laapsaap wrote:Ik heb mijn vraag meerdere malen telefonisch gesteld aan AMEX flying blue. Dramatisch, ik zat in een callcenter hell loop. Maar kortom ze wisten het niet en ze konden aan niemand vragen.Ik kwalificeer voor flying blue gold dmv spend/level miles. Ik heb deze week ongeveer 15000eur aan tickets betaald met me amex. Mijn vraag is krijg ik dit nog als level miles toegevoegd? Aangezien dit volgende maand pas wordt afgelost.
Ik hoop het wel, nieuwe fb programma pakt erg ongunstig uit voor mij. Dank.
Twitter.. Dan heb je relatief het snelst antwoord met geschreven bewijs.
40.000/60.000 AMEX bonuspunten? vraag de kaart aan via onderstaande link en ontvang tijdelijk extra bonuspunten!
www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x
Sandor wrote:Was hier ook benieuwd naar. Zit nog te kijken voor wat vluchten richting einde van het jaar en vroeg mij af of het nog de moeite waard was om dit deze maand te doen i.v.m. level miles.
Beter om dit per e-mail te vragen, mocht je positief antwoord krijgen, heb je gelijk bewijs.
Misschien is het mogelijk eind maart een afrekening te krijgen? Dan heb je de levelmiles op tijd binnen. Succes!
laapsaap wrote:Ik heb mijn vraag meerdere malen telefonisch gesteld aan AMEX flying blue. Dramatisch, ik zat in een callcenter hell loop. Maar kortom ze wisten het niet en ze konden aan niemand vragen.Ik kwalificeer voor flying blue gold dmv spend/level miles. Ik heb deze week ongeveer 15000eur aan tickets betaald met me amex. Mijn vraag is krijg ik dit nog als level miles toegevoegd? Aangezien dit volgende maand pas wordt afgelost.
Was hier ook benieuwd naar. Zit nog te kijken voor wat vluchten richting einde van het jaar en vroeg mij af of het nog de moeite waard was om dit deze maand te doen i.v.m. level miles.
Ik heb mijn vraag meerdere malen telefonisch gesteld aan AMEX flying blue. Dramatisch, ik zat in een callcenter hell loop. Maar kortom ze wisten het niet en ze konden aan niemand vragen.
Ik kwalificeer voor flying blue gold dmv spend/level miles. Ik heb deze week ongeveer 15000eur aan tickets betaald met me amex. Mijn vraag is krijg ik dit nog als level miles toegevoegd? Aangezien dit volgende maand pas wordt afgelost.
Vertrekmoment om precies te zijn, niet de aankomstdatum.
De vluchtdatum is relevant, niet de datum van bijschrijving.
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Carel1 wrote:Per 1 april worden QF’s overgezet naar XP’s. Je krijgt van Amex 4 QF’s en die worden overgezet naar 28XP.
Hoe strikt is die omzettingsdatum? Wordt een binnenlandse vlucht op 30 maart nog 7 XP want hij was immers 1QF? Ik bedoel ook al verschijnt die vlucht pas na 1 april op je account? Ik vlieg eind maart nogal wat domestic heen en weer namelijk...groot verschil als dat 2 XP of 7 XP is...
Amex Gold, FB Platinum, BW, Diamond, Hilton Gold. M&M niks maar bezig
Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:
www.americanexpress.nl/introduceren/michavikah?XLINK=MYCP
Denzi wrote:Mijn AMEX verlenging (en vorig jaar het schrijven) is eind maart. Is AMEX denken jullie coulant met het iets verzetten van deze datum? Anders heb ik zometeen niets aan die 8 QF.
Je kunt ook gewoon afwachten en vanaf April per direct opzeggen/wijzigen. Dat is een groot voordeel van AMEX.
Zelf twijfel ik om Platinum aan te houden of te wijzigen naar Flying Blue Platinum.....
Mijn ervaring met het bellen met Amex is heel positief. Zeer behulpzaam en altijd bereid mee te denken en een oplossing te zoeken. Ik zou zeker even bellen met de ledenservice.
Mijn AMEX verlenging (en vorig jaar het schrijven) is eind maart. Is AMEX denken jullie coulant met het iets verzetten van deze datum? Anders heb ik zometeen niets aan die 8 QF.
Loopt er iemand anders hier ook tegenaan en/of ervaringen met het bellen van AMEX?
Flying Blue Platinum // IHG Spire Elite Ambassador // Club Carlson Concierge
Net door FB telefonisch bevestigd. Er komt een soft landing in het programma.
Voorbeeld:
Je ben nu gold en op 1 juli 2018 bereik je 300 xp. Dan word je tot 1 juli 2019 platinum. Als je vervolgens tussen 1 juli 2018 en juli 2019 slechts 5 xp zou verdienen, krijg je een soft landing naar Gold die dan tot juli 2020 geldig is.
De enige eis is dat je minimaal 2 XP vliegt.
40.000/60.000 AMEX bonuspunten? vraag de kaart aan via onderstaande link en ontvang tijdelijk extra bonuspunten!
www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x
In dit geval worden de 16000 Miles omgezet naar 80 XP.
Per 1 april worden QF’s overgezet naar XP’s. Je krijgt van Amex 4 QF’s en die worden overgezet naar 28XP.
Ik heb berekend dat ik dit jaar net gold kan behouden als ik de 30XP's krijg van me gold kaart. Echter betaal ik kaartbijdrage in Januari. Ik heb niks aan de QF's aangezien ik nog 16K miles over. Koppijn, en helemaal omdat ik een retourtje SF in Maart heb geboekt. Had natuurlijk beter in April kunnen doen. 24xp vs 3k level miles (15xp). Zzz
Heeft het nog zin me gold kaart op te zeggen? Wel vervelend dat we dit soort truukjes moeten gaan uitvoeren.
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 92 Online
- 5,344 Leden