Forum

Meldingen
Alles wissen

Wijzigingen Flying Blue 6 november 2017

338 Berichten
79 Gebruikers
306 Reactions
73.3 K Bekeken
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Daan3 wrote:CDG-SIN
Was upgrade van PE naar BC voor 16000 Miles en kreeg miles voor de W klasse terwijl A was geboekt. Vond de deal prima, ze maken alleen een zootje van het miles uitkeren.

Ik vraag mij nu af of dat toekennen van miles automatisch gebeurt of dat er iemand handmatig tussen zit en iets moet aanvinken o.i.d. Als ik al die verschillen in toekennen zie lijkt het er op dat dit handmatig gebeurt maar dit kan toch niet met miljoenen leden?

Amex Gold, FB Platinum, BW, Diamond, Hilton Gold. M&M niks maar bezig

Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:
www.americanexpress.nl/introduceren/michavikah?XLINK=MYCP

BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Daan3 wrote:CDG-SIN
Was upgrade van PE naar BC voor 16000 Miles en kreeg miles voor de W klasse terwijl A was geboekt. Vond de deal prima, ze maken alleen een zootje van het miles uitkeren.

Dat is een superdeal:):)

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

Flying doc and Daan3 reacted
BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Noble Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

FlyingDutchman87 wrote:Welke route was dit? Ik zou zelf niet van een A upgraden met miles maar eerst betaald upgraden naar een `S klasse (meestal rond de 100€) en dan upgraden met miles. Scheelt meestal meer dan de helft (24k tov 52k voor PVG of SIN)

CDG-SIN

BeantwoordenCiteren
FlyingDutchman87
(@flyingdutchman87)
Reputable Member

Daan3 wrote:Weer anders, van A geüpgrade met miles en levelmiles voor W gekregen. Ook wel hoger maar geen 175%

Welke route was dit? Ik zou zelf niet van een A upgraden met miles maar eerst betaald upgraden naar een `S klasse (meestal rond de 100€) en dan upgraden met miles. Scheelt meestal meer dan de helft (24k tov 52k voor PVG of SIN)

Airlines: Flying Blue Platinum Hotels: Marriott Bonvoy Ambassador Elite, IHG Spire Elite

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Noble Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Jack of all trades wrote:Heb dit ook laatst ondervonden. Geüpgrade met alleen miles in de lounge van HKG voor een vlucht naar CDG. Van W naar J. Op mijn statement stond J1 als fare klasse. Ruim 11k level Miles 🙂

Weer anders, van A geüpgrade met miles en levelmiles voor W gekregen. Ook wel hoger maar geen 175%

BeantwoordenCiteren
Jack of all trades
(@jack-of-all-trades)
Prominent Member

FlyingDutchman87 wrote:Klopt niet, heb laatst PVG-CDG maand voor de vlucht geupgrade met miles en kreeg achteraf de miles voor J terwijl ik W had geboekt. Dus bijna de miles terug die ik voor de upgrade had uitgegeven.

Heb dit ook laatst ondervonden. Geüpgrade met alleen miles in de lounge van HKG voor een vlucht naar CDG. Van W naar J. Op mijn statement stond J1 als fare klasse. Ruim 11k level Miles 🙂

Airlines: FB Ulti, United Premier // Hotels: Marriott Ambassador, Marriott Lifetime Gold, Hilton Diamond // AMEX Centurion, Business Gold

Amex Plat Bonus referral - 170K

FlyingFonz, lloydje33, danfl44 and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
FlyingDutchman87
(@flyingdutchman87)
Reputable Member

foxtwo wrote:Laatst ook OLCI upgrade gekocht en van 25% naar 100% bij KLM. Maar zodra je cash + miles of alleen miles doe krijg je niets.

Klopt niet, heb laatst PVG-CDG maand voor de vlucht geupgrade met miles en kreeg achteraf de miles voor J terwijl ik W had geboekt. Dus bijna de miles terug die ik voor de upgrade had uitgegeven.

Airlines: Flying Blue Platinum Hotels: Marriott Bonvoy Ambassador Elite, IHG Spire Elite

Sandor reacted
BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member

Huib wrote:Tja, dan zal dat wel geen codesharing zijn geweest,
Maar de service van Tarom is buitengewoon slecht.
Kansloos om daar info over te krijgen.

Huib

Je behoort onder RO vluchtnummers geboekt via Tarom gewoon QF en miles te krijgen dus niet per se alleen als het codeshare is. Flying blue is immers gewoon ook "hun" spaarprogramma want dit verving destijds hun eigen programma "smart miles".
Ik vlieg al jaren een meerdere keren per jaar met Tarom en heb altijd mijn QF's gehad (als ik de moeite nam om mijn nummer in te vullen..).

Tijdens het boeken kun je bij Tarom wel zien of je miles krijgt of niet. Klikken op
"show fare comparison". Zie plaatje

upload 2017 11 24 15 21 2

Dan zie je een vinkje bij : earn miles with Tarom":

upload 2017 11 24 15 10 4

Er wordt ook verwezen naar de FB site welke boekingsklassen miles geven. Deze tabel geeft die boekingsklassen:

upload 2017 11 24 15 13 3

Sommige cheapos zullen er misschien niet onder vallen maar de meeste wel...
kijk maar naar deze goedkoopste naar OTP

TAROM

Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:

Carel1 reacted
BeantwoordenCiteren
Huib
 Huib
(@huib)
Estimable Member

Carel1 wrote:Klopt ErwinLansing, mijn reactie was ook meer voor Huib.

Tja, dan zal dat wel geen codesharing zijn geweest,
Maar de service van Tarom is buitengewoon slecht.
Kansloos om daar info over te krijgen.

Huib

FB plat Privium

BeantwoordenCiteren
MVA20
(@mva20)
Noble Member

foxtwo wrote:Laatst ook OLCI upgrade gekocht en van 25% naar 100% bij KLM. Maar zodra je cash + miles of alleen miles doe krijg je niets.

Goed om te weten 😉

American Express Platinum kaart met 170.000 bonuspunten: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=mELVIVYBej&XL=MIANS

American Express Gold kaart met 70.000 bonuspunten: https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gold?ref=mELVIVYBej

BeantwoordenCiteren
(@foxtwo)
Eminent Member

Carel1 wrote:Dat dacht ik ook, maar mijn ervaring is anders. Dit jaar heb ik 3 keer een check-in upgrade genomen en alle keren meer miles ontvangen nl 2x bij Air France 200% en 1x bij KLM 100%.

Laatst ook OLCI upgrade gekocht en van 25% naar 100% bij KLM. Maar zodra je cash + miles of alleen miles doe krijg je niets.

FB Platinum | BA Gold | A3 Gold

-> American Express Platinum Card: nu met 30.000 Membership Reward punten en het 1e jaar 50% korting.

BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member

Pedro1989 wrote:Waar zie je 'Inloggen' rechtsboven staan? Ik zie alleen 'FAQ' en kan de taal kiezen.

Ik bedoelde dit:

upload 2017 11 21 20 26 8

dus eerst bij de hoofdpagina van FB selecteren en dan pas de venieuwde FB gaan lezen

Pedro1989 reacted
BeantwoordenCiteren
Pedro1989
(@pedro1989)
Estimable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

MichaelNight wrote:Aangaande de 4XP vs 2 XP. Ontdek de verschillen:
Deze krijgen wij te zien:

upload 2017 11 21 17 6 32

Maar als ik rechtsboven bij inloggen Roemenie en Tarom invul verschijnt er een geheimzinnig tussenzinnetje:

upload 2017 11 21 17 9 39

Waar zie je 'Inloggen' rechtsboven staan? Ik zie alleen 'FAQ' en kan de taal kiezen.

Facebook | AwardWallet (gebruik code free-x6pdfzdkp0 voor 6 maanden gratis Plus lidmaatschap)

BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member

Aangaande de 4XP vs 2 XP. Ontdek de verschillen:
Deze krijgen wij te zien:

upload 2017 11 21 17 6 32

Maar als ik rechtsboven bij inloggen Roemenie en Tarom invul verschijnt er een geheimzinnig tussenzinnetje:

upload 2017 11 21 17 9 39

Pedro1989 and Carel1 reacted
BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member

Vakantieman wrote:In de regel werkt het niet zo; check-in offers geven voor/tijdens de vlucht wel voordeel maar je ontvangt de miles en segmenten van de oorspronkelijk geboekte vlucht voor zover ik weet.

Dat dacht ik ook, maar mijn ervaring is anders. Dit jaar heb ik 3 keer een check-in upgrade genomen en alle keren meer miles ontvangen nl 2x bij Air France 200% en 1x bij KLM 100%.

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

MVA20 reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 10 / 23
Deel: