AMS - DUB KL in een Embraer voor 149 euro naar BC. Voor reisgenoot 139 euro (Ivory). Nope.
Flying Blue Platinum4Life
FlyTheMiles wrote:
Vraag ook naar de hoeveelheid miles die het kost, want het kan best een 800 euro upgrade zijn, maar de upgrades gaan bij de check-in desk voor zo laag als 10K miles (zelfs voor trans atlantische vluchten).
Heb je een recente datapoint van een 10k upgrade? Want dit klinkt zo goed als onmogelijk, zeker aangezien bij check-in cashprijzen tegenwoordig gerelateerd zijn aan milesprijzen. En uit mijn hoofd is er geen enkele TATL route waarbij je vanuit Y-klasse voor 10K naar O-klasse kunt upgraden.
Amex uitgelegd op mijn blog | Reguliere referral | Flying Blue referral | Met jullie hulp kan ik mooie verslagen en handleidingen blijven maken!
Blog: Puntentrotter
Uitgelichte vluchtreview: Air France La Première
Als Nederlander geïnteresseerd in Amerikaanse creditcards? Lees hier hoe en wat!
Werk: Puntenconsultant
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles en boeken zonder extra kosten mooie hotels met bijzondere voordelen. Denk aan: $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.
FlyTheMiles wrote:Ze hebben deze variabele prijzen om te kijken wie toehapt, het is geen error of iets dergelijks. Best raar natuurlijk dat de prijs zo verschillend is, ik zou bij check-in vragen hoeveel een upgrade is (desnoods bij de gate) wieweet komt er nog een mooie prijs uit.Vraag ook naar de hoeveelheid miles die het kost, want het kan best een 800 euro upgrade zijn, maar de upgrades gaan bij de check-in desk voor zo laag als 10K miles (zelfs voor trans atlantische vluchten).
Gecheckt in het vliegtuig, echter lag de server eruit. Er kon geen verbinding worden gemaakt met FB
Airlines: FB Ulti, United Premier // Hotels: Marriott Ambassador, Marriott Lifetime Gold, Hilton Diamond // AMEX Centurion, Business Gold
Jack of all trades wrote:Via de airfrance app dezelfde stoel, maar dan voor €1399 - hoe kan dit?
Pff je kan nu boeken voor ca 1.500 euro. Dan zit je 2x J + XP’s + miles. Moet wel net uitkomen, maar toch...
Jack of all trades wrote:Via de airfrance app dezelfde stoel, maar dan voor €1399 - hoe kan dit?
Ze hebben deze variabele prijzen om te kijken wie toehapt, het is geen error of iets dergelijks. Best raar natuurlijk dat de prijs zo verschillend is, ik zou bij check-in vragen hoeveel een upgrade is (desnoods bij de gate) wieweet komt er nog een mooie prijs uit.
Vraag ook naar de hoeveelheid miles die het kost, want het kan best een 800 euro upgrade zijn, maar de upgrades gaan bij de check-in desk voor zo laag als 10K miles (zelfs voor trans atlantische vluchten).
Jack of all trades wrote:7 stoelen vrij in business - aanbieding €799...., euh nee.
Via de airfrance app dezelfde stoel, maar dan voor €1399 - hoe kan dit?
Airlines: FB Ulti, United Premier // Hotels: Marriott Ambassador, Marriott Lifetime Gold, Hilton Diamond // AMEX Centurion, Business Gold
Jack of all trades wrote:AMS - JFK classe R - geen upgrade aanbieding
7 stoelen vrij in business - aanbieding €799...., euh nee.
AMS - JFK classe R - geen upgrade aanbieding
FlyTheMiles wrote:Ik dacht dat de upgrade bij Europese vluchten meestal tussen de 49 en 89 euro werden verkocht, is het nu zelfs 149 euro geworden?!Dat is wel heel veel geld voor een upgrade met zo een korte afstand. Is dit ook in een Embraer? de stoel naast je wordt daar niet vrij gehouden. Dit is het echt niet waard.
Het valt mij op dat als de upgrade voor een dergelijk hoog bedrag wordt aangeboden ik nimmer de operationele (gratis) upgrade krijg.
Als het upgrade bedrag laag is dan heb ik 1 uit de 3 keer toch wel een operationele upgrade.
Met andere woorden, men zet waarschijnlijk laag in als men de stoelen moet verkopen en hoog als er genoeg ruimte is. En dat beleid is vooral vanuit KLM oogpunt gezien logisch, je kan beter 1 upgrade van € 149 verkopen dan 2 upgrades van € 69.
Echter als je weet dat je een tekort aan stoelen hebt in de economy klasse is het misschien verstandig om die upgrade wel voor € 69 aan te bieden omdat de kans dat iemand dan toehapt weer wat groter is en je deze anders gratis moet weggeven.
Ik zal echter nooit in Europa, zelf een upgrade kopen, naast dat ik dit zelf moet betalen, is de meerwaarde bijzonder klein omdat er toch al lounge toegang is en de maaltijden wel prima zijn, in geen verhouding staan tot de prijs in dat op zicht.
Als ik geen status zou hebben dan zou ik het wel overwegen, maar in de tijd van geen status dacht ik daar dus niet zo over... en ging het tarief boven 'perks'
2 weken terug: AMS - LCY upgrade aangeboden gekregen voor 59 euro, dag later terug van LHR naar AMS een aabod voor 79 euro. Beide niet gedaan. Ben als platinum en voor 45 minuten vond ik het niet waard.
FlyTheMiles wrote:Ik dacht dat de upgrade bij Europese vluchten meestal tussen de 49 en 89 euro werden verkocht, is het nu zelfs 149 euro geworden?!Dat is wel heel veel geld voor een upgrade met zo een korte afstand. Is dit ook in een Embraer? de stoel naast je wordt daar niet vrij gehouden. Dit is het echt niet waard.
@Thijsk heeft de Platinumstatus en het is algemeen bekend dat FF's (Elite+) flink meer voor een upgrade moeten betalen dan non-Elite of Elite. Ja, dat geld ook voor een Embraer. Zelf ook al een prijs van 249 euro gehad voor een Europese upgrade (ARN-AMS). En nee, als je Elite+ status hebt is het die upgrade echt niet waard, eigenlijk geen enkele upgrade in Europa volgens mij want de perks, behalve een paar rijen naar voren, heb je al vanwege de status.
Flying Blue Platinum4Life
Thijsk wrote:FRA-AMS, 17-09-2019, 149€, 5 stoelen nog vrij o_O
Ik dacht dat de upgrade bij Europese vluchten meestal tussen de 49 en 89 euro werden verkocht, is het nu zelfs 149 euro geworden?!
Dat is wel heel veel geld voor een upgrade met zo een korte afstand. Is dit ook in een Embraer? de stoel naast je wordt daar niet vrij gehouden. Dit is het echt niet waard.
FRA-AMS, 17-09-2019, 149€, 5 stoelen nog vrij o_O
Flying Blue Platinum & Petroleum - MileagePlus Premier Platinum - MVP Gold 75k - Qatar Platinum - Avis President's Club - Hertz President's Circle - HHonors Diamond - Marriott Platinum - IHG Spire - Hyatt Globalist
AMEX Business Gold het 1e jaar gratis en 25.000 rewards points? Klik dan hier
LeidenHub wrote: Een 37-jarige IT consultant ... die er door zijn avatar uitziet alsof hij het achterlijke neefje van Optimus Prime is.
StinusPax wrote:Vlieg in november met een vriend naar Tokyo vanaf AMS in B772. Wat zal de grootste kans zijn om met miles te upgraden? Ticketbalie op dag van vertrek?
En wat zal het ongeveer in aantal miles kosten?
Voordeligst is vaak bij check-in, aantal Miles hangt van van je boekingsklasse. Over het algemeen: hoe goedkoper je ticket, hoe meer Miles.
Blog: https://travelhacking.nl
Vlieg in november met een vriend naar Tokyo vanaf AMS in B772. Wat zal de grootste kans zijn om met miles te upgraden? Ticketbalie op dag van vertrek?
En wat zal het ongeveer in aantal miles kosten?
Samen vliegen we COVID-19 de wereld uit
- 22 Forums
- 4,326 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 54 Online
- 5,339 Leden