Lufthansa introduceert prijswinnend verlichtingsconcept

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Recentelijk schreven we al over Lufthansa en de aankoop van 16 nieuwe toestellen die binnen o.a. SWISS en Lufthansa Cargo zullen worden ingezet. Eerder schreven we ook over de nieuwe huisstijl die de Duitse airline doorvoert in het bedrijf, maar die niet door iedereen in goede aarde viel. Een nieuwe poging om Lufthansa op de kaart te zetten is in ieder geval wel succesvol. De nieuwe A350-900 toestellen van Lufthansa mogen nu namelijk een prijs in ontvangst nemen voor het beste verlichtingsconcept aan boord. 

Slimme verlichting

De verlichting aan boord van een vliegtuig wordt vaak geleverd door de fabrikant, bijvoorbeeld Airbus, Embraer of Boeing. Lufthansa zag dat anders en kwam zelf met gerichte specificaties voor de bestelling van de nieuwe A350-900 toestellen. Onderdeel daarvan is het nieuwe LED verlichtingsconcept dat verschillende scenes kent. In totaal zijn er 24 verschillende variaties mogelijk.  Er zijn speciale scenes voor bijvoorbeeld de maaltijdservice, maar ook voor als het tijd is om te gaan slapen. Blauwere tinten moeten juist helpen om passagiers rustig wakker te laten worden. Het doel is uiteindelijk om de verlichting bij te laten dragen aan een betere (nacht) rust aan boord. Lufthansa verwacht dat passagiers uiteindelijk beter uitgerust op hun bestemming aankomen. 

Lufthansa’s nieuwe verlichtingsconcept aan boord van de A350-900 (Bron: Lufthansa)
Lufthansa’s nieuwe verlichtingsconcept aan boord van de A350-900 (Bron: Lufthansa)

German Lighting Design Prize

Het verlichtingsconcept is ontwikkeld door Kardoff uit Berlijn. Dit technische bureau mocht de German Lighting Design Prize eerder deze maand in ontvangst nemen in Keulen. De jury was zeer onder de indruk van de manier waarop Lufthansa samen met het bureau heeft nagedacht over de optimale verlichting aan boord. Dit ziet het echt als onderdeel van de totale ervaring aan boord. De mogelijkheden zijn eindeloos. En als het echt bijdraagt aan een verhoogd comfort tijdens en vooral na de vlucht dan is het absoluut een meerwaarde. Dat heeft nu dus een mooie prijs opgeleverd.

(Bron: Lufthansa)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *