KLM ontvangt eindelijk Boeing 787-10 die maar niet kwam2 min leestijd

B787 KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM heeft vanochtend vroeg haar achtste Boeing 787-10 Dreamliner toestel ontvangen. Dit toestel heeft de naam Meiklokje gekregen. Dit toestel had een forse vertraging opgelopen en stond eigenlijk gepland voor een aflevering in 2021.

KLM ontvangt achtste Boeing 787-10

Vanochtend vroeg landde het toestel met de registratie PH-BKK op op Amsterdam Airport Schiphol. Het toestel vertrok gisteren vanaf Charleston in de Verenigde Staten.

De afleveringen van de Dreamliner toestellen werden in 2021 plotseling stopgezet nadat er fouten zouden zijn gemaakt bij de constructie van de toestellen. De Federal Aviation Administration (FAA) besloot hierdoor om de leveringen voor onbepaalde tijd stop te zetten. Na een grondige inspectie zijn de afleveringen inmiddels weer hervat.

De eerste productie van de vandaag ontvangen Dreamliner was startte op 16 oktober en was op 1 december 2021 gereed. De eerste testvlucht vond plaats op 22 december 2021. Op 5 januari 2023 was de acceptatievlucht van het toestel.

KLM B787 Dreamliner

Premium Comfort cabine aan boord

De Boeing 787-10 Dreamliner zal ook voorzien worden van de nieuwe Premium Comfort cabine. Deze inbouw zal gedaan worden door KLM Engineering & Maintenance. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de eerste bestemming zal worden van de PH-BKK.

De ombouw van de Premium Comfort cabine voor het kleinere zusje van de Boeing 787-10 is inmiddels ook gestart. Deze toestellen vliegen naar diverse intercontinentale bestemmingen. Het eerste toestel dat nu voorzien wordt van de ombouw is de B787-9 met registratie PH-BHA. Dit toestel is sinds midden december uit dienst.

Passagiers hebben in de nieuwe Premium Comfort cabine de beschikking over stoelen die tot 17 centimeter meer beenruimte bieden dan de stoelen in Economy Class. Ook Economy Comfort blijft beschikbaar in die cabine, en dan heb je in de Premium Comfort class 7 centimeter meer beenruimte dan in Economy Comfort. De stoelen kunnen 20 centimeter naar achteren en zijn ook voorzien ook een voetensteun. Tevens is de hoofdsteun verstelbaar.

Dit is ‘m: De nieuwe KLM Premium Comfort

Afbeeldingen ©KLM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *