Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Tip voor de gierige FF's onder ons. Privium doet niet aan verlengingsaanbod, zoals bijv. bij Amex. Wel kun je, je abonnement opzeggen en dan weer opnieuw aanvragen. Krijg je opnieuw welkomstpakket met gast voucher, see buy fly cadeau bon, soort van wallet case en paar kortingsbonnen voor bijv. gratis parkeren.
     
    VinceG en arjen05 vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nou in 3 maanden heb ik eigenlijk nog nooit hoeven wachten bij het poortje hoor ;)
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Volgens mij voelt ieder op dit forum zich aangesproken :D
     
    Ambtenaruh, arjen05, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Hi!

    Weet iemand of er al meer info over Global entry/RTP-NL? Op 7 juni kwam er een artikel over uit alleen kan niet vinden of het inderdaad mogelijk is om te doen. Zou het namelijk zeer graag willen! Ben denk ik ook niet de enige hierin.
     
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Laatste wat ik gehoord heb; RPT-NL: Ze hopen eind 2018.
    Er was eerder dit jaar even een mogelijk om je aan te melden als NL'er voor GE op de trusted traveler programs website van de U.S. Customs and Border Protection maar momenteel is dat niet langer mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2018
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Gezien er gemiddeld eens per 12 minuten een vlucht uit Londen landt op Schiphol, wordt dat dus perfect gedoseerd gedurende de dag :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben dit jaar 4 keer terugkomen uit LHR en het aantal wachtenden voor mij was 1 keer 2, 1 keer 1 en 2 keer 0. Kan natuurlijk zijn dat ik geluk heb gehad, maar er stonden toen flinke rijen bij de reguliere paspoortcontrole.
     
  8. Tristan88

    Tristan88 Blue Tier

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb ook privium plus en nog nooit hoeven wachten. Werkte 1x niet maar stond toen meteen vooraan een lange (normale) rij met mensen en degene die eigenlijk aan de beurt was werd tegengehouden. Ik kreeg dus meteen voorrang.

    Ideaal, Marechaussee lijkt goed geïnstrueerd te zijn dus.

    Lounge is prima, catering lijkt iets beter te worden maar nog wel karig.
    Nu nog een lounge in het shengen deel wat mij betreft, zit toch wat lekkerder als ik eenmaal door de security heen ben.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  9. IJsklont

    IJsklont Newbie Premium Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Zit te overwegen om een proef abonnement te nemen op Privium Plus volgende maand. Want vooral het business-class inchecken zal voor mij een voordeel zijn, geld dit echter ook voor in het buitenland als ik terug vlieg naar Schiphol?
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Helaas alleen op Schiphol en bij enkele grote maatschappijen, zoals KLM en Delta, weer niet. Je kunt op https://www.schiphol.nl/nl/privium/business-class-inchecken/ bekijken of Privium priority check-in wordt geaccepteerd bij de maatschappijen waar je mee vliegt en geen status hebt die al toegang geeft.
     
  11. IJsklont

    IJsklont Newbie Premium Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ik vlieg voor het werk voornamelijk met KLM, maar weer niet vaak genoeg om op FB Gold (laat staan silver) te komen. Maar soms heb ik wel eens een uitschieter zoals volgende maand met Emirates.

    Wat is jouw mening? Is het dan nog steeds waard om Privium te nemen?
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Bedoelde je met "niet vaak genoeg om FB Gold (laat staan silver)" zelfs geen silver, of laat staan platinum? Het ligt een beetje aan je vliegmomenten en of je met ruimbagage reist of de business class check-in voordelen biedt. Ik heb een proefabonnement op Privum basic, omdat ik een aantal vluchten had naar bestemmingen in de zomervakantie en nog 2 in de herfstvakantie. Daarvoor moet ik dus langs de marechaussee en gezien de e-gates niet altijd aan staan, wil het daar wel eens druk zijn in mijn ervaring.

    Privium plus is 215 euro per jaar, dus deel dat door het aantal uitgaande vluchten dat je per jaar maakt naar bestemmingen buiten Schengen-gebied met een maatschappij die business check-in geeft voor Privium en je weet je voordeel. Je hebt voor vluchten buiten Schengen weer loungetoegang, maar je moet zelf even beoordelen of als je 7 of 8 minuten tijdwinst hebt bij business check-in en marechaussee en je daarna een halfuur in de lounge gaat zitten, het wel om de tijdwinst gaat. Ik denk dat veel Privium members gewoon kiezen voor de luxe en het comfort...
     
    Abesir, Ambtenaruh en VinceG vinden dit leuk.
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Hier inderdaad puur om het comfort ooit gekozen. Vooral de paspoortcontrole bij aankomst kan aardig tijd kosten. Daar hoef je ook niet voor in de rij te staan.
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Als je op tijd bent is een half uurtje voor de marechaussee prima door te komen met netflix ;-)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    ik kreeg dit vanochtend in mijn mail:

    Alstublieft: nu ook Privium Plus op uw Platinum Card, t.w.v. € 215,-
    Met veel plezier presenteren wij u het Privium Plus lidmaatschap als nieuw voordeel bij uw Platinum membership. Na aanmelding gaat u, als frequente reiziger, extra ontspannen op reis en geniet u van de volgende voordelen als u vliegt via Schiphol:

    Snelle security, en grenspassage met behulp van een irisscan
    [​IMG]
    Altijd vooraan parkeren en toegang tot de exclusieve Privium Excellence garage
    [​IMG]
    Toegang tot de Privium Lounges
    [​IMG]
    Business class inchecken bij veel luchtvaartmaatschappijen
    Het Privium Plus lidmaatschap wordt u kosteloos aangeboden door American Express.

    Meld u direct aan voor Privium Plus. Heeft u al een Privium lidmaatschap? Meld u dan ook aan om het lidmaatschap om te zetten naar het kosteloze lidmaatschap.


    Eeen zeer welkome aanvulling op de Amex Platinum.
     
  16. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat is zeker netjes! Ben benieuwd hoe het dan zit met partnerkaarten e.d.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Misschien dan toch maar switchen naar Amex Plat & FB Gold ipv andersom, wordt wel heel interessant zo met hotelstatus en privium.
     
  18. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Geldt dus niet op FB Amex Platinum als ik het goed begrijp? Aleen de reguliere Amex plat.?
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dat klopt dit is alleen voor de regulier AMEX Platinum
     
    Sky93 vindt dit leuk.
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Alleen hoofdkaarthouder kan het gratis aanvragen
     

Deel Deze Pagina