Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vanaf vandaag is het mogelijk om aan boord te betalen met Flying Blue Award Miles. Bij KLM komt er ook een artificial intelligence pilot. Met deze social media pilot wordt je vraag sneller beantwoord door KLM.
Flying Blue Award Miles Aan Boord
Het is vanaf 30 september mogelijk om je Award Miles aan boord te besteden. Deze kun je bijvoorbeeld besteden voor tax free aankopen. Vorig jaar werd het programma uitgebreid met het besteden en sparen van Flying Blue miles bij Transavia.
Een goede deal zal het niet zijn om je miles aan boord te besteden. Deze miles zullen een stuk waardevoller zijn om bijvoorbeeld de Flying Blue Promo Awards mee te boeken. Met deze Promo Awards krijg je tot 50% korting op je award vluchten. De Promo Awards van oktober beloven veel goeds, waar je hier meer over kunt lezen! Binnenkort komt er ook een Flying Blue gids op InsideFlyer. In deze gids vind je alle informatie omtrent Flying Blue.
Pilot Artificial Intelligence bij KLM
KLM is sinds 2009 bijzonder actief op social media. Deze maand had de maatschappij meer dan 22.5 miljoen volgers en vrienden op de social media kanalen waar KLM actief is. Een speciaal social media team beantwoord elke week 15.000 gesprekken op Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, Instagram, WeChat, KakaoTalk en VKontakte. Mocht je een vreemde taal kennen zoals; Duits, Spaans, Portugees, Italiaans, Frans, Japans, Chinees of Koreaans, dan kun je ook je vraag in die taal kwijt bij KLM.
Om de beantwoording van alle social media vragen makkelijker te maken, komt er een artificial intelligence pilot bij KLM. De persoon die de vraag beantwoord, krijgt hulp van het AI-systeem. Dit systeem is getraind op basis van 60.000 vragen en antwoorden. De service agent past vervolgens het antwoord aan zodat dit het juiste antwoord is, waarna hij of zij het bericht verstuurt. Het AI-systeem leert elke keer bij, waardoor de antwoorden passender worden.
AI-Systeem
Tjallig Smit, Senior Vice President Digital bij Air France KLM, zegt het volgende over deze nieuwe pilot:
Een persoonlijke benadering van onze klanten via social media is zeer belangrijk voor KLM aangezien onze service hier bekend om staat. Met het gebruik van Artificial Intelligence kan KLM meer vragen beantwoorden en tegelijkertijd haar persoonlijke benadering en hoge reactiesnelheid behouden.
In de wereld van Artificial Intelligence, een wereld die continu in beweging is, is het belangrijk om te focussen op data en resultaten. KLM is toonaangevend in het gebruik van nieuwe technologie en is de eerste multinational die ‘deep learning’ introduceert om social media agents nog meer contact te laten maken met klanten. De toepassing van DigitalGenius is een perfect voorbeeld van hoe bedrijven dankzij praktische AI hun klantenservice naar een volgend niveau kunnen tillen door hun medewerkers slimmere mogelijkheden te bieden.
Geef een reactie