Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Sinds deze maand is het mogelijk bij geselecteerde hotels van Accor in Frankrijk kamers voor een periode vanaf 3 uur te boeken. ‘Accor à la carte’, zoals de dienst heet, is beschikbaar in de meer premium hotels van Accor bij de merken Sofitel, Mercure, Novotel, Pullman en MGallery. Op dit moment doen 156 hotels mee. De lijst van deelnemende vestigingen is hier (klik) terug te vinden.
Hoe werkt het?
Met Accor à la carte is het mogelijk van 06:00 tot middernacht per 3 uur een kamer te boeken. Inchecken kan dus vanaf 6 uur ’s ochtends tot en met 9 uur ’s avonds. Naast een kamer mag de gast van de overige hotelfaciliteiten gebruik maken.
Boekingen voor deze service kunnen nu uitsluitend gemaakt worden via het Accor call center; +33 (0)1 85 14 85 18 voor Europa.
Tarieven zijn er vanaf €65, exclusief lokale belastingen, en dienen bij aankomst voldaan te worden. Le Club Accor leden sparen punten maar leden van Flying Blue komen niet in aanmerking voor miles bij Accor à la carte.
Conclusie
Met deze service richt Accor zich voornamelijk op reizigers die vroeg aankomen op hun bestemming of een lay-over hebben. Denk aan zakenreizigers die vroeg in de ochtend aankomen en daarna naar een afspraak moeten. Dan is het prettig om je in een fatsoenlijke kamer op te frissen of nog even te slapen. Met de ruime tijden kunnen ook passagiers die een langere lay-over hebben later op de dag volwaardige rust pakken in een hotelkamer. Niet voor niets zijn er veel airport hotels bij de deelnemende vestigingen.
De prijs van €65 per drie uur vind ik wel hoog, maar er zullen zeker ook extra kosten aan vast zitten door de extra schoonmaak buiten de reguliere tijden.
Als je eerder wil inchecken of later wil uitchecken bij een complete overnachting dan zou ik geen gebruik maken van deze aanbieding. Vaak kan je tegen een lagere toeslag early of late check-in/out regelen. Onthoud ook dat Gold en Platinum leden van Le Club Accorhotels recht hebben op vroeg inchecken of laat uitchecken, al is dat niet gegarandeerd.
Krabnov zegt
“Denk aan zakenreizigers die vroeg in de ochtend aankomen en daarna naar een afspraak moeten.”
Yeah right!
🙂