Ik heb net een mail gekregen dat Privium mij een factuur wil sturen voor het lidmaatschap voor de periode vanaf dat mijn Amex Platinum is opgezegd. Deze heb ik 2.5 jaar geleden opgezegd, vanaf dat moment heb ik geen gebruik meer gemaakt van enige Privium dienstverlening en ben ik geen enkele keer gewezen dat mijn abonnement omgezet zou worden naar een betaalde variant. Hebben jullie ervaring hiermee?
Naar mijn weten moet je, na het opzeggen van je Amex platinum, ook zelfstandig Privium opzeggen. Als je dat niet doet loopt het Privium lidmaatschap door, ook als je daar geen gebruik van maakt.
Klopt, op de website van Amex staat: Ik vrees dus dat je deze kosten zal moeten betalen. Je kan bij Privium proberen op goodwill te krijgen, maar gezien het duidelijk vermeld is zal het lastig worden.
Het kan aan mij liggen maar ik vind het cateringaanbod in de Privium lounges tegenwoordig saai en basic. Een grote schaal nacho's, pruttelende kip in saus en de vega wraps. Heb het gevoel dat de kwaliteit en variatie voorheen beter waren. Al geldt dat breder voor het product. Tijdens de laatste reisweer geconfronteerd met het gemis van een dedicated security lane. Ja je hebt 'prioriteitstoegang tot het wachtgebied' maar als er net een groep niet-Nederlands sprekende senioren met 3 stukken handbagage p.p. naar de rij worden gestuurd sta je toch weer een kwartier duimen te draaien...
Ik heb in augustus voor het eerst de (non-Schengen) lounge bezocht en sindsdien nog een paar keer, en ik vind het echt een gigantische upgrade vergeleken met de KLM lounge. Maar ik kan het niet vergelijken met hoe het eerder was.
Vorige week voor het eerst in de privium non Schengen lounge geweest in de ochtend, vond het aanbod qua eten echt mager. Op zich mooie lounge om te zitten, ware het niet dat een figuur het nodig vond om een teamsmeeting op zijn laptop te doen zonder headset zodat iedereen kon meegenieten. Ben na een kwartiertje alsnog naar lounge 52 gegaan om te eten en vond het aanbod qua eten daar duidelijk beter.
Grappig, ik vind juist het ontbijt aanbod heel fijn in de Privium lounge, maar de lunch wat minder. Dit kan ook komen ddoorat ik als echte hollander ook s'middags gewoon het liefst een broodje eet i.p.v warm, en vanaf half 12 het brood + beleg wordt weggehaald.
Ja die lounge wordt notoir als callcenter gebruikt in de ochtend. Als je er zit en iemand is zo bezig, valt het ook lastig te negeren. Heb daar al heel wat dingen gehoord waarvan ik me zou kunnen afvragen of de 'andere kant van de lijn' wel zo blij is dat die Teams call ineens een openbare radiouitzending op Schiphol bleek.
Ik had die ervaring in Delta skylounges. Ik snap ook niet waarom mensen niet discreter zijn, deels omdat het aso is maar ook deels omdat het gewoon echt vertrouwelijk is.
Amerikaanse lounges staan echt bekend om luidruchtige telefoon en zoom gesprekken. Krijg altijd het gevoel dat die mensen daar graag gehoord willen worden en zo belangrijk willen lijken, ofzo.
Ik stoor mij daar vreselijk aan, ik snap niet waarom je niet een koptelefoon opzet als je (vertrouwelijke) gesprekken met je collega's hebt. Ik zie daarom steeds minder waarde in het gebruik van lounges. Vaak is het rustiger buiten de lounge, dan binnen.
Ik zat een paar jaar geleden in één van de BA lounges op Heathrow waar iemand nogal luid de remuneration van een management team aan het doorspreken was. Ik sprak die meneer er toen beleefd op aan, of het wat zachter kon, waarop hij mij verstoord aankeek met een blik van "zie je niet dat ik enorm belangrijk ben?". Naast zijn luide toon, vond ik het nogal ongepast dat hij de voor- en achternamen van mensen noemde en hun bonus voor dat jaar. Een andere lounge bezoeker vond blijkbaar hetzelfde en hij benaderde die luid-sprekende-meneer nadat hij zijn call had afgerond, met de mededeling dat hij met behulp van de namen die de luid-sprekende-meneer zojuist zo luid gedeeld had inmiddels had uitgevonden voor welk bedrijf hij werkte en dat hij inmiddels al een email had gestuurd naar de HR afdeling over zijn gedrag – en hij maakte geen grapje, dat was duidelijk. De blik van die luid-sprekende-meneer sprak boekdelen, hij pakte snel zijn spullen en rende weg. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het met hem is afgelopen.
Sowieso vinden Amerikanen het altijd heel interessant om met elkaar over hun werk/carrière en over hun salaris te praten heb ik het idee. En dan idd iets harder zodat de rest het ook allemaal kan horen.
Hoe is jullie ervaring vandaag de dag met het business class inchecken als privium member, wordt dit voordeel nog een beetje erkent of kijken de medewerkers van de airline raar op als je met je privium kaartje bij de business class check-in staat?
Heb er regelmatig bij Emirates gebruik van gemaakt. Nog nooit Privium pas laten zien en er is me ook nooit gevraagd waarom ik daar incheck.
Net nu ik er aan gewend was (ik kom grofweg voor zes retourvluchten per jaar op Schiphol) dat de Privium Expresslounge (binnen Schengen na security) geen boarding pass vraagt blijken ze dat nu wel opeens te eisen? Alsof ik naar Schiphol ga, door security, om die lauw warme taco chips te eten...