Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Air France-KLM heeft onlangs bekend gemaakt de vloot uit te bereiden met 100 Airbus A320neo toestellen. Daarnaast is er een optie voor 60 extra toestellen. Al langer hing de aanschaf van een groot aantal nieuwe vliegtuigen in de lucht, maar er was lange tijd geen zekerheid of de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie voor Airbus of Boeing zou gaan.
Voor deze nieuwe toestellen heeft Air France-KLM de keuze gemaakt voor LEAP-1A motoren. Deze komen van CFM International.
Air France-KLM kiest voor CFM International
De nieuwe A320neo vloot komen bij KLM en Transavia terecht. De LEAP-1A-motor, geproduceerd door CFM International – een 50/50 joint venture van GE Aviation en Safran Aircraft Engines – is een motor van de nieuwste generatie, die bijdraagt aan de wereldwijde prestaties en efficiëntie van de Airbus A320neo toestellen.
Benjamin Smith, CEO van Air France-KLM, kijkt uit naar de samenwerking:
We kijken uit naar de samenwerking met CFM International in de komende weken via deze exclusieve onderhandelingen. We hebben er alle vertrouwen in dat onze twee groepen in staat zullen zijn om een langdurige relatie voort te zetten en samen aan een duurzame toekomst te bouwen.
De luchtvaartmaatschappij werkt al langer samen met dit bedrijf. Het bedrijf levert namelijk ook de motoren voor de Boeing 737 NG toestellen. Onder deze toestellen hangen de CFM56-7B motoren. Onder de A320ceo toestellen hangen de CFM56-5B motoren.
Doordat de luchtvaartmaatschappij al samenwerkt met CFM, kan het onderhoud aan de motoren gedaan worden binnen Air France-KLM in onder anderen de hangars op Schiphol.
Afbeeldingen ©Airbus, AirFrance-KLM
Geef een reactie