eens 25% BTW over zowel de aankoopprijs en de accijnzen! Een simpele Skoda Fabia begint aan de verkeerde kant van de €20.000,-.

Maar goed, het voordeel van een hoog loon- en prijsniveau is dat de rest van de wereld goedkoop is. Dus hier werken, en geld ergens anders gebruiken, past goed bij mijn hobby 😉

Flying Blue Platinum | Accor Silver | Hilton Gold | Radisson Gold | Marriott/SPG Gold | SAS EB Silver

SanHor and FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member

Leuk idee, Lionell!

Ik heb ooit een rondje gedaan in een kroeg in Stockholm, kon zo €50 lappen voor 6 biertjes...o_O Nee, doe mij maar biertjes in Bratislava voor €1!:D

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

Jan reacted
BeantwoordenCiteren
(@Anonymous 1083)

@ErwinLansing jij woont toch in Denemarken? Is het leven in Scandinavië veel duurder dan in België of NL? Ik kan me herinneren toen ik jaren geleden op vakantie was in Noorwegen, dat ik ontzettend schrok van de prijzen in de supermarkten...

BeantwoordenCiteren
Pagina 485 / 486
Deel: