Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Duitsland mag dan een van de grootste economieën zijn van Europa, toch ziet Delta Air Lines reden om het aantal bestemmingen af te bouwen. Vorig jaar ging Düsseldorf al van het lijstje. Nu volgt ook de bestemming Stuttgart. Wat blijft er voor Delta nog over in Duitsland?
Trans-Atlantische verbindingen
Tussen Noord-Amerika & Europa is Delta actief op verschillende routes. Voor Nederland zijn er natuurlijk al veel verbindingen. Denk aan bestemmingen als New York, Portland, Chicago, Seattle, Washington en Atlanta. Daarbij maakt Delta natuurlijk dankbaar gebruik van de hub functie van Schiphol.
Ook vliegt Delta naar bestemmingen in Frankrijk, Spanje, Italië en Scandinavië. We kunnen dus wel stellen dat de Amerikaanse maatschappij een goed trans-Atlantisch netwerk onderhoudt.
Delta passagiers kunnen met verschillende partner airlines weer doorreizen naar veel Europese bestemmingen. Vanuit Amsterdam bijvoorbeeld met de SkyTeam-partners KLM, Air France en ITA. En zeer binnenkort komt daar ook SAS bij.
Alleen nog Frankfurt & München
Het aantal Delta vluchten naar Duitsland lijkt echter in rap tempo af te nemen. Afgelopen jaar staakte Delta al de verbinding tussen Atlanta en Düsseldorf. Maar daar blijft het niet bij. Duitse reizigers kunnen vanaf komend winterseizoen ook niet meer opstappen in Stuttgart (STR). En deze verbinding komt ook niet meer terug in de zomer van 2025. Het is dan ook niet meer mogelijk deze vluchten na 27 oktober te boeken. Daarmee stopt de laatste Trans-Atlantische route tussen Stuttgart en Atlanta.
Delta is gelukkig niet helemaal weg in Duitsland, maar het aantal luchthavens wordt dus wel minder. De Amerikaanse maatschappij blijft het nog wel vliegen op Frankfurt (FRA) en München (MUC). Deze luchthavens worden aangevlogen vanuit New York (JFK), Detroit (DTW) en Atlanta (ATL). Ook blijven (voorlopig) de seizoensvluchten vanuit New York naar Berlijn (BER) gehandhaafd.