Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Huh, ik was in de veronderstelling dat dat juist niet meer mocht de afgelopen maanden. Maar lees nu in de voorwaarden idd dat je toch bij aankomst de lounge in mag.
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Heeft altijd gewoon gemogen inderdaad. De enige verandering is dat ze sinds kort wel vragen je om je boarding pass te laten zien. Dat deden ze airside eerst niet.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Ja klopt, ik las het en paar pagina's terug hier, had n.a.v. die berichten hier de aanname gedaan dat het niet meer mocht..
     
  4. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hoi,

    Ik vlieg aanstaande woensdag met mijn vriendin en we gaan voor het eerst gebruik maken (hoop ik) van Privium en de lounges. Ik heb een afspraak gemaakt voor woensdag zelf om dus onze iris te scannen etc. Is het snel geregeld? We hebben niet echt tijd om een andere dag te gaan voor onze vlucht.

    Andere vraag, een vriendin van ons reist mee. Als we naar een lounge gaan met priority Pass, moeten we van te voren ergens melden dat we met 1 bezoeker gaan?

    We hebben trouwens AmEX Plat en gaat voor het eerst al deze perks gebruiken. Ik ben benieuwd naar de ervaring , na altijd "normaal" te hebben gereisd.
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Privium irisscan maken hangt van drukte af, reken op max 30 minuten.

    Pririty pass kun je melden bij toegang lounge dat je een gast bij je hebt. Thats it.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Het aanmaken van de Privium pas gaat meestal snel. Eerst een paspoort-check bij de KMar in de lounge en vervolgens de irisscan. Meestal ben je met een kwartiertje wel klaar.

    Je hoeft nergens te melden dat je een gast meeneemt op je PP. Alleen aan de betreffende balie waar je ook jezelf incheckt.

    Succes!
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  7. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb net gebeld met Privium en ik moet eerst geactiveerd zijn als hoofd kaarthouder voordat ik mijn vriendin kan aanmelden. Gaat dus niet op dezelfde dag, zei de dame aan de telf.

    Ik ga proberen om morgen naar Schiphol te gaan om mijn account te activeren en dan woensdag doen we die van mijn vriendin. Dat zou haalbaar moeten zijn, zei de dame aan de telf.

    Ook nog even dubbelcheck gedaan over Privium lounge toegang voor mijn vriendin als ze alleen is, maar dat mag dus niet. Zeag enkel naar binnen als ik er bent ivm partner kaart die een basic abbo heeft.

    Duidelijk over PP lounge bezoeker, thanks!
     
  8. Wasmachine

    Wasmachine Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Welke lounge heeft bij jullie de voorkeur voor eten en drinken? De lounge voor security of de lounge bij non-Schengen?

    Ik wilde eigenlijk de lounge voor security eens uitproberen maar vind het niet zo relaxed dat ik daarna nog security en paspoortcontrole door moet.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Tussen deze twee lounges is het verschil niet zo groot. Qua drinken geen verschil zelfs en qua eten is het voor zover ik me herinner ook ongeveer gelijk. Dit in tegenstelling tot de Schengen lounge.

    Ik snap je punt, maar het hele idee van Privium is natuurlijk dat je hier redelijk snel doorheen bent.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Uiteraard zorgt Privium voor een snelle toegang tot veiligheids en paspoortcontrole.

    Maar er zit wel altijd een onzekere factor in, bij de paspoortcontrole kan het druk zijn en de privium poortjes niet altijd direct toegankelijk.
    Maar het grootste risico zit in de veiligheidscontrole, als daaar om wat voor reden dan ook veel afkeur is en er een tweede check moet plaatsvinden kan je dan wel relatief snel bij het controle punt zelf zijn, als deze naar secondary moet kan het even duren, zeker als er al heel veel bagage voor ligt, dan gaat jouw bagage niet vooraan die lijn.

    En die onzekere factor betekent dat je toch altijd extra tijd moet inbouwen, terwijl als je in een lounge na de paspoort en veiligheidscontrole zit je weet dat je enkel naar je gate hoeft te lopen, en waar D79 of B32 niet handig zijn weet je dat C5 in 5 minuten te bereiken zijn.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Er is eigenlijk ook geen reden om niet naar de non-schengen lounge te gaan. En ook mee eens dat dit relaxter is. Toch denk ik dat je in 19/20 keer binnen een kwartier langs security en paspoort controle bent. En zou me daar dus niet zo'n zorgen over maken.
     
  12. Wasmachine

    Wasmachine Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Check! Was voornamelijk benieuwd of er verschil in aanbod was, voorheen heb ik steeds gebruik gemaakt van de non Schengen lounge. Denk dat ik daar dan weer voor kies!
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Precies, 19/20 keer zal dat zo gaan en waarschijnlijk nog wel een hoger succespercentage, echter die ene keer dus niet en dan heb je kans dat je je vlucht mist terwijl je dat had zelf had kunnen voorkomen.
     
  14. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij gaat mijn tray altijd naar secondary omdat ik met een pakje Uno en een zakje Regenwormen (het spel, niet de dieren) reis. Sta soms wel 20 minuten te wachten voordat het mijn beurt is. Het maakt niet uit of ik ze uit mijn tas haal, in een ander doosje stop of wat dan ook. Ik ben altijd de sjaak, en die items worden altijd eventjes geswiped voor een testje :confused:
     
  15. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben enkel in de voor security geweest toen ik mijn irisscan heb gedaan en ik kreeg te horen van de dame die mij hielp dat daar het eten beter is dan na security omdat ze daar een grotere koken hebben en uitgebreidere warme maaltijden kunnen maken. Geen idee hoe die na security is, ben ik nog niet geweest.
     
  16. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Die secondary is hit and miss. Mijn trolly is altijd identiek qua inhoud en manier van inpakken en je raad het al soms wel soms niet. Wat opvalt is dat er soms meer dan de helft van de trollys secondary gaan en er dus een lange rij staat ens soms bijna niets. Iemand?
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Dat kan echt een aantal redenen hebben. Het kan zo zijn dat er iemand wordt ingewerkt of relatief nieuw is die niet binnen de gestelde tijd een bak kan goedkeuren waarna deze automatisch naar secondary gaat.
    Het kan zijn dat er iets mis is met de registratie, dat de gescande bak niet geregistreerd is, dus bij het (automatisch) beoordelen om die reden uit veiligheid naar secondary gaat.
    Wanneer dat zo is moet eigenllijk de machine gereset worden, maar dat gebeurd pas als de bak voor wat langere tijd vol zit, zeker ook omdat de reset relatief lang duurt en het checkpoint dan niet gebruikt kan worden.

    Op zich is de security op Schiphol over het algemeen prima, probeer eigenlijk vooraf wel even te kijken of er al veel bakken bij secondary liggen, dan kies ik die rij niet.
    Waar vooral de bottleneck zit is bij de transfer security, waar het aanbod van passagiers van 0 naar een heel vliegtuig vol gaat, of meerdere vliegtuigen vol.
    Omdat de security systemen daar niet constant draaien kom je er dan achter of iets niet goed werkt en kan het snel ophopen.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Ik weet niet of meer mensen dezelfde ervaring hebben, maar afgelopen weken gaat security in AMS extreem traag. De priority filter recht boven het KLM skypriority incheckgebied lijkt elke trolley naar secondary te sturen. Ik heb er anderhalve week geleden 25 min gestaan omdat elke koffer openging, toen gaven de medewerkers aan dat er een nieuwe procedure was. Vorige week heb ik er 20 minuten gestaan (na de bodyscan), ook omdat trolleys allemaal naar secondary gingen. De wachtrij was echt nokvol tot aan de toegangspoortjes. En een collega reisde gisteren met dezelfde ervaring, ook toen gaf personeel aan dat er 'meer handmatige controles plaatsvinden'. Maar een andere collega had begin deze week de uitleg gekregen dat het was vanwege een defect in die specifieke scanner, waardoor er veel meer handmatig werk was.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Viel mij afgelopen week ook op. Secondary rij was stampvol. Op miraculeuze wijze ging mijn bagage wel gelijk door. Scheelde makkelijk een kwartier.
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Bij mij, 2 weken terug ook. Had ik nu maar beter gekeken en een andere scanner gepakt. Mijn tas werd eruit gehaald vanwege m'n Gopro op zuignap...
    Bij aankomst was Privium wel lekker, stond bijna een half uur wachtrij en mensen werden al boven mondjesmaat toegelaten.
     

Deel Deze Pagina