Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,665 Berichten
432 Gebruikers
4890 Reactions
1.2 M Bekeken
(@theflyingdutchboy)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Streaming krediet voor Platinum zou al een begin zijn.

Francisco_NL reacted
BeantwoordenCiteren
Francisco_NL
(@francisco-nl)
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Heeft iemand iets vernomen over de vermeende aanpassingen in het AMEX platinum programma?
Dit als vervanging voor de doorgevoerde versoberingen (devaluatie MR points & loungebox, presale concerten freeze, tarief verhoging) in de afgelopen 9 maanden?

Ik zie afgelopen periode voornamelijk berichten vanuit AMEX over het werven van nieuwe leden en de bonus MR punten die ik daarmee zou kunnen verdienen.
Ik voel mij daardoor inmiddels meer onderdeel van een marketing campagne, dan klant van een programma.

https://insideflyer.nl/american-express-devalueert-loungebox/

ppt, Ruut, Lifeasemiel and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@robinh)
Trusted Member

Lifeasemiel wrote:Ja vreemd toch? Ik dacht prima deal voor Privium en PP erbij, mijn broer heeft nu dus die extra green card omdat mijn partner al de 2e plat heeft en ik geen ruzie wil haha.

Maar wij reizen veel samen dus dacht mooie deal.

Online krijg ik een error bij het toevoegen van een 2e partner helaas en moet diegene onder de 21 zijn. Zouden ze bij de lounge het wel kunnen fixen?

Het werd mij bij de privium lounge verteld dat dit wel kon toen ik mijn broer als privium partner had aangemeld. Dus ik denk dat je het daar dan ook moet kunnen regelen. Ik heb het zelf echter nog niet geprobeerd, dus weet niet in hoeverre deze informatie die ik gekregen heb klopt.

Lifeasemiel reacted
BeantwoordenCiteren
(@lifeasemiel)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

RobinH wrote:Ik heb deze vraag bij Amex neergelegd en kreeg toen het antwoord dat een 2e extra platinum kaart niet mogelijk was. Wat ik enigszins vreemd vind, omdat er in de voorwaarden wel een optie staat om extra kaarten aan te vragen tegen een betaling van 300€ per jaar

Er werd mij verteld bij Privium dat je wel meerdere privium partners kan aanvragen voor 130€ per jaar. Ookal staat er online dat bepaalde mensen uitgezonderd zijn. Ik heb mijn broer ook privium partner kunnen geven met mijn 1e extra plat kaart.

Amex kaartbijdrage

Ja vreemd toch? Ik dacht prima deal voor Privium en PP erbij, mijn broer heeft nu dus die extra green card omdat mijn partner al de 2e plat heeft en ik geen ruzie wil haha.

Maar wij reizen veel samen dus dacht mooie deal.

Online krijg ik een error bij het toevoegen van een 2e partner helaas en moet diegene onder de 21 zijn. Zouden ze bij de lounge het wel kunnen fixen?

Ook interesse in een gold of platinum American Express kaart? met een extra aantal bonus punten + eeuwige goede karma?
Klik >> Hier

BeantwoordenCiteren
(@robinh)
Trusted Member

Ik heb deze vraag bij Amex neergelegd en kreeg toen het antwoord dat een 2e extra platinum kaart niet mogelijk was. Wat ik enigszins vreemd vind, omdat er in de voorwaarden wel een optie staat om extra kaarten aan te vragen tegen een betaling van 300€ per jaar

Er werd mij verteld bij Privium dat je wel meerdere privium partners kan aanvragen voor 130€ per jaar. Ookal staat er online dat bepaalde mensen uitgezonderd zijn. Ik heb mijn broer ook privium partner kunnen geven met mijn 1e extra plat kaart.

Amex kaartbijdrage

BeantwoordenCiteren
(@lifeasemiel)
Estimable Member

Zijn er mensen hier die een 2e extra Platinum kaart hebben (3e kaart)? Weet iemand wat dit kost en of je dan ook de Privium en PP erbij krijgt?

Ook interesse in een gold of platinum American Express kaart? met een extra aantal bonus punten + eeuwige goede karma?
Klik >> Hier

BeantwoordenCiteren
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Escape wrote:Deze deal, 48.000 miles voor de aanvraag van een reguliere Amex Platinum lijkt er niet meer te zijn. Weet iemand als het regelmatig aangeboden wordt?

Ik denk vrij snel na afloop van de upgrade bonus weer ( loopt 1-3 af maar zal misschien nog even verlengd worden).

Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.

BeantwoordenCiteren
(@escape)
Estimable Member

Jorni wrote:ik heb in januari gebruik gemaakt van de uitnodigingslink voor American express platinum kaart. Nu was ik in de veronderstelling dat ik bij een uitgave van 3.000,- euro de bonus van 48.000 Miles zou krijgen. Op dit moment heb ik 3.500,- uitgeven en nog geen bonus van 48.000 Miles…

klopt het dat de uitgave 3.000,- euro moest zijn of heb ik dit fout?

Deze deal, 48.000 miles voor de aanvraag van een reguliere Amex Platinum lijkt er niet meer te zijn. Weet iemand als het regelmatig aangeboden wordt?

BeantwoordenCiteren
marc
 marc
(@marc-2)
Eminent Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Godenzoon14 wrote:Ik snap je verwarring maar je krijgt echt maar 1x de punten voor de upgrade 😉

Dank! Lag enigszins in de lijn der verwachting, maar goed, je weet maar nooit;)

Godenzoon14 reacted
BeantwoordenCiteren
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

marc wrote:Ik heb een vraag over de upgrade van gold naar plat. In de voorwaarden staat dat je extra MRP ontvangt als je 5000eu uitgeeft binnen 3 maanden. Betekent dat dus dat je een dubbele bonus krijgt (dus én punten omdat je upgrade én punten als die die 5k uitgeeft) of verdien je enkel punten door 5k uit te geven (binnen drie maanden)?

In mijn mail staat namelijk 75k, maar in de kleine letters onderaan staat: "vraag uw upgrade naar Platinum tot en met 29 februari 2024 en ontvang 60.000 extra Membership Rewards punten, als u vóór 31 mei 2024 minimaal € 5.000 uitgeeft met uw nieuwe Platinum Card". Vond ik wat verwarrend, maar je zou het zo kunnen interpreteren dat je bijna dubbel zo veel punten krijgt.

Ik snap je verwarring maar je krijgt echt maar 1x de punten voor de upgrade 😉

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak

marc reacted
BeantwoordenCiteren
marc
 marc
(@marc-2)
Eminent Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Ik heb een vraag over de upgrade van gold naar plat. In de voorwaarden staat dat je extra MRP ontvangt als je 5000eu uitgeeft binnen 3 maanden. Betekent dat dus dat je een dubbele bonus krijgt (dus én punten omdat je upgrade én punten als die die 5k uitgeeft) of verdien je enkel punten door 5k uit te geven (binnen drie maanden)?

In mijn mail staat namelijk 75k, maar in de kleine letters onderaan staat: "vraag uw upgrade naar Platinum tot en met 29 februari 2024 en ontvang 60.000 extra Membership Rewards punten, als u vóór 31 mei 2024 minimaal € 5.000 uitgeeft met uw nieuwe Platinum Card". Vond ik wat verwarrend, maar je zou het zo kunnen interpreteren dat je bijna dubbel zo veel punten krijgt.

BeantwoordenCiteren
 Thom
(@thom-2)
Trusted Member

redeye wrote:Zijn er dan voorwaarden dat je nog een x aantal maanden de Platinum moet behouden of kun je ook na het ontvangen van de punten bijv downgraden?

Zaten geen T&Cs aan vast volgens de medewerker. Vriend van me heeft zijn kaart opgezegd 2 maanden na een retentie offer, en heeft de miles e.d. behouden

FB Platinum - Marriott Gold - Hilton Diamond

redeye reacted
BeantwoordenCiteren
Robinho
(@robinho)
Prominent Member

Frankb wrote:ook 10k voor goud of 25k plat te houden + 3maanden dubbel punten. Laatste maar gekozen.

En dan na 6 maanden downgraden om weer na nog eens 6 maanden te upgraden 😉

UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP

Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378

Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!

BeantwoordenCiteren
Frankb
(@frankb)
Honorable Member

Robinho wrote:Nog een keer bellen en vragen naar NLse medewerker!
Dit is wel heel magertjes

ook 10k voor goud of 25k plat te houden + 3maanden dubbel punten. Laatste maar gekozen.

Reguliere Amex card aanvragen?

BeantwoordenCiteren
Robinho
(@robinho)
Prominent Member

Frankb wrote:Engels sprekende gekregen enige aanbod wat ze konden doen is downgrade naar goud met 10k miles. Spend is 70k per jaar.

Nog een keer bellen en vragen naar NLse medewerker!
Dit is wel heel magertjes

UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP

Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378

Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!

BeantwoordenCiteren
Pagina 130 / 445
Deel: