Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,195 Berichten
430 Gebruikers
7394 Reactions
1.2 M Bekeken
(@bernard)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

De morele verhevenheid van die club is angstaanjagend. Ze pretenderen te weten hoe iedereen dient te leven en dus moet dat ook gebeuren, goedschiks of kwaadschiks. Misschien moeten we als veelvliegers de boel maar omdraaien en onszelf vastlijmen aan de voordeuren van de XR narcisten met de boodschap - Ga eens 80 uur per week werken voor de BV Nederland net als wij! -

TheFlyingMarco, lloydje33, MilesHunter and 4 people reacted
BeantwoordenCiteren
Vliegende_Keep
(@vliegende-keep)
Famed Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Zij weer wat boefjes de lounge binnen gedrongen lees ik..
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/klimaatactivisten-zaaien-opnieuw-onrust-in-klm-lounge-op-schiphol

Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles

lloydje33 and Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member

Optimel wrote:Zeker, daarnaast was er laatst ook een mooie bonus om je voor aan te melden. Helaas nu niet meer, nu ‘’maar’’ 50K FB miles.

Dit gaat erg off-topic zo, maar de uitgever van deze kaart is ook wel vrij kritisch ten aanzien credit history.

Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.

BeantwoordenCiteren
Optimel
(@optimel)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Mayanja wrote:De FlyingBlue MC is ook erg leuk, zeker als je meer dan $15K uitgeeft per jaar, dan krijg je 60XP per jaar (anders krijg je 20XP elk jaar). Hij is maar $89 per jaar, en je krijgt mijlen per besteedde $.

Zeker, daarnaast was er laatst ook een mooie bonus om je voor aan te melden. Helaas nu niet meer, nu ‘’maar’’ 50K FB miles.

BeantwoordenCiteren
theflyingrobman
(@theflyingrobman)
Honorable Member

Bijzonderetickets wrote:Heb een tijdje geleden een artikel geschreven op mijn blog over Revpoints.

Bedankt voor het delen van je artikel. Het “Revpoints Wisselgeld” was ik in de voorwaarden niet tegengekomen. Best wel bizar, je betaald meer dan wat je er voor terugkrijgt. Totaal niet interessant, blij dat ik nog even heb gewacht 😀

Amex FB Platinum: 70.000 FB Miles + 60XP of Gold 25.000 FB / 30XP

BeantwoordenCiteren
(@mayanja)
Trusted Member

De FlyingBlue MC is ook erg leuk, zeker als je meer dan $15K uitgeeft per jaar, dan krijg je 60XP per jaar (anders krijg je 20XP elk jaar). Hij is maar $89 per jaar, en je krijgt mijlen per besteedde $.

Optimel reacted
BeantwoordenCiteren
Optimel
(@optimel)
Eminent Member

Bijzonderetickets wrote:Capital One VentureOne. Afhankelijk van de kaart verdien je 1,25 tot 2 punten per USD en deze zijn 1:1 om te zetten naar FB miles.

Das wel nice ja. Zit zelf ook te kijken welke kaart ik nu ga nemen.. zoveel keuzes :p

BeantwoordenCiteren
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member

Optimel wrote:US creditcard die FB punten verdient? Welke gebruik je?

Capital One VentureOne. Afhankelijk van de kaart verdien je 1,25 tot 2 punten per USD en deze zijn 1:1 om te zetten naar FB miles.

Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Persoonlijke referral links: American Express Gold / Platinum Card - Flying Blue American Express Gold / Platinum Card.

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
Optimel
(@optimel)
Eminent Member

Bijzonderetickets wrote:Heb een tijdje geleden een artikel geschreven op mijn blog over Revpoints. Het is een leuk begin als alternatief voor amex, maar een dure grap. Heb zelf een gratis account en kan ook Revpoints sparen, maar ik begin er niet aan (ook omdat het mijn gratis US Mastercard veel sneller gaat).

US creditcard die FB punten verdient? Welke gebruik je?

BeantwoordenCiteren
Vliegende_Keep
(@vliegende-keep)
Famed Member

theflyingrobman wrote:Bij toeval stuit ik net op het RevPoints programma van Revolut, waar mijn oog viel op het feit dat je Flying Blue miles kan sparen met je uitgaves.

Als ik de voorwaarden lees, dan trek ik de conclusie dat je met reguliere uitgaves (boodschappen en winkelaankopen etc) punten kan sparen. Maar natuurlijk voor niets gaat de zon op, dit kan alleen met een betaalde Revolut rekening (vanaf €3,99 p/m). Erg tof, totdat je gaat rekenen 😮

Plus, €3,99 p/m
1 punt per uitgegeven €10,- & eenmalig 1.500 bonus.
~ gemiddelde waarde van een FB Mile 0,0090, dus benodigde uitgave voor break/even €4430,- p/m voor 443 FB Miles

Premium, €9,99 p/m
1 punt per uitgegeven €4,- & eenmalig 2.500 bonus.
~ gemiddelde waarde van een FB Mile 0,0090, dus benodigde uitgave voor break/even €4440,- p/m voor 1110 FB Miles

Ik heb zelf geen Revolut rekening dus heb het zelf niet kunnen proberen\controleren.
Maar er is vast wel een mede IF'er die dit kan verifiëren? 😀

revpoints

Zijn wel heel weinig punten per bestede euro's, maar als je toch al per maand betaald voor je revolut is elk puntje natuurlijk mooi meegenomen.

Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles

ppt reacted
BeantwoordenCiteren
Bijzonderetickets
(@bijzonderetickets)
Famed Member

theflyingrobman wrote:Bij toeval stuit ik net op het RevPoints programma van Revolut, waar mijn oog viel op het feit dat je Flying Blue miles kan sparen met je uitgaves.

Als ik de voorwaarden lees, dan trek ik de conclusie dat je met reguliere uitgaves (boodschappen en winkelaankopen etc) punten kan sparen. Maar natuurlijk voor niets gaat de zon op, dit kan alleen met een betaalde Revolut rekening (vanaf €3,99 p/m). Erg tof, totdat je gaat rekenen 😮

Plus, €3,99 p/m
~ gemiddelde waarde van een FB Mile 0,0090, dus benodigde uitgave voor break/even €4430,- p/m voor 443 FB Miles

Premium, €9,99 p/m
~ gemiddelde waarde van een FB Mile 0,0090, dus benodigde uitgave voor break/even €4440,- p/m voor 1110 FB Miles

Ik heb zelf geen Revolut rekening dus heb het zelf niet kunnen proberen\controleren.

revpoints

Heb een tijdje geleden een artikel geschreven op mijn blog over Revpoints. Het is een leuk begin als alternatief voor amex, maar een dure grap. Heb zelf een gratis account en kan ook Revpoints sparen, maar ik begin er niet aan (ook omdat het mijn gratis US Mastercard veel sneller gaat).

theflyingrobman, lloydje33, FlyingBlob and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
theflyingrobman
(@theflyingrobman)
Honorable Member

Bij toeval stuit ik net op het RevPoints programma van Revolut, waar mijn oog viel op het feit dat je Flying Blue miles kan sparen met je uitgaves.

Plus, €3,99 p/m

Premium, €9,99 p/m

edit: mede IF'er @Bijzonderetickets heeft een artikel geschreven over Revpoints. Conclusie: "Omgerekend betaal je namelijk € 0,02 per punt. Dat is veel hoger dan de gemiddelde waarde van frequent flyer miles."

Dus move along folks, sparen met Revolut is nog niet de moeite 😮

revpoints

Amex FB Platinum: 70.000 FB Miles + 60XP of Gold 25.000 FB / 30XP

BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member

Sandor wrote:Wellicht uit voorzorg i.v.m. code oranje gisteren in Nederland? Vorig jaar ook iets dergelijks gehad. Geen vuiltje aan de lucht op beide vliegvelden noch ertussenin, maar KLM bleef volhouden dat het vanwege het weer was. Uiteindelijk uitbesteed aan een claimbureau en dat loopt nog.

KLM mag uit voorzorg vluchten annuleren als het gerelateerd is aan het werkelijke weer op die dag of als een luchthaven daarom vraagt.
KLM kan dat natuurlijk niet een dag na een code oranje gebruiken om de dag erop vluchten te annuleren. En zeker niet vandaag als er op Schiphol niets aan de hand is en de overige vluchten naar BLQ wel gaan.
KLM zit wat krap in de toestellen en maakt dan keuzes, ook als het aantal passagiers het mogelijk maakt om ze te herverdelen op andere vluchten speelt zeker een rol in die keuze.

Deze annulering is claimwaardig, gewoon eerst bij KLM, en bij volharding van weigering kan je dan alsnog een claimtoko inschakelen.

MoonJ reacted
BeantwoordenCiteren
FlyingBlob
(@flyingblob)
Prominent Member

FlyingBlob wrote:Vreemd ik zie nu ineens op het stuk rome - turijn staan: Klasse JC, Y terwijl bij de eerste twee vluchten JC, I staat.
Snap er niks van. Ik heb geboekt zoals mijn vorige twee reizen en dat was volledig business class. Ik heb nu ook gewoon voor business class gekozen voor de hele reis natuurlijk. Waarom zou ik voor Amsterdam - milaan en milaan - rome business class gaan zitten en voor rome - turijn economy? Dat slaat nergens op natuurlijk. En dat kan ook niet eens bij het boeken.

Heb met ITA gebeld en zij gaven aan dat er geen business class wordt aangeboden van Rome naar Turijn en v.v. daarom dus dat stukje in economy. Oh the humanity! :eek::D
Ben benieuwd qua stoel, er zou geen rij 1 en 2 zijn dus ik zou met stoel 3F vooraan zitten. Het is natuurlijk een onwijs first world luxeprobleem, maar het zou jammer zijn als ik nu 8 xp misloop omdat je bij FB in economy maar 2 ipv 6 xp krijgt. We gaan het meemaken 🙂

Flying Blue Platinum | Booking Level 3 | AmEx Flying Blue Platinum | N26 Metal | Gevlogen: 381.883 km | Vergroend: 992 m2

Ik compenseer de uitstoot van mijn vluchten. Jij ook? JustDiggit! 🙂

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
Sandor
(@sandor)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

MoonJ wrote:Mijn vlucht vanmiddag naar BLQ is zojuist geannuleerd door zogenaamde 'weersomstandigheden'. Echter is er vandaag helemaal niks bijzonders aan de hand qua weer, en het toestel is momenteel in Budapest op tijd aangekomen en vliegt zo ook weer op schema terug naar Amsterdam, maar wordt daarna opeens gebruikt voor een vlucht naar Montpellier. Ik heb het gevoel dat KLM hier compensatie probeert te ontwijken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik kom nu dusdanig laat aan in BLQ dat er geen openbaar vervoer meer gaat naar het dorpje waar ik overnacht. En bovendien nog het NL Elftal mis ook :confused:

Wellicht uit voorzorg i.v.m. code oranje gisteren in Nederland? Vorig jaar ook iets dergelijks gehad. Geen vuiltje aan de lucht op beide vliegvelden noch ertussenin, maar KLM bleef volhouden dat het vanwege het weer was. Uiteindelijk uitbesteed aan een claimbureau en dat loopt nog.

BeantwoordenCiteren
Pagina 141 / 613
Deel: