Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Cathay pacific heeft grootse plannen voor de toekomst en kondigt deze week een uitbreiding van de vloot aan met 30 Airbus A330-900 vliegtuigen. Daarnaast krijgen alle reisklassen een update om passagiers van nog meer luxe en comfort te voorzien. Verder worden sommige van de flagship lounges van de airline uit Hong Kong ook vernieuwd. Eerder schreven we ook al over vergelijkbare plannen van Emirates. De airline uit Dubai investeert op dit moment ook flink in een verbetering van de klantervaring.
Nieuwe Airbus A330-900 voor Cathay Pacific
Het Franse Airbus krijgt van Cathay Pacific een mooi boodschappenlijstje voor de aanschaf van 30 Airbus A330-900 kisten. Cathay heeft daarbij ook de optie genomen voor nog eens 30 extra A330 vliegtuigen. Mogelijk komen er dus tot 60 nieuwe A330s bij voor de maatschappij uit Hong Kong. De nieuwe vliegtuigen moeten vanaf 2028 worden afgeleverd en gaan voornamelijk vliegen op bestemmingen in Azië.
Vernieuwing cabines
Naast de aankoop van nieuwe vliegtuigen is er nog meer interessant nieuws te melden over Cathay Pacific. De komende 3 jaar mogen we namelijk ook updates in alle reisklassen verwachten. Zo krijgen de Boeing 777-300ER vliegtuigen de nieuwe Aria Suite Business Class cabine. En op de Boeing 777-9 komt vanaf 2025 een nieuwe First Class ervaring. Een jaar later komt er op de bestaande Airbus A330 kisten ook nog een nieuwe Business Class met full-flat stoelen.
Verder breidt Cathay Pacific de komende maanden haar gratis WiFi aanbod steeds verder uit. De kosteloze WiFi verbinding wordt aangeboden aan Business en First Class passagiers en Diamond leden.
Tot slot krijgen de flagship lounges in Hong Kong en Beijing in upgrade. Naast het feit dat er een Cathay lounge komt op het vliegveld van New York JFK. Ook op de grond investeert de oneworld maatschappij dus in de toekomst.
Dienstregeling
Cathay Pacific vliegt op dit moment tot 6 keer per week tussen Schiphol (AMS) en Hong Kong (HKG). Alleen op donderdag is er geen vlucht. Op deze route vliegt de airline doorgaans met een Airbus A350-1000. Dit vliegtuig is voorzien van 334 stoelen, verdeeld over 46 Business Class, 32 Premium Economy en 256 Economy Class stoelen. Meer over de nieuwe Premium Economy stoel op de Boeing 777 van Cathay Pacific lees je hier.
De Business Class cabine is voorzien van full-flat stoelen in een 1-2-1 configuratie. De cabine is ontworpen door Studio F.A. Porsche. Het scherm van het inflight entertainment systeem meet 18,5 inch. En er is een videohandset met een scherm van 4,3 inch.
KLM verbindt beide steden tot viermaal per week. De KL887 vliegt momenteel op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag. De Nederlandse nationale carrier zet op deze vluchten een mix van Boeing 787 Dreamliner (-9 en -10) en Boeing 777-200 vliegtuigen in.
Benieuwd naar onze ervaring met de Dreamliner van KLM? Check hier de review van de KLM World Business Class cabine op de Dreamliner.
Bron foto’s: Cathay Pacific