Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,121 Berichten
429 Gebruikers
7629 Reactions
1.1 M Bekeken
 Treb
(@treb)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Tsja, Apollo heeft 1,5 miljard in FB gestopt, daar moet toch linksom of rechtsom een beetje rendement op gemaakt worden. En dat zijn ook niet de meest geduldige jongetjes van de klas.

Met zo’n stap besluit je als concern dat je frequent flyer programma een zelfstandige business wordt, die een extra inkomstenbron moet zijn, los van de directe luchtvaartbusiness.

Je gaat dus veel meer uitbreidingen zien waarbij de Miles veel breder als soort munteenheid worden gebruikt.

BeantwoordenCiteren
finsdeflyer
(@finsdeflyer)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Treb wrote:Tsja, Apollo heeft 1,5 miljard in FB gestopt, daar moet toch linksom of rechtsom een beetje rendement op gemaakt worden. En dat zijn ook niet de meest geduldige jongetjes van de klas.

Met zo’n stap besluit je als concern dat je frequent flyer programma een zelfstandige business wordt, die een extra inkomstenbron moet zijn, los van de directe luchtvaartbusiness.

Je gaat dus veel meer uitbreidingen zien waarbij de Miles veel breder als soort munteenheid worden gebruikt.

Ja, dit zie je in de VS ook veel. Luchtvaartmaatschappijen die bijna credit cardbedrijven zijn vanwege alle co-brands. Overal extra miles bij scoren, multipliers, etc. Ook in Europa kun je die miles al voor aankopen inzetten, maar qua prijsstelling vaak niet interessant.

Ooit wel eens een Lufthansa poef van gerecycled BC-stoel materiaal gekocht voor 30.000 miles die bijna verliepen.

BeantwoordenCiteren
 Treb
(@treb)
Eminent Member

FB heeft een operating margin van 25%, bij een jaaromzet van bijna een miljard.

Probeer dat eens voor elkaar te krijgen met het runnen van een airline…

hellolaurent reacted
BeantwoordenCiteren
(@bernard)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Treb wrote:FB heeft een operating margin van 25%, bij een jaaromzet van bijna een miljard.

Probeer dat eens voor elkaar te krijgen met het runnen van een airline…

Waar kan je die cijfers vinden?

BeantwoordenCiteren
(@bernard)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

RobertFB wrote:Dit lijkt verdacht veel op een poging Flying Blue miles te verkopen - en die koop je dan voor de mogelijke korting als je een award of upgrafe koopt. Wat een onzin.

Misschien is het wel de eerste stap in een overhaul van het complete FB gamma. Dus, volgende stap de voordelen van silver gold beperken zodat Xtra interessanter wordt?

BeantwoordenCiteren
pw1979
(@pw1979)
Reputable Member

Ik vlieg elke week wel een retour met onze blauwe vrienden. Sinds enkele weken ben ik P4L.

Heb nu 10 vluchten achter de rug en heb nog niet 1x meegemaakt dat ze geen aandacht aan mij besteden. Ander eten, extra biertjes, flesje bubbels en 2 upgrades. Heb zo'n vermoeden dat ze dit tempo niet gaan volhouden :rolleyes: Vandaag waren ze mij eindelijk vergeten, dacht ik. Kreeg ik bij het uitstappen een tasje mee met eten en drinken.

Kost natuurlijk allemaal geen kloteklapper voor ze, maar ik ben makkelijk te plezieren :p

William, FlyingFonz, Ruut and 6 people reacted
BeantwoordenCiteren
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Treb wrote:Al net zo’n top deal als het Miles abonnement…

Nou, dat abonnement kan zeker wel interessant zijn als je het afzet tegen Miles kopen. Je krijgt aanzienlijk meer Miles dan als je ze our of pocket zou kopen.

Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.

BeantwoordenCiteren
Dan1
 Dan1
(@dan1)
Noble Member

pw1979 wrote:Ik vlieg elke week wel een retour met onze blauwe vrienden. Sinds enkele weken ben ik P4L.

Heb nu 10 vluchten achter de rug en heb nog niet 1x meegemaakt dat ze geen aandacht aan mij besteden. Ander eten, extra biertjes, flesje bubbels en 2 upgrades. Heb zo'n vermoeden dat ze dit tempo niet gaan volhouden :rolleyes: Vandaag waren ze mij eindelijk vergeten, dacht ik. Kreeg ik bij het uitstappen een tasje mee met eten en drinken.

Kost natuurlijk allemaal geen kloteklapper voor ze, maar ik ben makkelijk te plezieren :p

Maar vlieg je dan business of economy?

Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.

BeantwoordenCiteren
FlyingBlob
(@flyingblob)
Honorable Member

Dan1 wrote:Het verbaast mij hoe slecht sommige Nederlandstalige KLM crew (steenkolen) Engels spreekt. Verder boeit het mij niet zo of de KLM crew wel of niet Nederlands spreekt. Ik heb liever dat E fatsoenlijk Engels spreken dan alles dubbel te vertellen in het Nederlands en Engels. Mijn ervaring is dat ze iets korts in het Nederlands zeggen en dan omroepen dat alle andere oproepen in het Engels zullen zijn. Helemaal top vind ik dat.

Waar ik mij al jaren aan erger is dat heel veel crewleden (ook bij andere maatschappijen trouwens) zeggen: “Thank you for your corporation”. Waarom bedanken ze mij voor mijn bedrijf/vereniging?

Let er maar eens op, echt iedere vlucht zeggen ze het verkeerd.

Flying Blue Platinum | Booking Level 3 | AmEx Flying Blue Platinum | N26 Metal | Gevlogen: 375.489 km | Vergroend: 992 m2

Ik compenseer de uitstoot van mijn vluchten. Jij ook? JustDiggit! 🙂

Vliegende_Keep and Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
pw1979
(@pw1979)
Reputable Member

Dan1 wrote:Maar vlieg je dan business of economy?

Economy. Althans, intra-europe. Intercontinentaal wel altijd business, maar die heb ik afgelopen maand niet gedaan.

Dan1 reacted
BeantwoordenCiteren
finsdeflyer
(@finsdeflyer)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

FlyingBlob wrote:Waar ik mij al jaren aan erger is dat heel veel crewleden (ook bij andere maatschappijen trouwens) zeggen: “Thank you for your corporation”. Waarom bedanken ze mij voor mijn bedrijf/vereniging?

Let er maar eens op, echt iedere vlucht zeggen ze het verkeerd.

Ja idd, ze kunnen beter in de uitspraakgids cowoperation zetten...
Maar misschien vinden ze het ook wel fijn dat je corporation de reizen betaalt!

BeantwoordenCiteren
Pictor
(@pictor)
Reputable Member

finsdeflyer wrote:Ja idd, ze kunnen beter in de uitspraakgids cowoperation zetten...
Maar misschien vinden ze het ook wel fijn dat je corporation de reizen betaalt!

operatie koe

FlyingBlob reacted
BeantwoordenCiteren
FlyingBlob
(@flyingblob)
Honorable Member

Pictor wrote:operatie koe

Flying Moo

Flying Blue Platinum | Booking Level 3 | AmEx Flying Blue Platinum | N26 Metal | Gevlogen: 375.489 km | Vergroend: 992 m2

Ik compenseer de uitstoot van mijn vluchten. Jij ook? JustDiggit! 🙂

Durk and finsdeflyer reacted
BeantwoordenCiteren
 Treb
(@treb)
Eminent Member

bernard wrote:Waar kan je die cijfers vinden?

KLM Air France publiceert die ieder kwartaal.

BeantwoordenCiteren
PieterMaurits
(@pietermaurits)
Estimable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

William wrote:Melkkoe geld verdienen. Gelukkig heb ik met aankomende boekingen KLM al genoeg XP voor P4L.

Ik vraag mij toch echt af hoe het komt dat je blijkbaar veel blijft boeken bij KLM, zowaar elke post op dit forum hier van je extreem negatief zijn wat betreft KLM. o_O

Ambtenaruh and Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 569 / 609
Deel: