Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,665 Berichten
432 Gebruikers
4890 Reactions
1.2 M Bekeken
(@theflyingdutchboy)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Als je geen haast hebt om van de Platinum voordelen gebruik te kunnen maken, en je 2x aan de minimum spend kan voldoen, prima om te wachten op een beter aanbod. Voor bijvoorbeeld Dining Credit die per kalenderjaar gaat is het ook voordeliger om later in het jaar aan te melden.

jebje reacted
BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

De aanmeld bonus is nu laag. Ik zou wachten op een betere aanbieding. Denk wel aan de minimum spend die je moet halen voor die bonus. Een paar keer per jaar is er ookeen mooie upgrade bonus, dus dat moet zeker lukken na zes maanden. Ook
hier weer een minimum spend, waar je rekening mee moet houden.

jebje reacted
BeantwoordenCiteren
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

jebje wrote:Beter om nu nog even te wachten? Mijn plan is om dan later dit jaar door te stromen naar platinum via aanbieding.

Qua aanmeld bonus is het inderdaad beter om te wachten. Maar voor de upgrade bonus naar Platinum moet je de kaart wel minimaal 6 maanden hebben. De upgrade bonus is afgelopen, ik verwacht eigenlijk dat er op korte termijn weer een betere bonus voor nieuwe aanmeldingen komt.

Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.

jebje reacted
BeantwoordenCiteren
jebje
(@jebje)
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ben nieuw hier.. Zou graag jullie advies willen.
Nadat ik me heb ingelezen hier op het forum over o.a. de AMEX heb ik besloten een 1e goldcard te willen aanvragen. Ben eigenlijk alleen bekend met Visa en Mastercard. Het sparen van punten spreekt me aan.
Zou graag me via een referral aan willen melden. De aanmeld bonus staat nu op 6000p, volgens mij is dit aan de lage kant?

Beter om nu nog even te wachten? Mijn plan is om dan later dit jaar door te stromen naar platinum via aanbieding.

Hilton Honors Gold | Best Western Diamond Select | iPrefer Titanium

FlyingDuck reacted
BeantwoordenCiteren
Miya
 Miya
(@miya)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Heeft iemand als de 75k bonus binnen van de Platinum upgrade van begin dit jaar?

Bedrag reeds aangetikt, maar helaas nog niet binnen zoals bij vorige keren.

BeantwoordenCiteren
westi
(@westi)
Noble Member

PeterD wrote:Vandaag mn huurauto teruggevonden in de parkeergarage met schade van voorbumper tot achterspatbord en alles daar tussenin.

Benieuwd hoe soepel de afhandeling via Axa (amex platinum kaart) gaat. Gaat toch om 2000 euro eigen risico.

Was bij mij (2 maanden geleden) binnen 2 weken geregeld. Formulier online invullen, nog wat extra vragen per mail en na 1,5 week een telefoontje uit Belgie dat het bedrag (ruim 2000 EUR) uitgekeerd ging worden.

FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle

PeterD reacted
BeantwoordenCiteren
Ruut
 Ruut
(@ruut)
Noble Member

PeterD wrote:Vandaag mn huurauto teruggevonden in de parkeergarage met schade van voorbumper tot achterspatbord en alles daar tussenin.

Benieuwd hoe soepel de afhandeling via Axa (amex platinum kaart) gaat. Gaat toch om 2000 euro eigen risico.

Ik had vorig jaar de voorbumper en wat materiaal onder de motorkap stukgemaakt, ruim 500 euries schade.
Moest aardig wat documentatie mailen maar werd uiteindelijk redelijk vlot uitgekeerd.

American Express Platinum met tijdelijk 100.000 reward points?

Via deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rUDOLBI5bb&CPID=999999548
Gold via dezelfde link.

Flying Blue Amex Platinum met 60XP en tijdelijk 50.000 miles?

Gebruik deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=rUDOLBIZEj&XLINK=MYCP
Gold via dezelfde link.

PeterD reacted
BeantwoordenCiteren
(@lifeasemiel)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Pff naar! Hopelijk valt de afhandeling mee!

Ook interesse in een gold of platinum American Express kaart? met een extra aantal bonus punten + eeuwige goede karma?
Klik >> Hier

PeterD reacted
BeantwoordenCiteren
PeterD
(@peterd)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Vandaag mn huurauto teruggevonden in de parkeergarage met schade van voorbumper tot achterspatbord en alles daar tussenin.

Overweeg je een AMEX kaart aan te vragen?
https://cutt.ly/vehwy3tH

Mijn reizen:
https://my.flightradar24.com/peterd87

BeantwoordenCiteren
ErwinLansing
(@erwinlansing)
Noble Member

lloydje33 wrote:Ik heb zelf goede ervaringen met CapitalOne, deze hebben met een online aanvraag en een belletje een account geopend.

Het lijkt er op dat die niet meer werkt: "At this time, we can only open accounts for new customers with an ITIN in person".

De andere, die ik gevonden heb, willen of alleen of SSN (grootste deel), of zeggen dat ze ITIN accepteren, maar het online formulier vind de ITIN niet geldig, of de aanvraag gaat er helemaal door, maar wordt dan pas afgewezen omdat ze mijn identiteit niet kunnen bevestigen (zonder hint waarom).

Flying Blue Platinum | Accor Silver | Hilton Gold | Radisson Gold | Marriott/SPG Gold | SAS EB Silver

BeantwoordenCiteren
lloydje33
(@lloydje33-2)
Famed Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

ErwinLansing wrote:Aangezien ik in het buitenland woon, gaf het een tochtje voorbij de ambassade. Die werd netjes geaccepteerd en nu met een verse ITIN. Nu nog een bank vinden die dat accepteert om een account online te openen aangezien mijn reis over het grote water dit voorjaar helaas niet doorgaat.

Ik heb zelf goede ervaringen met CapitalOne, deze hebben met een online aanvraag en een belletje een account geopend.

Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!

Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?

(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)

Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK

FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP

BeantwoordenCiteren
ErwinLansing
(@erwinlansing)
Noble Member

Bijzonderetickets wrote:Handtekening met stempel van de gemeente. Dat was voldoende. Heb wel gehoord van een aantal mensen waarbij dit niet geaccepteerd werd.

Aangezien ik in het buitenland woon, gaf het een tochtje voorbij de ambassade. Die werd netjes geaccepteerd en nu met een verse ITIN. Nu nog een bank vinden die dat accepteert om een account online te openen aangezien mijn reis over het grote water dit voorjaar helaas niet doorgaat.

Flying Blue Platinum | Accor Silver | Hilton Gold | Radisson Gold | Marriott/SPG Gold | SAS EB Silver

BeantwoordenCiteren
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member

Ready2Board wrote:Ben nu bezig met de legalisering van mijn paspoort. De gemeente kan dit ook doen maar zet alleen een handtekening/stempel blijkbaar. Wat hebben anderen die ook de ITIN aanvraag hebben gedaan destijds laten bevestigen, de handtekening op een kopie van jullie paspoort met de stempel van de gemeente. Of moet je er ook een Engelse brief bij doen. Dank alvast voor de toelichting.

Handtekening met stempel van de gemeente. Dat was voldoende. Heb wel gehoord van een aantal mensen waarbij dit niet geaccepteerd werd.

Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.

BeantwoordenCiteren
(@redactie)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Bijzonderetickets wrote:Als je een ITIN wil hebben dan moet je tenminste eens per drie jaar inderdaad een soort aangifte doen. Anders vervalt je ITIN. Maar alleen voor het relevante gedeelte waarvoor je de ITIN aanvraagt c.q. geldig wilt houden. Kan dus relatief simpel.

Dat gezegd hebbende: je moet natuurlijk wel weten wat je doet allemaal, met name omdat er een lange tijd zit tussen het opsturen en het uiteindelijk ontvangen van je ITIN. Er gaat dus wel tijd in zitten allemaal.

Voor een US bankrekening is een ITIN overigens niet beslist nodig. Voor het opbouwen van creditscore echter wel.

Ben nu bezig met de legalisering van mijn paspoort. De gemeente kan dit ook doen maar zet alleen een handtekening/stempel blijkbaar. Wat hebben anderen die ook de ITIN aanvraag hebben gedaan destijds laten bevestigen, de handtekening op een kopie van jullie paspoort met de stempel van de gemeente. Of moet je er ook een Engelse brief bij doen. Dank alvast voor de toelichting.

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

Nieuwe actie voor de Amex Business companion Gold card voor houders van een privé Amex card: eerste jaar gratis, daarna 225 euro plus 30.000 MR als je 15.000 euro met de nieuwe card uitgeeft in de eerste drie maanden. Geldt ook als je een Amex Flying Blue card hebt.

BeantwoordenCiteren
Pagina 129 / 445
Deel: