Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het Japanse All Nippon Airways heeft zijn zinnen gezet op een hogere frequentie vluchten naar Europa. Het gaat onder meer om Stockholm en Milaan. ANA zet op deze verbindingen de Boeing 787 Dreamliner in. First Class moet op de Europese ANA routes helaas nog vaak ontbreken.
All Nippon Airways vaker naar Europa
ANA, ook wel All Nippon Airways genoemd, vliegt al sinds jaar en dag tussen Japan en Europa. Vanuit Tokyo staan bijvoorbeeld Londen, Parijs en Frankfurt al geruime tijd in de dienstregeling. Ook Brussel, München en Wenen mogen niet ontbreken.
Toch is dat voor ANA blijkbaar nog niet genoeg. De eerder aangekondige nieuwe bestemmingen Stockholm, Milaan en Istanbul krijgen namelijk al wat wijzigingen voor de komende winterdienstregeling. Zo gaat de driewekelijkse frequentie van de route van Tokyo-Haneda (HND) naar Stockholm-Arlanda (ARN) eerder in. De Japanse Boeing 787-8 komt namelijk al eind januari 2025 naar de Zweedse hoofdstad. Voor Milaan-Malpensa geldt hetzelfde, daar komt ANA al van 3 december dit jaar driemaal per week naartoe. In het geval van Istanbul gaat de frequentie van 3 vluchten per week in op 12 februari 2025.
Verbinding | Vluchtnummer | Vertrektijd | Aankomst |
Stockholm Arlanda – Tokyo Haneda | NH222 | 9.35 uur | 7.20 uur + 1 (lokale tijd) |
Tokyo Haneda – Stockholm Arlanda | NH221 | 0.30 uur (lokale tijd) | 6.20 uur |
Milaan Malpensa – Tokyo Haneda | NH208 | 10.30 uur | 7.30 uur +1 (lokale tijd) |
Tokyo Haneda – Milaan Malpensa | NH207 | 1.05 uur (lokale tijd) | 8.30 uur |
Istanbul – Tokyo Haneda | NH220 | 18.10 uur | 11.20 uur +1 (lokale tijd) |
Tokyo Haneda – Istanbul | NH219 | 8.15 uur (lokale tijd) | 15.55 uur |
De tickets zijn vanaf vandaag (22 juli 2024) beschikbaar. Meer informatie over de nieuwe vluchten is terug te vinden op de website van ANA.
ANA Dreamliner
Voor de extra vluchten van Japan naar Europa zet de Star Alliance maatschappij een Boeing 787 Dreamliner in. Het gaat om een combinatie van de 787-8 en 787-9. Naar Stockholm en Istanbul staan de 787-8 gepland, terwijl naar Milaan de 787-9 komt. De grotere Boeing 787-10 vliegt zoals het er nu naar uitziet voorlopig niet naar Europa op deze routes.
De Dreamliners van ANA bieden 3 reisklasses: Economy, Premium Economy en Business Class. First Class is dus niet beschikbaar op de 787. Deze luxe cabine is voorbehouden aan de Boeing 777-300ER en Airbus A380-800 kisten. First Class reizigers kunnen gebruikmaken van de ANA Suite Lounges op de vliegvelden Tokyo-Haneda, Tokyo-Narita Airport, Osaka-Kansai en Honolulu.
Bron foto’s: All Nippon Airways