Cathay Pacific zet nieuwe Aria Suite Business Class in op vluchten naar Londen2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Cathay Pacific rolt haar nieuwe Business Class product verder uit. Vanaf nu is de Aria Suite namelijk ook beschikbaar op Boeing 777-300ER vluchten tussen Londen en Hong Kong. In dit toestel is ook een nieuwe Premium Economy en vernieuwde Economy Class geïnstalleerd. De nieuwe cabines zullen de komende maanden op meer toestellen en routes beschikbaar komen. 

Aria Suite

De nieuwe Business Class van Cathay staat ook wel bekend als de Aria Suite. Het nieuwe product werd vorige jaar oktober geïntroduceerd. De nieuwe Business Class biedt meer ruimte, een comfortabele stoel en een ‘verfijnde’ afwerking, aldus Cathay Pacific. Elke suite is voorzien van een schuifdeur voor extra privacy. Verder is de stoel volledig te bedienen middels een touchscreen. En het 24 inch 4K Inflight Entertainment scherm met mogelijkheid tot Bluetooth audio streaming moet meer dan genoeg vertier bieden tijdens de vlucht. Het IFE systeem is recentelijk bekroond met een German Design Award en een Red Dot Award. 

Cathay Pacific nieuwe Aria Suite Business Class op de Boeing 777-300ER

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is het de maatschappij uit Hong Kong ook nog eens verschillende kunstwerken aan boord geëxposeerd. 

Europa is overigens een belangrijke markt voor de maatschappij. Zo zijn er dit jaar tal van nieuwe of hervatte routes. Denk onder meer aan München, Brussel en Rome. Komende zomer zal Cathay bijna 100 retourvluchten per week tussen Europe en Hong Kong aanbieden. Op steeds meer vluchten zal de nieuwe Aria Suite beschikbaar komen (zie foto boven) en de nieuwe Premium Economy (zie foto beneden).

Cathay Pacific nieuwe Premium Economy Class op de Boeing 777-300ER

Amsterdam – Hong Kong 

Cathay Pacific vliegt op dit moment ook dagelijks tussen Amsterdam (AMS) en Hong Kong (HKG). Hiervoor zet de oneworld maatschappij een Airbus A350 in. Meestal is dat de A350-1000, maar soms wordt ook de iets kleinere A350-900 uit de hangar gehaald. 

Uiteraard vliegt ook KLM op Hong Kong. Op dit moment is dat tot viermaal per week. Minder vaak dat Cathay dus. De Nederlandse nationale airline zet hiervoor meestal een Boeing 777-200 in. Benieuwd naar onze ervaringen met de B777-200 van KLM? Check dan eens de review over de Economy Comfort vlucht van Amsterdam naar Hong Kong. 

Bron foto’s: Cathay Pacific

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *