Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Binnenkort is het mogelijk om aan de gate snel nog even sushi of een pizza te laten bezorgen. Schiphol, Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo beginnen met een proef waarbij passagiers via hun telefoon snel nog even iets kunnen bestellen voor het boarden. Binnen een kwartier wordt dit dan bij de gate geleverd. In eerste instantie wordt alleen getest aan de E-pier, maar in maart wordt de proef uitgebreid naar de D-pier. De partijen willen hiermee testen of deze dienst aantrekkelijk is voor passagiers.
Volgens Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol, is Schiphol altijd op zoek naar nieuwe manieren om passagiers beter te kunnen bedienen. Omdat passagiers vaak een lange tijd doorbrengen bij de gate, is dit een mooie extra service. Passagiers kunnen via de app of de website een gerecht bestellen. Dit wordt vervolgens bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven. Voor € 2,50 wordt dit dan door HMSHost International bezorgd aan de gate.
Primeur
Deliveroo heeft met Food Delivery At The Gate een primeur in Europa. Bij het bedrijf staan aandacht en omstandigheden centraal. Door de huidige digitalisering is het mogelijk om eten en drinken via de app of de website te bestellen en dit vervolgens te laten bezorgen aan de gate. Het bedrijf wil hiermee meer reizigers bereiken. Deliveroo wil de beste ter wereld zijn als het aankomt op maaltijdbezorging. Het bedrijf mikt hier niet alleen op bezorging aan huis of op kantoor, maar wil dus nu ook passagiers op Schiphol aan de gate voorzien van maaltijden uit verschillende restaurants op de luchthaven, zelfs als deze passagiers nog maar een paar minuten over hebben voordat zij kunnen boarden.
Doordat Schiphol al aan zijn capaciteit van passagiers zit, was het al moeilijk om meer horecagelegenheden te creëren. Het concept Food Delivery At The Gate van Deliveroo komt ook daarom goed van pas. Het bedrijf geeft aan om op kansen in te willen spelen en is erg benieuwd naar de feedback van passagiers. De service is dagelijks beschikbaar van 7:00 tot 20:30 en loopt in eerste instantie tot eind maart. Daarna volgt een evaluatie om te zien of het interessant is om het concept te behouden.
Bron: schiphol.nl; featured image: schiphol.nl
Geef een reactie