Ozzietukker wrote:Als je eenmaal platinum hebt wil je niet terug, het gratis kunnen selecteren van economy comfort helpt hier bij.De platinum lijn is goed, je moet het vooral zien dat als je vaker reist er ook meer dingen ‘mis’ kunnen gaan. Toen ik voor plezier vloog had ik het ook niet nodig, maar nu moet ik echt direct kunnen schakelen.
En waar de normale omboekservice dingen doet die niet altijd handig zijn wordt dit met de platinum lijn direct goed opgelost, al is pa nog beter, naam noemen is genoeg.
Wat zijn de eisen om PA te bereiken?
Platinum is 300XP
Platinum Ultimate is 1800UXP in twee jaar
PA is ... ?
Edit: in deze thread werd in 2018 400XP binnen 12 maanden op AFKL vluchten beschreven.
*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
▸ AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
▸ AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.
Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.
Als je eenmaal platinum hebt wil je niet terug, het gratis kunnen selecteren van economy comfort helpt hier bij.
De platinum lijn is goed, je moet het vooral zien dat als je vaker reist er ook meer dingen ‘mis’ kunnen gaan. Toen ik voor plezier vloog had ik het ook niet nodig, maar nu moet ik echt direct kunnen schakelen.
En waar de normale omboekservice dingen doet die niet altijd handig zijn wordt dit met de platinum lijn direct goed opgelost, al is pa nog beter, naam noemen is genoeg.
Ambtenaruh wrote:Een "aanval" heeft in mijn ogen alleen nut als je Plat4Life serieus wilt gaan halen... anders blijft lekker Gold, scheelt 2 xp runnetjes (zonder de dubbele bonus) per jaar... wat wel kan is dat je 1 jaar Plat haalt, en je weet dat je het jaar erna niet reist, je dan weer terug zakt naar Golf... 300 XP versus 360....
Ja als ik dan Plat ben wil ik het ook wel behouden en zal dan vaker BC gaan reizen zodat ik niet per se een XP-run nodig meer zal hebben
Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles
Vliegende_Keep wrote:Ik zit zelf ook al een aantal maanden te twijfelen om een "aanval" op Platinum te doen, maar ik vind het verschil tussen gold en Plat ook niet onwijs qua extra voordelen.
Ik heb voor mezelf besloten dat als in oktober m'n trip naar de VS doorgaat, ik daarna nog wel even een XP run doe voor Plat, maar anders niet.
Een "aanval" heeft in mijn ogen alleen nut als je Plat4Life serieus wilt gaan halen... anders blijft lekker Gold, scheelt 2 xp runnetjes (zonder de dubbele bonus) per jaar... wat wel kan is dat je 1 jaar Plat haalt, en je weet dat je het jaar erna niet reist, je dan weer terug zakt naar Golf... 300 XP versus 360....
Flying Blue Platinum4Life
Ik zit zelf ook al een aantal maanden te twijfelen om een "aanval" op Platinum te doen, maar ik vind het verschil tussen gold en Plat ook niet onwijs qua extra voordelen.
Ik heb voor mezelf besloten dat als in oktober m'n trip naar de VS doorgaat, ik daarna nog wel even een XP run doe voor Plat, maar anders niet.
Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles
@DirkOnTour , @michiel1 Jaja, dat weet ik, het was meer als aanvulling op het FB Gold dat MollyMoon heeft. Die bagagevrijstelling is handig (naast loungetoegang +1 en Skypriority). Mijn formulering was daarentegen niet handig.
En je krijgt inderdaad 1 stuk bagagevrijstelling bij Silver.
KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24
Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO LCY MAN MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2
DirkOnTour wrote:Goud geeft toch al 1 extra stuk bagage? Of geeft Platinum nog 1 extra?
Volgens mij geeft zelfs zilver al een extra stuk bagagevrijstelling.
Met Gold heb je altijd een stuk bagage zonder betaling
Fripsmaster wrote:En niet te vergeten 1 stuk bagage gratis inchecken.
Goud geeft toch al 1 extra stuk bagage? Of geeft Platinum nog 1 extra?
MollyMoon wrote:Ik word FB gold omdat het nu eindelijk zou kunnen lukken met die dubbele XP. Maar wat zijn de voordelen om verder door te stoten naar Platinum (t.o.v. Gold) waar ik wat aan zou kunnen hebben? Ik wil hoofdzakelijk sky priority en loungetoegang met gast, dat heb ik dan met gold.
Jullie hebben het bijvoorbeeld steeds over die geheimzinnige "platinumlijn" . Waarom bellen jullie die? Krijg je andere tarieven of reismogelijkheden die niet op KL of AF website te boeken zijn? .
En niet te vergeten 1 stuk bagage gratis inchecken.
Mijn persoonlijke ervaringen met Platinum:
* Die Platinumlijn is wel erg fijn om eventuele problemen op te lossen, zoals een extra persoon in de boeking toevoegen, niet-online te boeken tickets boeken, inwisselen van vouchers, etc. Ik lees hier dat sommigen lang moesten wachten om iemand te spreken, maar dat heb ik eigenlijk nooit.
* Extra Miles
* Stap 1 naar Platinum For Life
* Gratis EC stoel kiezen
En mocht je je Platinum status niet behouden, dan wordt je Gold.
KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24
Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO LCY MAN MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2
Ambtenaruh wrote:is dat zo? Moet het niet iemand zijn die ook een Skyteam vlucht op dezelfde dag heeft....
Ja dat is correct.
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Ambtenaruh wrote:is dat zo? Moet het niet iemand zijn die ook een Skyteam vlucht op dezelfde dag heeft....
Oh.. wellicht heb je gelijk. Ik ben inderdaad nog nooit in die situatie geweest dat ik met iemand in de lounge wou gaan die op een andere vlucht zat.
Voor mensen die wel op dezelfde vlucht zaten heb ik altijd de persoon mee mogen nemen in de lounges, ook in de niet officiele lounges van Skyteam.
Een van de andere grote voordelen is dat je met Platinum gratis (economy comfort) stoelen kunt kiezen. Op een lange vlucht heb je het dan over stoelen van ~120€ (240 heen/terug) Daar waar je gold bent betaal je daar nu geloof ik de helft van?
Daarnaast krijg je iets wat meer miles voor alles wat je doet.
Betreft de Platinumlijn, naar mijn ervaring is dit gewoon een goede tel. helpdesk met medewerkers die (gevoelsmatig?) meer en sneller mogen beslissen bij vragen en problemen.
Bijkomend voordeel is dat de Platinum status te delen is, mits je een FB Amex Platinum kaart hebt.
Ik word FB gold omdat het nu eindelijk zou kunnen lukken met die dubbele XP. Maar wat zijn de voordelen om verder door te stoten naar Platinum (t.o.v. Gold) waar ik wat aan zou kunnen hebben? Ik wil hoofdzakelijk sky priority en loungetoegang met gast, dat heb ik dan met gold.
Jullie hebben het bijvoorbeeld steeds over die geheimzinnige "platinumlijn" . Waarom bellen jullie die? Krijg je andere tarieven of reismogelijkheden die niet op KL of AF website te boeken zijn? Op de FB site wordt ik niet zoveel wijzer van de extra's van Platinum tov Gold. Vandaar dat ik het hier vraag.
Ambtenaruh wrote:
Heeft iemand anders hier zich ook aangemeld om op 7 september op Bernardus Golf in Cromvoirt een rondje met KLM te gaan spelen?
Ja, ik ben er ook.
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 92 Online
- 5,344 Leden