KLM en Air France ruilen op Nantes; KLM niet meer naar Kazachstan

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Met ingang van de zomerdienstregeling 2018 ruilen Air France en KLM op de route naar Nantes, Frankrijk. Vanaf 25 maart zal de vlucht tussen Schiphol en de stad in de Loire niet meer door Air France en HOP! uitgevoerd worden, maar door KLM en Cityhopper. In het weekend zullen er twee dagelijkse vluchten met een Embraer 190 onderhouden worden, in plaats van de Bombardier CRJ van HOP!. Op weekdagen wordt een 3e vlucht, in de ochtend, verzorgd door KLM met een Boeing 737-700 in plaats van een Air France A319.

Kazachstan

Intercontinentaal heeft KLM besloten de routes naar Almaty en Astana in Kazachstan niet meer te herstarten. Volgens de maatschappij komt dit door een hoge inflatie, devaluatie van de Kazachse munt en de lage olieprijs. De route zou niet meer rendabel zijn.

KLM A330

Passagiers die al een ticket geboekt hebben worden niet automatisch omgeboekt, omdat de mogelijkheden beperkt zijn. Naast een terugbetaling kunnen zij er voor kiezen om via Moskou of St. Petersburg te vliegen met Aeroflot, via Kiev met Ukraine international Airlines (naar Almaty) of op Air Astana vanaf Parijs, Frankfurt of Londen.

Mumbai

Niet verrassend verlengt KLM vanaf 26 maart de eigen vluchten naar Mumbai. KLM zal 3x per week met een Boeing 787-9 blijven vliegen naar de Indiase stad, in aanvulling op de vluchten van Jet Airways met wie onlangs een uitgebreid samenwerkingsverband is gesloten. De vluchten worden vanaf Amsterdam uitgevoerd op maandag, vrijdag en zondag. Jet Airways vliegt dagelijks met een Boeing 777-300ER op de route.

Eerdere schemawijzigingen: Routewijzingingen bij KLM voor zomerschema 2018

Reacties

  1. emvi zegt

    “Volgens de maatschappij komt dit door een hoge inflatie, devaluatie van de Kazachse munt en de lage olieprijs. De route zou niet meer rendabel zijn.”

    Help, dat begrijp ik niet. Een lage olieprijs maakt een route minder rendabel ?????? Ik dacht dat een lage brandstofprijs juist goed was voor KLM (verbas me ook nog steeds over de brandstof toeslag; diie nu een andere naam heeft).

  2. Rutger zegt

    De economie van Kazachstan is grotendeels afhankelijk van de export van olie en gas. Een lage olieprijs betekent minder productie wat zich weer vertaalt in minder werk in Kazachstan en dus een afname in vraag naar tickets.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *