Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,193 Berichten
430 Gebruikers
7392 Reactions
1.2 M Bekeken
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

FlyingDutch wrote:Het kan gunstig zijn als je een enkeltje nodig hebt of als perse op een bepaalde tijd wil vliegen, anders inderdaad niet zo gunstig

De kans dat je in september nog voor de €99 prijs kunt vliegen is klein, en inderdaad al helemaal niet bestaand op korte termijn.

Op korte termijn zijn de prijzen doe worden gehanteerd niet op basis van aantal plaatsen bezet maar op basis van iemand die nu boekt voor vertrek binnen een week die moet kennelijk reizen en zal daarvoor ook willen (lees moeten) betalen.

Dat zijn de momenten dat de miles heel handig zijn en hebben mij meet dan eens ‘gered’.
Want het beleid is boek zo goedkoop mogelijk en als het dan een keer mis gaat incasseer dan de kosten in plaats van een ‘verzekering’ voor elke reis.
De beancounters van mijn werkgever snappen dit spelletje te goed.

BeantwoordenCiteren
FlyingDutch
(@flyingdutch)
Reputable Member

Vliegende_Keep wrote:Ik keek even voor een award ticket binnen Europa, was 9000 miles maar mocht je nog even 90 euro aan belasting aftikken. Dat doet toch niemand, helemaal als je voor 109 euro al een retour kunt halen zonder miles?

Het kan gunstig zijn als je een enkeltje nodig hebt of als perse op een bepaalde tijd wil vliegen, anders inderdaad niet zo gunstig

BeantwoordenCiteren
Vliegende_Keep
(@vliegende-keep)
Famed Member

Ik keek even voor een award ticket binnen Europa, was 9000 miles maar mocht je nog even 90 euro aan belasting aftikken. Dat doet toch niemand, helemaal als je voor 109 euro al een retour kunt halen zonder miles?

Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles

FlyingFonz reacted
BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

KieWie wrote:En weer eens niets in J, niet eens onofficieel. Kleine steekproef gedaan, maar op YVR, YUL en DXB niets gevonden.

Ik heb gekeken maar YYZ in J, vanaf 121.000. Normale prijs dus.

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member

MichaelNight wrote:Krijg je ook nog XP (en miles) als je met de "puntenschuif" een korting neemt tijdens het boeken? Ik zie die schuif nu voor het eerst. heb mijn boeking voor januari maar uitgesteld tot ik uitsluitsel heb.

Die ‘puntenschuif’ zag ik ook voor het eerst, maar vond de ‘vergoeding’ voor het gebruik van de xp niet echt goed.
Ik gebruik ze liever voor enkele reizen op korte termijn waar je dan normale prijzen betaald.
Maar als je natuurlijk genoeg miles hebt die je toch niet opmaakt dan zou het interesant kunnen zijn.
XP lijkt me wel dat je die krijgt, je kan maar een beperkt gedeelte betalen met miles. En miles over het resterende bedrag lijkt me ook logisch, maar KLM moet dat toch kunnen beantwoorden?

MichaelNight reacted
BeantwoordenCiteren
MichaelNight
(@michaelnight)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Krijg je ook nog XP (en miles) als je met de "puntenschuif" een korting neemt tijdens het boeken? Ik zie die schuif nu voor het eerst. heb mijn boeking voor januari maar uitgesteld tot ik uitsluitsel heb.

Amex Gold, FB Platinum, BW, Diamond, Hilton Gold. M&M niks maar bezig

Een jaar gratis Flying Blue Gold kaart en 11.000 tot 25.000 FB miles gratis, via deze link:
www.americanexpress.nl/introduceren/michavikah?XLINK=MYCP

BeantwoordenCiteren
(@kiewie)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Carel1 wrote:De promo awards van september zijn bekend. Long haul:
Cancun
Mexico City
Lima
Johannesburg
Dubai
Edmonton
Montréal
Vancouver
Toronto

En weer eens niets in J, niet eens onofficieel. Kleine steekproef gedaan, maar op YVR, YUL en DXB niets gevonden.

BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member

Carel1 wrote:Het was 400 XP in één jaar.

Mooi want ik kan niet meer zonder PA namelijk, corona zorgt voor veel wijzigingen, ook nu nog omdat mens soms wat in capaciteit afschaalt.
Gelukkig is KLM super flexibel in de meest onmogelijke wijzigingen die ik dan wil… bij de reguliere klantenservice lopen ze dan vast…

Ambtenaruh reacted
BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member

De promo awards van september zijn bekend. Long haul:
Cancun
Mexico City
Lima
Johannesburg
Dubai
Edmonton
Montréal
Vancouver
Toronto

BeantwoordenCiteren
Menno
(@menno)
Prominent Member

Vertalen de dubbele XP ook automatisch door naar dubbele UXP? In dat geval zou ik het ook in 3,5 maand halen.

*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
▸ AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
▸ AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.

Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.

Ambtenaruh reacted
BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member

Ozzietukker wrote:Wat was het eerst dan? 800 XP in een jaar? Dat red ik trouwens momenteel ook, maar dat komt door dubbele xp en ik vooral korte trips doe.
Als ik weer wat longhaul kan doen red ik dat weer niet omdat ik dan minder tijd heb.

Het was 400 XP in één jaar.

Ozzietukker reacted
BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member

Carel1 wrote:Per 1 april 2020 is het uitnodigingsbeleid voor KLM Personal Assistance aangepast, waarmee wij klanten langer de tijd geven om zich te kwalificeren. U komt in aanmerking voor KLM Personal Assistance omdat u:

• Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
  • woonachtig bent in Nederland;
  • binnen twee kalenderjaren (1 januari tot en met 31 december) minimaal 800 UXP heeft gespaard op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer.

Wat was het eerst dan? 800 XP in een jaar? Dat red ik trouwens momenteel ook, maar dat komt door dubbele xp en ik vooral korte trips doe.
Als ik weer wat longhaul kan doen red ik dat weer niet omdat ik dan minder tijd heb.

BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member

Per 1 april 2020 is het uitnodigingsbeleid voor KLM Personal Assistance aangepast, waarmee wij klanten langer de tijd geven om zich te kwalificeren. U komt in aanmerking voor KLM Personal Assistance omdat u:

• Flying Blue Platinum-deelnemer bent;
  • woonachtig bent in Nederland;
  • binnen twee kalenderjaren (1 januari tot en met 31 december) minimaal 800 UXP heeft gespaard op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer.

lloydje33, Ambtenaruh, Ozzietukker and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
 LucW
(@lucw)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Menno wrote:Wat zijn de eisen om PA te bereiken?
Platinum is 300XP
Platinum Ultimate is 1800UXP in twee jaar
PA is ... ?

Edit: in deze thread werd in 2018 400XP binnen 12 maanden op AFKL vluchten beschreven.

Ik meen hier een aantal keer te hebben gelezen dat het om 800 UXP in 2 aaneensluitende kalenderjaren gaat.

BeantwoordenCiteren
Ambtenaruh
(@ambtenaruh)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Menno wrote:Wat zijn de eisen om PA te bereiken?
Platinum is 300XP
Platinum Ultimate is 1800UXP in twee jaar
PA is ... ?
Edit: in deze thread werd in 2018 400XP binnen 12 maanden op AF/KL vluchten beschreven.

Ow, dat zou mooi zijn, dat haal ik in december in 3 dagen :p .... ben benieuwd...

Flying Blue Platinum4Life

BeantwoordenCiteren
Pagina 414 / 613
Deel: