Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    West.
     
  2. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb mijn Plat al een tijdje opgezegd en daarmee ook de privium. Had het pasje nog wel en kon nog wel P1 in toen ik iemand wegbracht vandaag. Zou de parking alleen maar kijken of het pasje geldig is?
     
  3. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    "Daarmee ook Privium" bedoel je mee dat je het zelf hebt opgezegd? Dit doet Amex namelijk niet voor je. Kan zijn dat je nog een actieve Privium hebt waar je over een paar maanden nog een rekening voor krijgt.
     
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een vermoeden: Privium wordt per jaar afgesloten en we zitten nog voor de volgende billing cycle.
     
  5. MLANG

    MLANG Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Net ingechecked in de Express Lounge en inderdaad controle van de boardingpass. Reden inderdaad deelnemers die kwamen lunchen.
     
    Ruut en ppt vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Privium Non Schengen bezocht met een Schengen BP. Geen probleem.

    Navraag gedaan of je nog gewoon - zoals op de website staat - bij aankomst gebruik kunt maken van de lounge ipv voor vertrek. Geen probleem (behalve de Club Lounge voor security, maar dat was altijd al zo).
     
    lloydje33, Ruut en ppt vinden dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik zie de laatste 2 weken bij de poortjes van de privium parkeerplaatsen op het scherm "kenteken check". dat zag ik voorheen niet. het duurt overigens wel heel lang. Meer mensen die hier ervaring mee hebben? Net uitgereden heeft het zeker 10 minuten geduurd voordat ik de optie kreeg om te betalen.
     
  8. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Heerlijk rustig de Privium lounges tijdens de feestdagen. Alleen komen er nu andere ‘gasten’ in de lounge… In elke lounge heb ik muizen voorbij zien rennen, schijnt een enorm probleem te zijn op Schiphol. Niet echt een frisse gedachte met al het eten wat daar staat.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Is al wel een tijdje een probleem. Als je goed kijkt zie je er genoeg lopen ;)
     
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Had in het najaar een overnachting in de mercure op schiphol. Als je dan na sluitingstijd van alle winkels en restaurants nog een stukje gaat wandelen dan hoef je niet eens goed te kijken om er een heleboel te zien.
     
    ppt en VinceG vinden dit leuk.
  11. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Heb mij er verder niet in verdiept, maar je hoort al jaren over een muizen- en rattenplaag op Schiphol. Ze kunnen het probleem dus maar moeilijk de baas worden, en die muizen zullen zich vast ook wel voortplanten.
     
    bernard en ppt vinden dit leuk.
  12. MLANG

    MLANG Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Er werd mij trouwens verteld dat er bij de D-pier in het non-schengengebied een nieuwe Privium lounge gaat komen. En had gisteravond mijn eerste muis op schiphol ;-)
     
  13. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Schipholkatten met een airtag. Laat je na sluit los en haal je rond 5 uur weer op?
    Grapje maar het kan wel een dingetje worden als een Schipholmuis aan boord kan komen. Das niet best.
     
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Nu kun je natuurlijk ook een flexibel, volledig refundable ticket boeken, inchecken, lounge in gaan met je boarding pass en vervolgens je ticket cancellen onder het genot van een lunch... Maar lijkt me veel moeite voor die waterkraan-koffie en broodjes kaas. :p
     
    VinceG, Morris, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Privium is een leuke lounge, maar zó leuk?
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    Dit schijnt iemand in Japan gedaan te hebben een paar jaar geleden. Hij had een flex BC ticket gekocht, deed de check-in, ging naar de lounge en voor vertrek cancelde hij de check-in en wijzigde de vertrekdatum. Naar verluidt zat hij er elke dag.
     
    Ruut en arjen05 vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    428
    Doet me denken aan die 2 jongens die tijdens Corona (toen de horeca dicht was) een Ryanair ticket oid kochten voor een paar euro en op die manier een biertje in de "kroeg" op schiphol konden doen welke nog wel open waren toen ;)
     
    westi, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Lekker belangrijk als je van plan bent te refunden :p
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. agah

    agah Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ja, dat klopt, het is belangrijk om een flexibel, volledig refundable ticket te vinden als je van plan bent te refunden. Deze tickets zijn vaak duurder dan standaardtickets, maar ze bieden je wel de flexibiliteit om je ticket te wijzigen of te annuleren zonder kosten.

    Als je een standaardticket hebt geboekt, dan kun je je ticket in de meeste gevallen alleen annuleren als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten. Deze verzekeringen zijn vaak vrij duur, dus het is belangrijk om ze goed te vergelijken voordat je er een afsluit.

    Als je een flexibel, volledig refundable ticket hebt geboekt, dan kun je je ticket annuleren zonder kosten tot kort voor vertrek. De exacte annuleringstermijn verschilt per luchtvaartmaatschappij.

    Het is dus goed om bij het boeken van je vliegticket rekening te houden met je annuleringsplannen. Als je niet zeker weet of je je ticket wilt annuleren, dan is het verstandig om een flexibel, volledig refundable ticket te boeken.
     
  20. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik last ooit in een Britse krant dat er in London een groepje was die een flexibel 1st class ticket hadden gekocht, om zo regelmatig een hele zaterdag in de Concorde Room of First Class Lounge zich (gratis) vol te laten lopen met alle beschikbare drank.

    Je moet toch aardig wat drinken wil je de kosten van een 1st class ticket eruit krijgen dacht ik zo. En volgens mij heeft BA er op een gegeven moment ook een einde aan gemaakt, maar dat werd niet verteld op basis waarvan.

    Ik zie het mezelf niet zo snel doen, ik spendeer genoeg tijd op luchthavens in een lounges. En er zijn er eigenlijk maar een paar die echt goed zijn.

    Ik betrap me er zelf steeds meer op dat ik liever een rustige plek ergens op de luchthaven vind, dan in een overvolle lounge te zitten.
     
    bernard vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina