Nee hoor, dit is al een tijd zo. Ik doe dit ook regelmatig en heb dit recent nog gedaan. Toen vorig jaar zomer de Priviumpoortjes bij T1 langdurig stuk waren, moest je langs de KMar voor paspoortcontrole (nadat je voor werd gelaten door personeel). Daar uitgelegd dat ik even naar de non-Schengen lounge ging en dat was ook geen probleem.
Ik doel op de opmerking van vlieg8877 “Is dit beleid onlangs aangepast? Bij de veelgestelde vragen op de Privium / Schiphol website staat tegenwoordig dat je alle lounges mag bezoeken bij aankomst.” hieruit zou ik opmaken dat je OOK de departure lounge bij aankomst zou mogen bezoeken.
Dat zou ik inderdaad willen weten. Voorheen stond er op de website dat de Departure Lounge (voor security) alleen voor vertrekkende reizigers is. Nu lijkt het volgens de veelgestelde vragen erop dat alle lounges bezocht mogen worden bij aankomst.
Het mag... Goedemorgen, bedankt voor uw vraag. Privium leden mogen ook bij aankomst, op vertoon van hun boardingpass op de desbetreffende dag, gebruik maken van alle lounges. Als u andere vragen heeft horen wij het graag. ^Jerome
Om het nog maar eens te bevestigen: dit klopt inderdaad, ik heb dit een paar weken geleden nog gedaan in deze specifieke lounge. Kon gewoon terecht na het tonen van de boarding pass van mijn arriverende vlucht.
Vind het wel prettig want toen ik de laatste keer de Clublounge West nam kostte me dat best veel tijd. Aangekomen bij de bagagebelt kon ik net voorkomen dat een meneer met een KLM-karretje mijn "onbeheerde" koffer meenam....
Privium gaat per januari een lounge openen in Eindhoven: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...ir-privium-product-uit-naar-eindhoven-airport
Lijkt me niet dat dat alleen beperkt zal zijn tot Privium leden? Dat is een nog kleinere groep dan Priority Pass houders.
"Medio januari 2025 vindt op Eindhoven Airport de opening plaats van een Privium ExpressLounge voor Privium Plus-leden en andere reizigers van Eindhoven Airport. De lounge komt op de plek van de oude Swissport Lounge, op de eerste verdieping naast de Starbucks. De nieuwe Privium ExpressLounge biedt ruimte aan 60 personen om in een comfortabele omgeving te werken, te ontspannen en te genieten van een buffet." - bron Artikel zegt niets over PriorityPass of andere soortgelijke aanbieders. Wel geeft het artikel aan dat "Reizigers zonder Privium lidmaatschap op Eindhoven Airport tegen betaling gebruikmaken van de Privium ExpressLounge" Ben benieuwd! Zelf in ieder geval enthousiast en blij dat de oplevering al snel in in 2025 is