Hi Fly stopt met haar A380 toestel1 min leestijd

Hi Fly A380

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De Portugese luchtvaartmaatschappij Hi Fly stopt eind dit jaar met haar enige A380. Deze luchtvaartmaatschappij voert wet-lease vluchten uit voor andere maatschappijen, waaronder in het verleden voor Norwegian, TUI en Surinam Airways. Dit is vaak het geval bij onderhoud, charter vluchten of vanwege andere operationele benodigdheden. De bemanning aan boord van deze vluchten is van Hi Fly.

Hi Fly stopt met haar A380

Het A380 toestel is overgenomen van Singapore Airlines en heeft registratienummer 9H-MIP. Eind dit jaar zal de overeenkomst voor de lease van het toestel door Hi Fly opgezegd worden. Aan boord van dit toestel bleef de oorspronkelijke First Class, Business Class en Economy Class cabine van Singapore Airlines geïnstalleerd. Steeds meer luchtvaartmaatschappijen stoppen met de A380 vanwege de afgenomen vraag door het Coronavirus. Emirates stuurt ook haar eerste A380 met pensioen.

De A330 toestellen zullen de A380 gaan vervangen. Vorig jaar heet de luchtvaartmaatschappij haar eerste A330-900neo toestel in ontvangst genomen. Aan boord van dit nieuwe toestel is een Business Class en Economy Class. De Business Class staat in een 2-2-2 opstelling en aan boord zijn er 18 stoelen. Deze stoelen kunnen volledig plat en de passagiers hebben de beschikking over het Zodiac Rave IFE System Generation 3 entertainmentsysteem. De passagiers in Business Class hebben 75” ruimte tussen de stoelen.

De Economy Class is opgesteld in een 3-3-3 opstelling, met uitzondering van de achterste rijen. Door de vorm van het vliegtuig is het daar minder breed, waardoor de stoelen in een 2-3-2 opstelling staan. Ook deze passagiers hebben de beschikking over een entertainmentsysteem gedurende de vlucht. Passagiers in Economy class hebben 30”-32” ruimte. In totaal heeft de A330-900neo een capaciteit van 371 stoelen.

Deze diashow vereist JavaScript.

Afbeeldingen ©HiFly

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *