KLM komt met Premium Economy cabine aan boord1 min leestijd

KLM 787

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM komt definitief met een Premium Economy cabine aan boord van de long-haul toestellen. Pieter Elbers (President & CEO van KLM) heeft dat aangegeven tijdens de presentatie over de jaarcijfers. Het is nog niet duidelijk wanneer de cabine definitief geïnstalleerd is aan boord en voor welke stoelen KLM exact kiest.

KLM kiest definitief voor Premium Economy cabine

Air France heeft al een Premium Economy cabine aan boord van de toestellen die op de lange afstand ingezet worden. Deze stoelen hebben 40% meer ruimte dan die in Economy Class. Daarnaast krijgen passagiers een amenity kit met daarin een nachtmasker, sokken, tandenborstel, tandpasta, oordopjes en koptelefoonhoesjes. Ook krijgen passagiers een uitgebreidere maaltijd dan in Economy Class. Een review met een vlucht in deze cabine van Air France kun je hier vinden op InsideFlyer.

Andere partners zoals Delta Air Lines en Virgin Atlantic hebben ook al een Premium Economy cabine aan boord, dus vanuit strategisch oogpunt kan het een goede keuze zijn om het ook aan te bieden. Vooralsnog heeft KLM alleen Economy Comfort naast Economy en Business Class aan boord, waarbij passagiers meer beenruimte krijgen en waarbij de stoel verder naar achter kan. Deze stoelen zijn aan de voorkant van de Economy Class cabine geplaatst waardoor je ook iets sneller het toestel kunt verlaten.

Momenteel bestaat de langeafstandsvloot van KLM uit acht B747-400, veertien B777-3000, vijftien B777-200, dertien B787-9, vijf B787-10, acht A330-200 en vijf A330-300 toestellen. De B747-400 zal op den duur de vloot verlaten en daar komen de B787-9 en B787-10 Dreamliners samen met de B777 vloot voor in de plaats.

Air France A330 Premium Economy
Air France A330 Premium Economy

Afbeeldingen ©KLM/AF

Reacties

  1. Bert zegt

    Oké, laten we dan de Businessclass weer “Royal Crown First Class” noemen (de huidige full flat stoelen lijken mij net zo goed als, of in ieder geval vergelijkbaar met, de oude, erg brede, maar niet full flat first class stoelen), de nieuwe Premium Economy ziet er zo op het oog uit als vroeger de Businessclass (3×2 opstelling, niet volledig plat gaande stoelen met voetensteun), dus laten we die dan ook BC noemen, en achterin de rest. Zijn we dan eigenlijk niet gewoon terug bij af, voordat de Royal Crown Class afgeschaft werd?

    • R kosse zegt

      Helemaal mee eens. Afknijpen en dan meer vragen om iets comfort terug te krijgen. Prijs interesseert me niet. Maar verkeerd verhaal!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *