Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,643 Berichten
434 Gebruikers
5057 Reactions
1.1 M Bekeken
(@flyremco)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gin_klm wrote:Nieuwe referral actie is er weer t/m 27 mei:

120k bonus voor de referrer (met platinum).
70k bonus voor aanvraag gold kaart
170k bonus voor aanvraag platinum kaart

Met minimum besteding zoals de vorige keer:

"Om de bonus te ontvangen, moet uw kaart worden goedgekeurd. De bonus is verdeeld in twee delen:

• 50% in maand 7 van het lidmaatschap, als u elke maand van maand 1 tot en met 6 minimaal één aankoop(*) met uw kaart doet (periode 1)
  • 50% in maand 13 van het lidmaatschap, als u elke maand van maand 7 tot en met 12 minimaal één aankoop(*) met uw kaart doet (periode 2)

De twee periodes worden apart beoordeeld. Mist u een maand binnen een periode, dan ontvangt u de punten voor die periode niet. Doet u in alle twaalf maanden een aankoop, dan ontvangt u het volledige aantal van de bonus. De bonus wordt toegekend zodra u in de 7e en/of 13e maand een aankoop heeft gedaan. Uw kaart moet op het moment van toekenning van de bonus actief zijn.
(*) minimum € 1 per aankoop"

Amex Platinum met te weinig punten welkomstbonus

BeantwoordenCiteren
Samstien
(@samstien)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 maanden geleden

Jullie hebben deze mail vast ook zojuist ontvangen en helaas kunnen we weer een downgrade toevoegen aan het rijtje. Per 1 juli 2026 wijzigt de inwisselwaarde van Membership Rewards naar Flying Blue:

• Huidig: 5 MR = 4 Flying Blue Miles
  • Vanaf 1 juli 2026: 8 MR = 4 Flying Blue Miles

Voor mij voelt dit als een klassieke Amex-move: aan de voorkant gooien ze met grote miles-bonussen voor referrals en nieuwe klanten, maar aan de achterkant worden bestaande klanten steeds verder uitgeknepen.

ik ben af en toe serieus aan het overwegen over te stappen naar Revolut Ultra, tenzij Amex met een écht goede retentie bonus komt die deze devaluatie enigszins compenseert. Ik gebruik Privium helaas te weinig om hier de waarde uit te halen en dinner for 2 is nou ook niet de moeite waard.

Ben benieuwd hoe anderen hier naar kijken.

Djangoflyer, FlyingFonz, RobertFB and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
Robinho
(@robinho)
Honorable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Als Amex toch zo met punten aan het smijten is kunnen ze de 500k referrals limiet per jaar ook weleens verhogen..

UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP

Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378

Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!

Samm, lloydje33, stefan_vdb and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@flyremco)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zou ook kunnen zijn om de FB Amex aantrekkelijker te maken, gezien alle voordelen van de reguliere tov XP krijgen met de FB Amex.
Overigens hier geen mailtje over gezien dus thanks voor het posten.

Amex Platinum met te weinig punten welkomstbonus

Samstien reacted
BeantwoordenCiteren
hollandje
(@hollandje)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

FlyRemco wrote:Zou ook kunnen zijn om de FB Amex aantrekkelijker te maken, gezien alle voordelen van de reguliere tov XP krijgen met de FB Amex.
Overigens hier geen mailtje over gezien dus thanks voor het posten.

Ook geen mail gekregen hierover. Misschien is het alleen voor amex gold? Zou het erg jammer vinden als we nog een versobering krijgen ....

Krijg nu 100.000 punten cadeau bij de aanvraag van een American Express Platinum kaart

Of krijg nu 40.000 punten cadeau bij de aanvraag van een American Express Gold kaart

BeantwoordenCiteren
Ctk
 Ctk
(@ctk)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Nee, helaas heb ik hem als platinumhouder ook ontvangen. Dit voelt echt als een flinke versobering van de voordelen. Ik spaarde mijn punten juist om flexibel te blijven in de keuze met welke luchtvaartmaatschappij ik wilde vliegen. Met deze verandering wordt SkyTeam voor mij een stuk minder aantrekkelijk.

Het is mij daarnaast nog steeds onduidelijk wat de beloofde nieuwe voordelen zouden zijn waar ze een aantal jaar geleden mee zouden komen. Tot nu toe heb ik vooral versoberingen gezien, terwijl de kaart ondertussen ook nog eens duurder is geworden.

FlyingFonz and Samstien reacted
BeantwoordenCiteren
Samstien
(@samstien)
Eminent Member

hollandje wrote:Ook geen mail gekregen hierover. Misschien is het alleen voor amex gold? Zou het erg jammer vinden als we nog een versobering krijgen ....

Nee, helaas heb ik een platinum kaart 🙁 Misschien worden de mails in batches verstuurd...

BeantwoordenCiteren
Samstien
(@samstien)
Eminent Member

Ctk wrote:Nee, helaas heb ik hem als platinumhouder ook ontvangen. Dit voelt echt als een flinke versobering van de voordelen. Ik spaarde mijn punten juist om flexibel te blijven in de keuze met welke luchtvaartmaatschappij ik wilde vliegen. Met deze verandering wordt SkyTeam voor mij een stuk minder aantrekkelijk.

Het is mij daarnaast nog steeds onduidelijk wat de beloofde nieuwe voordelen zouden zijn waar ze een aantal jaar geleden mee zouden komen. Tot nu toe heb ik vooral versoberingen gezien, terwijl de kaart ondertussen ook nog eens duurder is geworden.

Eens, ga (na mijn vakantie naar de US) in juni maar eens bellen om te kijken wat de verdere plannen zijn en of ze me nog wat kunnen aanbieden.

FritsJ reacted
BeantwoordenCiteren
(@brangeri)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Nou mooi is dat. Dan kan de plat er weer uit deze zomer voor een FB.

-> 20.000 Membership Rewards bij Amex en het eerste jaar korting.
Mocht je mijn link gebruiken, stuur me een DM en ik doe een donatie om 50 bomen te planten.:)

BeantwoordenCiteren
jvad
 jvad
(@jvad)
Trusted Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

jvad wrote:Zou door de vertraging van 6 maanden/13 maanden wel erg zuur zijn voor de nieuwe kaarthouders als ze in de tussentijd aan de conversieratio's naar Flying Blue gaan zitten. Hopen van niet.

Toch jammer dat mijn cynisme van afgelopen februari niet helemaal onterecht bleek. Ik ga binnenkort maar eens downgraden van platinum naar gold.

Ontvang nu 120.000 miles met de Amex FB Platinum kaart via deze link. Of klik op 'bekijk alle kaarten' en kies voor de FB Gold kaart voor 40.000 miles. Liever de reguliere Amex Gold/Platinum kaart met bonus tot 170.000 punten? Klik hier.

Zakelijk profiteren van punten? Vraag dan hier de AMEX Business Gold Card aan met bonus van 100.000 punten.

hellolaurent reacted
BeantwoordenCiteren
hellolaurent
(@hellolaurent)
Estimable Member
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Echt een brutale devaluatie. Ik had 3:2 verwacht aangezien de bonussen echt super hoog zijn geweest de afgelopen 2 jaar, maar 2:1...

In ieder geval altijd interessant te zien hoe sterk de verschillen zijn. Canadese Amex heeft bijvoorbeeld recent juist een verbeterde ratio gekregen naar FB, net zoals de Finse Amex (naar Avios dan als ik me goed herinner maar goed). Bij de NLse MR programma is in de bijna 6 jaar dat ik erbij ben geen positieve verandering geweest.

Wil je me bedanken voor mijn bijdrage aan het forum? Gebruik dan graag mijn referral-link: Amex Platinum (100k MR points) / Gold (40k MR points)

Stuur me een DM als je mijn link gebruikt, dan ontvang je mijn persoonlijke gids van 80 pagina's vol handige tips en tricks om het maximale uit je kaart te halen!

BeantwoordenCiteren
Eagle
(@eagle)
Prominent Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

hellolaurent wrote:Echt een brutale devaluatie. Ik had 3:2 verwacht aangezien de bonussen echt super hoog zijn geweest de afgelopen 2 jaar, maar 2:1...

In ieder geval altijd interessant te zien hoe sterk de verschillen zijn. Canadese Amex heeft bijvoorbeeld recent juist een verbeterde ratio gekregen naar FB, net zoals de Finse Amex (naar Avios dan als ik me goed herinner maar goed). Bij de NLse MR programma is in de bijna 6 jaar dat ik erbij ben geen positieve verandering geweest.

Ik kreeg de mail ook binnen. Wederom een forse verslechtering vanuit AMEX, belangrijkpunt om mee te nemen voor het jaarlijkse retentietelefoontje. Blijft de FB AMEX platinum wel op 1,5 miles per euro, of daar ook een verslechtering?

Referral voor reguliere AMEX

Mijn vliegverleden

BeantwoordenCiteren
hollandje
(@hollandje)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik denk dat de Nederlandse markt misschien de voordelen te veel melkt in vergelijking met andere landen. Vind dat 2:1 transfer wel echt een beetje overdreven is. Zal zelf een groot aandeel alvast overzetten voor de verandering wordt doorgevoerd.

Krijg nu 100.000 punten cadeau bij de aanvraag van een American Express Platinum kaart

Of krijg nu 40.000 punten cadeau bij de aanvraag van een American Express Gold kaart

BeantwoordenCiteren
 Yuni
(@yuni)
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Mij viel dit keer voor het eerst iets nieuws op in de voorwaarden voor referral; namelijk dat als het aangebrachte lid binnen 6 maanden opzegt, de referralpunten weer worden ingenomen, mogelijk met negatief saldo tot gevolg.

Daarnaast maakt de verslechtering van de conversieratio Amex > Flying Blue de overstap van Plat naar Gold wel erg aantrekkelijk. Of zelfs een Revolut Ultra zoals ik voorbij zag komen. Aankomend weekend en in juni nog op pad in de metalen sigaar, maar daarna is het downgraden.

En natuurlijk mijn Amex puntjes voor 1 juli al grotendeels overzetten naar Flying Blue. Mijn ervaring is dat ik tot nu toe alleen via Flying Blue rewardtickets koop.

Al met al, jammer dat de Nederlandse markt een ondergeschoven kindje lijkt te worden.

Hier kon ik een referral link plaatsen. Maar in plaats daarvan wens ik je een geweldige dag toe! Maak er wat van 🙂

stefan_vdb reacted
BeantwoordenCiteren
(@gin-klm)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Yuni wrote:Mij viel dit keer voor het eerst iets nieuws op in de voorwaarden voor referral; namelijk dat als het aangebrachte lid binnen 6 maanden opzegt, de referralpunten weer worden ingenomen, mogelijk met negatief saldo tot gevolg

Ik zie het inderdaad, dat is wel een flinke tegenvaller :confused: Gaat lekker daar bij amex

BeantwoordenCiteren
Pagina 435 / 443
Deel: