KLM Cityhopper kijkt naar capaciteit vergroting

KLM Cityhopper kijkt naar vergroten capaciteit

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Nieuwe toevoegingen van vluchten blijven misschien wel uit de komende seizoenen. Dit omdat Schiphol bijna alle slots die het heeft verdeeld heeft en Lelystad Airport binnenkort ook nog niet open zal gaan. Dit zit veel maatschappijen dwars, maar zet ze ook wel weer aan het denken. KLM Cityhopper denkt erover na om de capaciteit van de toestellen te vergroten.

Heden

Schiphol mag jaarlijks 500.000 slots verdelen. Dit zijn al zo goed als verdeeld. Topman Warner Rootliep van KLM Cityhopper gaf aan dat er geen moment is te wachten tot de politiek in Den Haag besloten heeft wat er gaat gebeuren met de slots. Het gaat op dit moment erg goed met de luchtvaart in Nederland, zo ook met KLM en KLM Cityhopper. 

Capaciteit

Bij KLM Cityhopper zijn ze dan ook al een tijdje op zoek naar een oplossing om toch meer passagiers te vervoeren. Een mogelijke oplossing is om meer stoelen te plaatsen in de Embrear 190. Op dit moment zitten er 100 stoelen in het toestel. De oudste toestellen komen in de buurt van hun 10-jarige levensjaar. Dan krijgen de toestellen een grote beurt. KLM Cityhopper zit in de onderzoekende fase waarbij het kijkt naar de mogelijkheid van dunnere stoelen. Ook kijken er een gaderobe achterwege gelaten kan worden. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat er niet 100 maar 106 of 108 stoelen in het vliegtuig passen.

Stoelen Embrear 190

Echter met het vergroten van de stoelcapaciteit in het toestel, moet er ook gedacht worden aan de veiligheid en service. Meer passagiers in het toestel zorgt er namelijk ook voor dat er een cabinelid extra aan boord. Hierover zal KLC met o.a. de vakbonden in gesprek moeten. En misschien nog wel een groter probleem is de hoeveelheid handbagage die in de bagagebakken moet. Al met al dus nog een hoop om over na te denken om de capaciteit te vergroten.

Netwerk

KLC wil naast meer passagiers ook haar netwerk vergroten. Dit is wel lastig met de stop op de slots op Schiphol. Onlangs is KLM Cityhopper al een samenwerking aangegaan met het Noorse Widerøe. Deze vliegt op vele kleine luchthavens in Scandinavië. Belangrijk hierbij is dat KLC zelf van en op Schiphol blijft vliegen. Mogelijke verder uitbreiding van het netwerk is men verder aan het onderzoeken. Mogelijk dat er binnenkort een samenwerking wordt aangegaan met Loganair uit Schotland. Deze maatschappij vliegt op vele bestemmingen in Schotland.

Het Schotse Loganair
©WorldAirlineNews.com

KLC zit verder niet stil, ze zijn op zoek naar vele andere partners die met hen willen samenwerken in Europa, om zo het netwerk verder uit te breiden.

Wat het ons allemaal gaat brengen is afwachten, maar meer bestemmingen zitten zeker in het verschiet, en dat allemaal op een ticket.

Header Foto: KLM Cityhopper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *