Lufthansa verbetert cabine op short- en medium-haul toestellen2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Op 4 mei jongstleden ontving het Duitse Lufthansa haar eerste Airbus A321neo toestel. Lufthansa heeft 40 van deze toestellen bij Airbus besteld. Deze toestellen zullen de komende jaren geleverd worden. Het eerste toestel van Lufthansa draagt het registratienummer D-AIEA en heeft de naam ‘Aachen’ gekregen. Dit toestel beschikt ook over een nieuwe cabine in vergelijking met voorgaande toestellen. Deze cabine zal zijn intrede doen bij alle nieuw te leveren toestellen. Lufthansa geeft aan dat met deze nieuwe cabine te gaan vliegen op short- en medium-haul vluchten.

Italiaanse makelij

De nieuwe stoelen die in de Airbus A321neo zijn geplaatst zijn ontworpen door het Italiaanse bedrijf Geven. De stoel is meer comfortabel, wat komt door de ergonomische verdeling van de druk bij de rug en het zitvlak. Daarnaast is er meer ruimte gecreëerd omdat de stoel dunner is en de stoelzak naar boven verplaatst is. Deze bevindt zich nu boven de tafel. Een ander groot verschil met de voorgaande stoelen is dat deze stoelen tot 20 graden naar achteren kunnen kantelen in de Economy Class. Dit is een toename van 8 graden. Bij Business Class kunnen de stoelen zelfs tot 26 graden naar achteren kantelen.

Lufthansa verbetert cabine op short- en medium-haul toestellen
De nieuwe stoel

Problemen met je accu van telefoon of tablet zullen ook verleden tijd zijn. In elke stoel zijn namelijk USB poorten aangebracht waarmee je je devices kunt opladen. En je tablet kun je vooraan gemakkelijk voor je plaatsen. Lufthansa heeft er namelijk voor gekozen om een speciale gleuf in de tafel te laten maken waarin je de tablet kunt zetten.

Dochters

De nieuwe cabine zal verder uitgerold worden op de nieuw te ontvangen toestellen uit de A320 familie bij Lufthansa. Maar daar blijft het niet bij. Voor alle dochters van de Lufthansa Group, SWISS en Austrian, zal deze cabine ook zijn intrede doen. Hierdoor zijn er straks allemaal dezelfde cabines in toestellen van de A320 familie. Hier en daar is de ‘touch’ net iets anders, waardoor je toch het idee hebt met ofwel Lufthansa, SWISS of Austrian te vliegen. Echter maakt deze standaardisatie het mogelijk om de toestellen flexibel in te zetten, aldus Lufthansa. Ook zal dit zorgen voor kostenbesparingen.

Ook zijn de toestellen nieuw en dus duurzamer. Ze verbruiken minder brandstof door de sharklets aan de vleugels en maken minder geluid. Ook de nieuw ontwikkelde motoren van Pratt & Whitney en CFM International moeten voor een reductie van CO2-uitstoot zorgen. Lufthansa meldt dat deze reductie wel op kan lopen tot 20% per zitplaatskilometer.

Bron en beeldmateriaal: Lufthansa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *